Dobre podsumowanie gdzie dziś jest elektromobilność w Polsce

daniel

Señor Meme Officer
@vwir @Cav
Jak ceny bez abonamentu spadną to spoko. Mogę płacić po prostu kartą. Na stacji paliw też macie kartę Vitay/Żegnaj itd Każda sieć ma swoją oddzielną. Karty flotowe typu Routex działają w większej ilości miejsc, ale to i tak karta. Jedyna ładowarka gdzie widziałem, że można płacić kartą to EloCity, ale terminal nie działał. :cry:
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ja widziałem takie urządzenia na EkoEnergetyce, EV+ oraz nowych GW.
Nie sprawdzałem czy działa.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeszcze raz: płacenie kartą widzę jako alternatywa dla P&C dla samochodów które tego nie wspierają. Głównym rozwiązaniem powinno być P&C. To rozwiązuje problem z abonamentem.
 

luki

Pionier e-mobilności
Głównym problemem (w Polsce, ale nie wiem jak jest w innych krajach) jest to, że operator (taki GW) ponosi koszty stałe w postaci opłaty za moc przyłącza. Stąd są opłaty abonamentowe przeniesione na użytkowników. Taki Orlen nie ma abo, ale na dzień dobry ma ceny odpowiednio zbilansowane w górę. Podejrzewam, że gdyby nie to, to od razu można by było wprowadzić terminal do płacenia kartą. Ale może też chodzi tutaj o koszty transakcji kartą - GW pobiera raz na miesiąc opłatę a karty
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale może też chodzi tutaj o koszty transakcji kartą - GW pobiera raz na miesiąc opłatę a karty
Za transakcje kartą płacisz procentowo od kwoty transakcji. Automaty z batonikami za 2pln mają już płatność kartą...
 

daniel

Señor Meme Officer
Za transakcje kartą płacisz procentowo od kwoty transakcji. Automaty z batonikami za 2pln mają już płatność kartą...
Moje doświadczenia z parkomatami z kartami są kiepskie. Nie wiem czy to tylko ten konkretny model, ale terminal był włączany dopiero po wpisaniu numeru rejestracyjnego.... zanim się zinicjalizował i poprosił o kartę, zanim się połączył przez GPRS... to ustawiła się długa kolejka do parkomatu.
Nie wiem czy te terminale z automatów z batonikami nie lubią zimna, czy operator parkomatu był dusigroszem i nie chciał trzymać włączonego terminala, żeby oszczędzić prąd (to była Bydgoszcz, a nie Poznań czy Kraków, więc chyba nie to :LOL:), ale było to bardzo upierdliwe.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Moje doświadczenia z automatami z batonikami są zgoła odmienne - terminal działa cały czas (to widać po jego wyświetlaczu) i płatność kartą zajmuje mniej czasu niż wyliczenie drobnych i wrzucenie monet.
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
50kW to jest 125A przy 400V. Jak masz mniejsze napięcie to będzie oczywiście wolniej. Orleny 100kW maja np. max 200A wiec na aucie z instalacja 400V zrobisz zwykle 72-75kW.
Prawda tez taka ze GW przy cenniku w zależności od mocy ładowarki powinien coś tam gwarantować a jak nie to płac za rzeczywista prędkość.
Na zestawieniu moich faktur jest pokazana średnia prędkość ładowania- 67 kW- ładowarka 150 kW. Doskonale wiedzą, że ładowarki nie trzymają podawanej mocy, że niska prędkość to nie wina auta.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Na zestawieniu moich faktur jest pokazana średnia prędkość ładowania- 67 kW- ładowarka 150 kW. Doskonale wiedzą, że ładowarki nie trzymają podawanej mocy, że niska prędkość to nie wina auta.
Ale krzyss twierdzi inaczej.
Więc może jednak?
 
Top