Dopłaty dla osób fizycznych, które prowadzą działalność

bartekgr

Zadomawiam się
Informacja mailowa z dzisiaj z Departamentu Transportu Zeroemisyjnego NFOŚ:
Nabór na firmy leasingowe przeprowadza Bank Ochrony Środowiska S.A. Lista pierwszych firm leasingowych, które przystąpią do programu zostanie udostępniona na stronie banku w drugiej połowie listopada.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Informacja mailowa z dzisiaj z Departamentu Transportu Zeroemisyjnego NFOŚ:
Nabór na firmy leasingowe przeprowadza Bank Ochrony Środowiska S.A. Lista pierwszych firm leasingowych, które przystąpią do programu zostanie udostępniona na stronie banku w drugiej połowie listopada.

Dziękuję za aktualizację, podlinkowałem w tekście.
 

narpaw

Nowy na Forum
Co w prypadku nie osiągnięcia zadeklarowanego limitu kilometrów? Zwrot dotacji jest całkowity (27000zł) czy do wartości niższego progu (18000zł)? Ktoś dotarł do takiej informacji?
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Czy tylko mi się wydaje, że te dokumenty naboru dla firm nie wykluczają leasingu?

W szablonie oceny finansowej jest nawet taka wzmianka:

Uwaga.
W przypadku wspófinansowania Projektu przez instytucję
finansową lub leasingową (np. bank udzielający kredytu) i
ustanowieniu zabezpieczenia w formie cesji wierzytelności
z polisy ubezpieczeniowej (OC i AC) przez tę instytucję -
należy uzyskać zgodę tego wierzyciela na dokonanie cesji
wierzytelności z polisy ubezpieczeniowej OC i AC na rzecz
NFOŚiGW (podział zabezpieczeń).
Wg mnie przez to będzie ogromnie ciężko.
To jakiś pokraczny warunek napisany przez jakiegoś .....
Do zabezpieczenia dotacji i tak wystawiamy dodatkowy weksel i to powinno wystarczyć.
Wracając jeszcze do cesji polis. Do tej pory firmy leasingowe absolutnie nie zgadły się na żadne cesje polis. Jest to naturalne zabezpieczenie umowy leasingu.
No ale może będą na tyle elastyczne że zgodzą się na cesję AC do kwoty 27 tys. bo w końcu takie będzie OW (bo taka cesja do kwoty jest na szczęcie możliwe), ale w warunkach programu nie ma słowa o ograniczeniu cesji do kwoty. Piszą wyraźnie po prostu cesja polisy. Więc nawet jak tak to i tak firma leasingowa musiała by się wykazać niespotykaną do tej pory elastycznością zgody cesji do kwoty (bo ma to już pokrytą opłatą wstępną) a i warunki wypłaty dotacji musiały by zostać doprecyzowane i zluzowane.
Ale z tą cesją polisy OC to po prostu jest niemożliwa, po prostu polisy OC nie można cedować i koniec kropka. Na dodatek wypłata z OC zupełnie ma się nijak do dotacji bo wypłata jest "w drugą stornę". Ktoś na innym forum zinterpretował zapis że jest to cesja od odszkodowań polis "osób trzecich" które nam wyrządziły szkodę. Cesja i tak niemożliwa ale ewentualne może zrzeczenie się praw z przyszłego odszkodowania, raczej trudny strasznie temat. Ale jak to zrobić w praktyce to nie wiem, bo skąd wiadomo już dziś kto nas stuknie.
Więc nie wiem czy jak to ma działać a jest to warunek do wypłaty dotacji.

I jeszcze jedno, te cesje są obowiązkowe w każdym przypadku wypłaty dotacji to jest osób fizycznych i firm zarówno przy zakupie za gotówkę, w kredycie czy też w leasingu. Jest wyraźnie, cesje można uzupełnić ale bez cesji nie ma wypłaty dotacji.
Trzymajmy kciuki żeby się z tego możliwe wycofali chociaż na razie brną w tym kierunku.

Możemy tylko trzymać kciuki żeby z tego się wycofali.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Spoko, leasingu z dopłatą i tak nie dostaniesz od byle kogo, chętni leasingodawcy muszą przejść ścieżkę z BOŚ.
A ona pewnie zawiera takie właśnie wymogi, więc sami będą wiedzieć, że nie sfinansowali całości tylko część auta (drugą finansuje fundusz), więc tylko na tą część będzie opiewało ich zabezpieczenie polisą....
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Spoko, leasingu z dopłatą i tak nie dostaniesz od byle kogo, chętni leasingodawcy muszą przejść ścieżkę z BOŚ.
A ona pewnie zawiera takie właśnie wymogi, więc sami będą wiedzieć, że nie sfinansowali całości tylko część auta (drugą finansuje fundusz), więc tylko na tą część będzie opiewało ich zabezpieczenie polisą....
Problem w tym żeby jakieś instytucje chciały tą ścieżkę przejść.
Tak czy inaczej te razie zapisy o cesji polisy AC musieli by doprecyzować i oby się dogadali do cesji ograneioczoej do wartości dotacji bo bez tego to raczej klops. Co do cesji polisy OC to jakaś bzdura chyba do całkowitego sprostowania. Program mógł być prosty, bo dotacja w założeniach jest prosta. Strasznie łatwo jest zidentyfikować przedmiot dotacji, albo samochód jest elektryczny albo nie, w tle dwie kwoty też czytelnie określone. Powinno być na procedurę powiedzmy 2 tygodnie od rejestracji a jako zabezpieczenie weksel, wypłata na konto beneficjenta niezależnie od formy finansowania i z bańki. A oni to skomplikowali operacyjnie chyba do granic możliwości. Jestem przekonany że w przypadku leasingu znacząco to ograniczy liczbę firm leasingowych które będą chciały w tym programie uczestniczyć.l
 

mario91

Nowy na Forum
Problem w tym żeby jakieś instytucje chciały tą ścieżkę przejść.
Tak czy inaczej te razie zapisy o cesji polisy AC musieli by doprecyzować i oby się dogadali do cesji ograneioczoej do wartości dotacji bo bez tego to raczej klops. Co do cesji polisy OC to jakaś bzdura chyba do całkowitego sprostowania. Program mógł być prosty, bo dotacja w założeniach jest prosta. Strasznie łatwo jest zidentyfikować przedmiot dotacji, albo samochód jest elektryczny albo nie, w tle dwie kwoty też czytelnie określone. Powinno być na procedurę powiedzmy 2 tygodnie od rejestracji a jako zabezpieczenie weksel, wypłata na konto beneficjenta niezależnie od formy finansowania i z bańki. A oni to skomplikowali operacyjnie chyba do granic możliwości. Jestem przekonany że w przypadku leasingu znacząco to ograniczy liczbę firm leasingowych które będą chciały w tym programie uczestniczyć.l
Zakepałem dzisaj EV6 PLUS z dodatkami na koniec listopada i handlowiec z KIA powiedział że mają wszystko ogarnięte już przez prawników
 
Top