Dylemat zakupowy TM3 vs TMY

KRA

Fachowiec
To jest bardzo dobry film pokazujący, że wyższe auta są jednak nieco bezpieczniejsze, bo mają wyższe = większe strefy zgniotu. Nie ma to żadnego związku z odlewami.
Nie widzę konkretów w Twojej wypowiedzi na temat odlewów więc nie jestem w stanie powiedzieć na jakiej podstawie wysnułeś taką konkluzję, ale googlując temat znajdziesz:

Gigacasting: Unique Manufacturing Design​

The breakthrough achieved by Tesla revolves around how the molds for such a substantial component are designed and tested for mass production. It also involves the integration of hollow subframes with internal ribs to reduce weight and enhance crash safety.

One of the most significant advantages of Giga Casting is the improved structural integrity it offers. The single-piece structure created through this technique is not only lighter but also stronger than traditional assembly methods. This enhanced strength contributes to overall vehicle safety while optimizing performance and efficiency.
An integrated energy-absorbing system of a vehicle with a front integrated energy-absorbing casting and a back integrated energy-absorbing casting. Each front and rear casting is a single unified casting that makes up the integrated energy absorbing system. Ribbed sections such as “I” sections and “C” sections make up the castings and are formed from a variety of different techniques and/or formings such as cutout, waveform profile, tapering, flaring, and/or rib spacing. Additional sections such as closed section castings may also be integrated in the integrated energy absorbing system.

Tak jak pisałem nie ma opcji żeby setki połączonych ze sobą spawami, śrubami czy nitami elementów jakie są w tradycyjnej konstrukcji auta przetrwało wypadek lepiej niż gigacastowy jeden w całości odlany element bo to właśnie te łączenia poddają się pierwsze....
 
Last edited:

Michal

Moderator
Konkluzję mam stąd, że obejrzałem film, który przesłałeś, słuchałem co mówią i streściłem w jednym zdaniu wnioski na temat tego dlaczego TMY wypada lepiej w testach zderzeniowych.
 

Auck

Zadomawiam się
Też lubię wiedzieć wyżej. Dzisiaj byłem w salonie Tesla w Katowicach. Mieli TMY, niestety nie było TM3.
Dla wyłapania różnicy wsiadłem do Y potem do S. Generalnie w Y lepiej mi się siedzi i wsiada do niego.

ale....

TM3, jest po lifcie, ma wentylowane fotele, lepsze materiały i jest dla mnie bardziej proporcjonalna.

Kwestia wyboru, jesli potrzebujesz kilka razy w roku przewiezc wiecej walizek, to bez wiekszego bagaznika nie pojedziesz, bez wentylowanych siedzej jak najbardziej.
Jak lubisz siedziec wyzej i miec lepsza widocznosc, to Y. Jesli lubisz bardziej sportowe, nizsze siedzenia, to 3.

Generalnie ten lifting az tak duzo nie zmienia. Generalnie wyzsze siedzenia i bagaznik. Dodam jeszcze troche wiekszy zasieg przy 3 i przyspieszenie. Cos za cos.
 

miksell

Posiadacz elektryka
Generalnie ten lifting az tak duzo nie zmienia. Generalnie wyzsze siedzenia i bagaznik. Dodam jeszcze troche wiekszy zasieg przy 3 i przyspieszenie. Cos za cos.
A jak duże rozbieżności będą w zasięgach na takiej samej trasie?
 

Auck

Zadomawiam się
A jak duże rozbieżności będą w zasięgach na takiej samej trasie?

Zalezy jak jezdzisz, temp na zew, szybkosc itd.
Teoretycznie M3 vs MY RWD/LR: 513/629km vs 455/533km

Czym jezdzisz teraz? Jesli lubisz siedzec wyzej i masz dzieci, z ktorymi jezdzisz na wakacje to polecam Y. Zasieg i tak bardzo zadawalajacy.

Jak byles w Zabkach i jechales 3 i Y, to masz porownanie w ktorym Ci sie lepiej siedzialo. Jazda byla pewnie podobna.

Ostatecznie i tak bedziesz zadowolony w zakupu, kazdy jest ;)
Niewazne czy wybierzesz S, 3, X, Y
 

miksell

Posiadacz elektryka
Czym jeżdżę od najnowszych:
- Toyota CHR
- toyota Rav4
- ford Tourneo Connect
- Jeep Patriot
- Audi A4
- Peugeot 406
- citreoen XM

Ostatnie 10 lat jeżdżę suvami. Jak byłem w ząbkach i jeździłem 3 oraz Y to jakoś specjalnie nie odczułem różnicy podczas jazdy. Było bardzo podobnie.

Odnośnie stylu jazdy, ostatnie 8 lat jeżdżę hybrydami więc nauczyłem się jeździć EKO ;D
 

ypl

Pionier e-mobilności
Ja bym jednak wolał odlewy, plus to nie jest kwestia tylko odlewów, ygrek jest konstrukcyjnie najnowszym autem, gdzieś na evencie elona widziałem slajd jak prezentował, w którym aucie jest najwięcej elementów made by tesla, z nowymi protokołami komunikacji, itd. Kolejność była S, X, 3, Y. Szkoda, że TM3HL tylko kosmetyczne zmiany dostał. Jak znajdę ten film to wkleję.
 

Michal

Moderator
Elektryczna kosiarka się mieści, tak samo wertykulator. Mam dom, TM3 i żadnych problemów z pakowaniem ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
mój wybór na tu i teraz to był by Tm3 HL LR lub czekanie
1 na lifting Y , ale aby jechał jak to lubię to Y Performens .
2. może kamere w zderzaku ? ( nie moge tego zrozumieć gdy inne sugestie były respektowane a ta ze skutkiem "jak grochem o ścianę") .

Ygrek fakt nowszy niby ale patrząc na to co zrobili w Tm3 wydaje sie że za niedługi czas będzie i on poddany zmianą, a te są dosyć fajne ( nr 1 to dymanie w tyłek itd)
 
Top