Dragania, ściąganie

Kwas

Zadomawiam się
Witam,
Od nowości ściąga mi auto na prawo. Na oponach letnich i zimowych. Opony ok. Felgi ok. Do tego drgania na autostradzie. Kiedyś tłumaczyłem sobie że auto ciężkie, opony mocno nabite, amortyzatory sztywne. Miałem jednak okazję pojeździć szybciej i przy prędkościach 150 - 200 km/h to już terepie kierownicą nieźle. Nie wyobrażam sobie jechać tym autem 250km/h.. Im szybciej tym gorzej. Dodatkowo jak obciążę bagażnik problem narasta diametralnie. Przy 100 km/h problem też jest wyczuwalny ale ktoś może to zakwestionować. Jadąc 150 i zwolnić do 100 czuć że coś jest na rzeczy. Ale serwis twierdzi że może tego nie zweryfikować bo musiałbym złamać przepisy. Mam wrażenie że komfort jazdy starą dacia po autostradzie jest większy niż moją teslą.. Pomijając hałas.
Mam podejrzenia że to półosie lub przeguby wewnętrzne. Ponoć w teslach S takie problemy się zdarzały. Da się to zweryfikować jakoś, np na stacji kontroli pojazdów, jakieś luzy? Ktoś miał takowe objawy?

Po zakupie serwis zrobił geometrie, nic nie dało. Powiedzieli że trzeba się umówić na sprawdzenie zawieszenia. Teraz się umawiam i znowu chcą robić geometrie bo takie mają procedury. Dodatkowo muszę ja za nią zapłacić bo gwarancja nie obejmuję... :/

Proszę o opinie.
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
Nie napisałeś w jakiej wersji auto.. TM3P HL? temat ogólny do 3 HL
o takie drgania chodzi?
 

Kwas

Zadomawiam się
Nie napisałeś w jakiej wersji auto.. TM3P HL? temat ogólny do 3 HL
o takie drgania chodzi?
Sorry, myślałem żę pisząc w "Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf" będzie wiadomo ocb.
Tak czy siak temat dotyczy TM3 LR. Nie HL.
Czytałem ten temat co wrzuciłeś. I chyba to jednak coś innego. Drgania rosną wraz z prędkością. Jakość asfaltu na autostradzie chyba też ma znaczenie? Drgania na kierownicy i całym aucie są raczej tylko pionowe. Nie jak w przypadku niewyważenia opon.
Sam nie wiem , wam coś drga? nie jeździłem inną teslą. Zaczyna mnie to coraz bardziej irytować, i jazda przestaje być jako taka przyjemna. W poprzednich ICE tego nie odczuwałem..
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Witam,
Od nowości ściąga mi auto na prawo. Na oponach letnich i zimowych. Opony ok. Felgi ok. Do tego drgania na autostradzie. Kiedyś tłumaczyłem sobie że auto ciężkie, opony mocno nabite, amortyzatory sztywne. Miałem jednak okazję pojeździć szybciej i przy prędkościach 150 - 200 km/h to już terepie kierownicą nieźle. Nie wyobrażam sobie jechać tym autem 250km/h.. Im szybciej tym gorzej. Dodatkowo jak obciążę bagażnik problem narasta diametralnie. Przy 100 km/h problem też jest wyczuwalny ale ktoś może to zakwestionować. Jadąc 150 i zwolnić do 100 czuć że coś jest na rzeczy. Ale serwis twierdzi że może tego nie zweryfikować bo musiałbym złamać przepisy. Mam wrażenie że komfort jazdy starą dacia po autostradzie jest większy niż moją teslą.. Pomijając hałas.
Mam podejrzenia że to półosie lub przeguby wewnętrzne. Ponoć w teslach S takie problemy się zdarzały. Da się to zweryfikować jakoś, np na stacji kontroli pojazdów, jakieś luzy? Ktoś miał takowe objawy?

Po zakupie serwis zrobił geometrie, nic nie dało. Powiedzieli że trzeba się umówić na sprawdzenie zawieszenia. Teraz się umawiam i znowu chcą robić geometrie bo takie mają procedury. Dodatkowo muszę ja za nią zapłacić bo gwarancja nie obejmuję... :/

Proszę o opinie.
Może umów się do Tesla Body Shop i tam zrób geometrię oraz opisz jaki masz problem i poproś o pomoc. Jeśli będzie to podchodziło pod gwarancję powiedzą Ci. Z całym szacunkiem dla Ząbek, ale tam nie ma specjalistów wysokich lotów. Naprawiają samochody trzymając w jednym ręku instrukcje z procedurami, a w drugim klucz, a w Body Shopie naprawiają na prawdę zcrashowane auta, np. takie jak to poniżej i takie problemy z zawieszeniem jak Twój to mają na porządku dziennym.

