Demo HEPA w MY w porównaniu do standardowego filtra powietrza

wacu

Zadomawiam się
Test filtra HEPA w modelu Y.


Z tego co wiem, samodzielna wymiana filtra kabinowego w Modelu 3 jest dość czaso- i pracochłonna, ale nie niemożliwa ;)


Przy tym filtrze u Bjorna nie ma wielkiej poprawy ;(
 
Last edited:

wacu

Zadomawiam się
:) bardzo chętnie, ale zamówiłem dopiero TM3 i to będzie pierwszy elektryk w mojej historii, więc jeszcze nie wiem czy Model Y (w sumie 50% droższy) jest dla mnie dobrym wyborem (choć przesiadam się z Tucsona, więc lubię siedzieć wyżej), ale co tam, pożyjemy zobaczymy :) najwyżej nadal będę wąchać diesle ;(
 

Michal

Moderator
Myślę, że będziesz zadowolony ;)
Oczywiście jak wjeżdżasz w chmurę zostawioną przez śmierdziela z przodu, to czuć w aucie smród, ale ogólnie to w porównaniu do Ceed-a (podejrzewam, ze podobny system AC) jest dużo lepiej. Poza tym auto cały czas samo przełącza się pomiędzy obiegiem zamkniętym i otwartym, więc jakiś czas i tak bez kombinacji masz zamknięty.
 

Michal

Moderator
Podobno tak działa, żeby oszczędzać energię, bo zamknięty obieg, to zawsze mniej grzania. Nie siedziałem nigdy patrząc na ustawienia przez 20 minut żeby to zweryfikować, więc nie dam sobie ręki uciąć. Pamiętam, że Bjorn w jakimś filmiku to pokazywał. Chyba camp mode też tak działa.
W każdym razie trafiłem na taki tweet, w którym Elon radzi zamknąć obieg, bo to poprawia jakość powietrza i jest link do artykułu o teście takiego ustawienia z czujnikiem PM2.5. Przy czym nie wiem jak będzie z parowaniem okien w takim wypadku. Znalazłem też kilka wpisów na forach z US, gdzie ludzie narzekają, że obieg zamknięty im się sam przełącza na otwarty co jakiś czas, więc chyba tak to działa po prostu.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja jeżdże z zamknietym obiegiem, ktory włączam po trybie AUTO. To gwarantuje okresowe włączanie klimy i osuszanie
Czasem niestety trzeba wyłączyć wew obieg i ręcznie dać na szybę zwiększyć nadmu h, ale to jak jest chłodno i wilgotno auto wyziębione i stało długo i wymiennik jest mokry. Sporadyczna sprawa
 

daniel

Señor Meme Officer
Test filtra HEPA w modelu Y.


Z tego co wiem, samodzielna wymiana filtra kabinowego w Modelu 3 jest dość czaso- i pracochłonna, ale nie niemożliwa ;)


Przy tym filtrze u Bjorna nie ma wielkiej poprawy ;(
Dzięki za ten link do filmu. Miałem zamiar szukać HEPA do swojej trójki, ale skoro nie likwiduje to zapachów to chyba nie ma sensu. Podejrzewam, że to przez okna może się też dostawać. Ale mam kilka "ale". Skoro wlot jest z przodu to gdzieś musi to powietrze wylatywać. Najprawdopodobniej przez okna. Po drugie robiłem kalibrację - 3 razy gora-dół i niczego nie zmieniło to w położeniu szyby. Kończy mi się pomysły obecnie.
 
Top