Dopłaty dla osób fizycznych, które prowadzą działalność

chewbacca

Posiadacz elektryka
W sensie że 0 wpłaty własnej i 1% wykupu i to wszystko na 110% przez 5-6 lat?
Skąd dostałeś taką ofertę, możesz podać kontakt do osoby?

P.S.
Cały czas mówię o zakupie nowego ev (Kia Soul).
Faktycznie gość coś wspominał o pożyczce leasingowej, może to była ta droższa opcja.
Przepraszam, zapomniałem o wkładzie własnym. Podane 110% dostawałem przy opcji wkładu 30% i wykupu 1%. Czyli leasingując pojazd za 100tys, wykładasz początkowo 30tys swoich a 70tys pożyczasz. Po 5ciu latach w sumie oddajesz 80tys. Czyli tak na prawdę pożyczasz 70tys. na 14% (ale w skali 5ciu lat). Wciąż inflacja wypada dużo gorzej :cool:
Takie oferty bez problemu dostaniesz od większości leasingodawców. Chyba ciężko będzie znaleźć coś mniej korzystnego. A pewnie jak dobrze poszukasz to znajdziesz i taki leasing, którego całkowity koszt wyniesie 107%.
Przykładowo Santander ma promocyjny leasing dla pojazdów elektrycznych 100%. Ale przy określonych warunkach (wkład 30%, wykup 1%, 3 lata leasingowania).
EFL ma podobną promocję dla elektryków ale przy wkładzie 44,5%, wykupie 19% i okresie 2 lat.
 

Piernik

Posiadacz elektryka
j.w.
Jeśli coś jest droższe niż alternatywne formy zakupu, to oznacza że się nie opłaca.
Przynajmniej dla mnie to oznacza.

Wyjaśnienia dlaczego jest droższe, dopisałem w poprzednim poście
Od wielu lat firmy leasingowe te największe na rynku w zasadzie przestały być pośrednikami.
Ich bezpośrednim właśnie są banki właśnie, i są to zwykłe ramiona kredytów inwestycyjnych ubranych "w leasing".
Wiele podmiotów gospodarczych szczególnie nie za dużych jak większość os. fiz. prowadzących działalność nie jest w stanie otrzymać tak niskiej marży kredytowej jaka jest możliwa do uzyskania w leasingu szczególnie jeżeli chodzi o finansowanie pojazdów.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Przepraszam, zapomniałem o wkładzie własnym. Podane 110% dostawałem przy opcji wkładu 30% i wykupu 1%. Czyli leasingując pojazd za 100tys, wykładasz początkowo 30tys swoich a 70tys pożyczasz. Po 5ciu latach w sumie oddajesz 80tys. Czyli tak na prawdę pożyczasz 70tys. na 14% (ale w skali 5ciu lat). Wciąż inflacja wypada dużo gorzej :cool:
A ta oferta w ogóle uwzględnia inflację?
Raty chyba jednak wzrosną, gdy stopy pójdą w górę....
Takie oferty bez problemu dostaniesz od większości leasingodawców. Chyba ciężko będzie znaleźć coś mniej korzystnego. A pewnie jak dobrze poszukasz to znajdziesz i taki leasing, którego całkowity koszt wyniesie 107%.
Przykładowo Santander ma promocyjny leasing dla pojazdów elektrycznych 100%.
I parę innych kwiatków (dodatkowe obowiązkowe ubezpieczenia), dzięki którym ta oferta robi się nieopłacalna.
Już chyba vwir wspominał, że dostał lepszą, nawet z samego Santandera.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Od wielu lat firmy leasingowe te największe na rynku w zasadzie przestały być pośrednikami.
Ich bezpośrednim właśnie są banki właśnie, i są to zwykłe ramiona kredytów inwestycyjnych ubranych "w leasing".
Owszem.
Tyle że kluczowy jest dopisek "inwestycyjnych".
To nie są najtańsze źródła finansowania.

Dla przykładu - po tej ofercie od Santandera, wykonałem kilka klików myszką i włączyłem sobie limit w koncie na potrzebną kwotę.
Wyjdzie taniej niż w tej pożyczce leasingowej, nawet jakbym oddał całość za rok (a nie w comiesięcznych ratach).
A jak fundusz uwinie się szybciej z dopłatami, to wyjdzie dużo taniej, bo odsetek zapłacę np. za pół roku a nie za rok.
O czasowym zmniejszaniu zadłużenia przez comiesięczne bieżące wpływy nie wspominając....
 

Chmielinski

Zadomawiam się
A ta oferta w ogóle uwzględnia inflację?
Raty chyba jednak wzrosną, gdy stopy pójdą w górę.....

Tak samo w kredycie, prawda?

Jeśli chodzi o leasingi to z porównywarek dostawałem oferty ok. 108% przy wpłacie 20%, wykup 10%. Cena samochodu ok. 220k brutto.
 

solik

Pionier e-mobilności
Leasing typu 101-103% mozna czesto uzyskac w banku producenta samochodu ale:

1) tylko niektore marki, z reguly swieta trojca niemieckich premium gdzie jest duza wartosc rezydualna
2) cena katalogowa moze obowiazywac bez rabatu
3) i najgorsze - auta spalinowe
 

Chmielinski

Zadomawiam się
Leasing typu 101-103% mozna czesto uzyskac w banku producenta samochodu ale:

1) tylko niektore marki, z reguly swieta trojca niemieckich premium gdzie jest duza wartosc rezydualna
2) cena katalogowa moze obowiazywac bez rabatu
3) i najgorsze - auta spalinowe

Działa tak np. Audi Perfect Lease, co akurat w obecnych czasach, kiedy i tak o rabaty ciężko, nie musi być niczym złym, jeśli ktoś ma ciśnienie, żeby kupić teraz. Na elektryki też działa.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Tak samo w kredycie, prawda?
Oczywiście, chodziło o same porównania do inflacji, leasingu obliczonego dla inflacji minimalnej (takiej z czasów sprzed pis).
Jeśli chodzi o leasingi to z porównywarek dostawałem oferty ok. 108% przy wpłacie 20%, wykup 10%. Cena samochodu ok. 220k brutto.
Z porównywarek to różne rzeczy wychodzą.
Tyle że niekoniecznie ma to przełożenie na faktyczną ofertę - te już dostawałem dużo droższe.

Z ciekawości - jaka rata Ci wychodziła i na ile lat?
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Popłynęliśmy za daleko od tematu dotacji ;)
tak przynajmniej na moje oko ;)
Skoncentrujmy się chyba na firmie leasingowej która jest gotowa do wejścia w program dotacji.
Tam pytajmy ofertę i możliwą ilość szczegółów.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Popłynęliśmy za daleko od tematu dotacji ;)
tak przynajmniej na moje oko ;)
Skoncentrujmy się chyba na firmie leasingowej która jest gotowa do wejścia w program dotacji.
Tam pytajmy ofertę i możliwą ilość szczegółów.
Na razie wiadomo tylko jak Arval wycenił wynajem z dopłatami (wybranych aut).
Dobrze, bardzo dobrze wycenił.

Nie będzie do pobicia w formie kredytu, leasingu itd
Tyle że to nie gwarantuje posiadania, ani wyboru samochodu...
 
Top