KRA
Fachowiec
Nie widzę konkretów w Twojej wypowiedzi na temat odlewów więc nie jestem w stanie powiedzieć na jakiej podstawie wysnułeś taką konkluzję, ale googlując temat znajdziesz:To jest bardzo dobry film pokazujący, że wyższe auta są jednak nieco bezpieczniejsze, bo mają wyższe = większe strefy zgniotu. Nie ma to żadnego związku z odlewami.

Revolutionizing Manufacturing: Tesla’s Giga Casting Takes Center Stage
Introduction: In the ever-evolving landscape of electric vehicle (EV) manufacturing, Tesla has emerged as a key player, consistently…
Gigacasting: Unique Manufacturing Design
The breakthrough achieved by Tesla revolves around how the molds for such a substantial component are designed and tested for mass production. It also involves the integration of hollow subframes with internal ribs to reduce weight and enhance crash safety.One of the most significant advantages of Giga Casting is the improved structural integrity it offers. The single-piece structure created through this technique is not only lighter but also stronger than traditional assembly methods. This enhanced strength contributes to overall vehicle safety while optimizing performance and efficiency.

Tesla patent highlights the safety aspects of the front and rear single-piece Giga Castings - Tesla Oracle
A new patent filed by Tesla, Inc. demonstrates how the front and rear single-piece underbody castings act as impact energy absorbing objects to enhance crash safety even further.

Tak jak pisałem nie ma opcji żeby setki połączonych ze sobą spawami, śrubami czy nitami elementów jakie są w tradycyjnej konstrukcji auta przetrwało wypadek lepiej niż gigacastowy jeden w całości odlany element bo to właśnie te łączenia poddają się pierwsze....
Last edited: