Dylemat zakupowy TM3 vs TMY

ypl

Pionier e-mobilności
A jaki jest koszt ubezpieczenia TMY? Czy jest wiekszy od tm3?
Rozwazam tm3 za ok 210 ale obecnie ja stocku jest tmy za 211. Stad moje pytania. Moze lepiej wziac wieksze auto za te same pieniadze. Podejrzewam rowniez ze za jakis czas wejdzie lifting tmy. Wiec obecne beda z dobrymi rabatami. Tm3 przedlifty rabatowano nawet o 10%. Mozliwe ze pojawi sie kilka tmy w cenie w okolicach 200 tys pln.
Koszt ubezpieczenia to procent wartości auta, jak masz wiele lat bezszkodowej historii to ubezpieczysz za 1,5 procent do 2 procent wartości auta, i to są dobre oferty, powyżej 2 procent do 2,5 procent to przeciętne oferty, powyżej 2,5 procent kiepskie oferty. Poniżej 1,5 procent zdarzają się ale trzeba mieć dobrego agenta żeby Ci taką ofertę zrobił.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Nonsens. Po pierwsze Model Y też ma „rozpórkę” - między słupkami C. Po drugie prawie wszystkie Modele Y z 2020 były bez żadnego odlewu (https://forum.elektrowoz.pl/threads/dylemat-zakupowy-tm3-vs-tmy.3510/post-120390), więc pierwotny projekt nie korzystał z ich rzekomych zalet.
Pierwszy wypust, ja piszę o tym co jest obecnie, żeby ten spór rozstrzygnąć trzeba by rozbić ygreka bez odlewów i ygreka z odlewami. Moim zdaniem jednak im mniej nitów, spawów i łączeń tym lepiej, ale jest wybór i każdy może sam zdecydować na czym mu zależy. Ja zabrałem głos w kontekście czy HL to nowsza konstrukcja czy nie.
 

miksell

Posiadacz elektryka
Koszt ubezpieczenia to procent wartości auta, jak masz wiele lat bezszkodowej historii to ubezpieczysz za 1,5 procent do 2 procent wartości auta, i to są dobre oferty, powyżej 2 procent do 2,5 procent to przeciętne oferty, powyżej 2,5 procent kiepskie oferty. Poniżej 1,5 procent zdarzają się ale trzeba mieć dobrego agenta żeby Ci taką ofertę zrobił.
Mam rozumieć, że koszty ubezpieczanie będą więc bardzo zbliżone: różnica na poziomie 300 zł?
 

ypl

Pionier e-mobilności
Mam rozumieć, że koszty ubezpieczanie będą więc bardzo zbliżone: różnica na poziomie 300 zł?
Tak, jeżeli ktoś Ci inaczej będzie liczył, to zmień agenta.
 

miksell

Posiadacz elektryka
Wykorzystując ABRP przeanalizowałem trasy jakimi jezdżę. Zakładałem, że wyjazd z domu i ładowanie na SC. Wnioski są takie:
- koszt jazdy TMY jest o ok 47% wyższy niz TM3
- czas przejazdów TMY jest o ok. 8,5% dłuższy nić TM3.

Wniosek:
TM3 jeździ taniej i szybciej ;-)
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Wykorzystując ABRP przeanalizowałem trasy jakimi jezdżę. Zakładałem, że wyjazd z domu i ładowanie na SC. Wnioski są takie:
- koszt jazdy TMY jest o ok 47% wyższy niz TM3
- czas przejazdów TMY jest o ok. 8,5% dłuższy nić TM3.

Wniosek:
TM3 jeździ taniej i szybciej ;-)
Bardzo jestem ciekaw jaką metodą obliczyłeś, że koszt jazdy TMY jest prawie 50% wyższy..
 

Halisep

Posiadacz elektryka
To by miało sens tylko, gdyby Tm3 dojechał na swoim prądzie, a TmY musiałby dodatkowo ładować w trasie
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
To by miało sens tylko, gdyby Tm3 dojechał na swoim prądzie, a TmY musiałby dodatkowo ładować w trasie
No nie. Przecież nie trzeba ładować do pełna na SuC. Wg mnie różnica w zużyciu między TMY a TM3 jest wręcz pomijalna, na poziomie kilku procent max. Większa różnica będzie przy różnych stylach jazdy. Chyba, że te obliczenia są na potrzeby przekonania otoczenia że najlepszym wyborem jest TM3HL ;-)
 
Top