„Sam nie wiem, wam coś drga? nie jeździłem inną teslą” - mam dwie, a jeździłem w sumie czterema i tylko w jednej drgało, ale minimalnie, nie za każdym razem i tylko na A1, gdy było zimno, a ja miałem letnie opony i tylko do czasu, gdy się rozgrzały, czyli przez chwilę. Drgania było czuć na kole kierownicy, pod tyłkiem i było słychać ponadprzeciętny hałas spod kół. Poza tym wszystkie prowadziły się jak po szynach. To co opisujesz nie jest normalne.
 

Attachments

  • IMG_1898.jpeg
    IMG_1898.jpeg
    3,5 MB · Liczba wyświetleń: 58
Last edited:

Krystian85

Zadomawiam się
Witam,
Od nowości ściąga mi auto na prawo. Na oponach letnich i zimowych. Opony ok. Felgi ok. Do tego drgania na autostradzie. Kiedyś tłumaczyłem sobie że auto ciężkie, opony mocno nabite, amortyzatory sztywne. Miałem jednak okazję pojeździć szybciej i przy prędkościach 150 - 200 km/h to już terepie kierownicą nieźle. Nie wyobrażam sobie jechać tym autem 250km/h.. Im szybciej tym gorzej. Dodatkowo jak obciążę bagażnik problem narasta diametralnie. Przy 100 km/h problem też jest wyczuwalny ale ktoś może to zakwestionować. Jadąc 150 i zwolnić do 100 czuć że coś jest na rzeczy. Ale serwis twierdzi że może tego nie zweryfikować bo musiałbym złamać przepisy. Mam wrażenie że komfort jazdy starą dacia po autostradzie jest większy niż moją teslą.. Pomijając hałas.
Mam podejrzenia że to półosie lub przeguby wewnętrzne. Ponoć w teslach S takie problemy się zdarzały. Da się to zweryfikować jakoś, np na stacji kontroli pojazdów, jakieś luzy? Ktoś miał takowe objawy?

Po zakupie serwis zrobił geometrie, nic nie dało. Powiedzieli że trzeba się umówić na sprawdzenie zawieszenia. Teraz się umawiam i znowu chcą robić geometrie bo takie mają procedury. Dodatkowo muszę ja za nią zapłacić bo gwarancja nie obejmuję... :/

Proszę o opinie.
Witam, to auto jest na gwarancji czy nie ? Jeżeli jest to musi obejmować. Tylko wady lakiernicze nie obejmuje.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Zmieniałeś opony czy koła na inne ? Może opony są wadliwe, tzn mają duże bicie promieniowe, wtedy nawet idealne wyważenie kompletnie nic nie da. W pierwszej partii M3PHL bardzo często fabrycznie były montowane opony z taką wadą (między innymi w mojej, czekam cały czas jeszcze na wymianę gwarancyjną). W Ząbkach mają wyważarkę z testem drogowym, więc łatwo mogą to zweryfikować. Ewentualnie sprawdź to w jakimś niezależnym serwisie który ma stosowny sprzęt. To taki pierwszy punkt do sprawdzenia. Jeśli będzie ok, to dopiero wtedy szukać w zawieszeniu.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Witam, to auto jest na gwarancji czy nie ? Jeżeli jest to musi obejmować. Tylko wady lakiernicze nie obejmuje.
Tyle teorii, ale oni w Ząbkach nie umieją rozwiązywać bardziej złożonych problemów i co zrobisz. Będą zgłoszenia przyjmować i będziesz w kółko jeździł. Możesz też na koniec zatrudnić prawnika. Ale to wszystko zajmuje czas. Dlatego warto inaczej rozwiązać problem niż kopać się z koniem.
 
Last edited:

Kwas

Zadomawiam się
Wielkie dzięki za odpowiedzi.
Auto ma rok. 30k przebiegu. Nie wiem czy drgania postępują czy nie. Raczej nie. Po prostu już mnie wkurza to maksymalnie bo dużo jeżdżę autostrada. Koła są na pewno dobre. Sprawdzane w dwóch warsztatach z testami drogowymi. Na zimowe reklamowałem bo mi odradzali zakładanie po teście drogowym. Uznana reklamacje nowe już ok. I na zimowych było to samo bo pamiętam puściłem się za Ferrari i w pewnym momencie mówię że strach jechać szybciej... Potem jazda na warsztat z reklamacją a tam wszystko ok! Też się wkurzali na mnie na warsztatach jak mówiłem że są drgania.
Przy chamwaniu 0 drgań. Na zakrętach 0. Tylko im szybciej tym gorzej...
Body shop mojej okolicy to tylko lakiernia i stacja kontroli pojazdów, wiec chyba nie bardzo pomogą.
Gwarancje pewnie obejmie, ale za każdym razem oni chcą robić geometrie bo taka procedura a to nie na ich koszt.. bez sens. Co gorsza pewnie się tak skończy ze zrobią geometrie i będą kazać się umawiać następny raz...
Może rzeczywiście trzeba gdzieś lokalnie poszukać..
 

eimi

Pionier e-mobilności
Masz opony z pianką? Upewnij się że są w środku suche. Mokra pianka właśnie może powodować takie pojawiające się i znikające drgania osiowe (góra/dół).
 
Top