Dylemat zakupowy TM3 vs TMY

cooler

Pionier e-mobilności
Ja bym się nie zdziwił gdyby jedni liczyli po wewnętrznej, inni po zewnętrznej a jeszcze inni środkiem
No nie, liczą po zewnętrznej, w linkach które wrzucałem nazywają to "curb-to-curb"
 

Mallalieu

Nowy na Forum
Zalezy jak jezdzisz, temp na zew, szybkosc itd.
Teoretycznie M3 vs MY RWD/LR: 513/629km vs 455/533km

Czym jezdzisz teraz? Jesli lubisz siedzec wyzej i masz dzieci, z ktorymi jezdzisz na wakacje to polecam Y. Zasieg i tak bardzo zadawalajacy.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Model Y AWD (casting) wypada ogólnie gorzej od Model Y LR (spawy ;) ) (…), ALE:
(…)
- w IIHS TechData nie ma innych podobnych testów (VTN, VTP, VTF, VTS).
Nazwy zaczynające się od "V" mogą sugerować, że to testy wirtualne. (…)
Tak czy owak, póki wyniki tych testów nie pojawią się na TechData nie można zakładać, że są one bezpośrednio porównywalne z wcześniejszymi testami.
Nie będzie szczegółowych danych z tych testów, gdyż zostały one przeprowadzone przez producenta. Odpowiedź z IIHS:
The vehicles you're asking about were tested by the manufacturer as part of our verification test program. For manufacturer-conducted verification tests we only retain the summary metrics that have already been published on the iihs.org website. No further test data will be available on the TechData site for these tests. You can find more information about our verification test program on the iihs.org website.
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Miałem okazję pojeździć 3 LR HL przez pół dnia i zestawiając ją do Y LR, z pewnymi wyjątkami, jest lepszym samochodem.
Plusy HL:
- wyciszenie (przy wyzszych predkosciach jest na prawdę cicho, a przy niższych znać, że lepiej wyciszono nadkola),
- komfortowe zawieszenie,
- jakość wykonania,
- wentylowane fotele,
- matriksy, ale w Y też może będą.
Powyższe punkty to zdecydowana przewaga HL. Oczywiście Y też nie jest głośnym samochodem i źle wykonanym, ale jak się go zestawi z HL to widać tę różnicę. W zasadzie, jak się nie przejeździe 3, to w Y tych rzeczy nie brakuje.
Plusy Y wynikają z gabarytów:
- bagażnik,
- wyższe nadwozie, chociaż HL wydaje mi się wyższy od poprzedniej 3, bo tam gdzie obcieralem kiedyś 3, to HL nie haczył. Może teren mi się wyrównał.
Niektórzy pewnie też dodadzą na plus w Y dźwignie do kierunkowskazów, ale w HL idzie do tego przywyknąć. Uczenie się tego na nowo jest ciekawe.
Plusem Y jest też możliwość wzięcia quicksilvera przez 50% VAT, a ten kolor jest idealny. Ładny i praktyczny bo mniej widać brud.
Recepta dla wahających powinna być taka: jeżeli potrzebujesz większego samochodu, weź Y, jeżeli 3 jest wystarczająca, to lepiej wybrać 3. Można też zaczekać na Junipera bo zapowiada się na prawdę świetnie.
 

Attachments

  • 20240210_081209.jpg
    20240210_081209.jpg
    471,2 KB · Liczba wyświetleń: 31
  • 20240209_164510.jpg
    20240209_164510.jpg
    315,2 KB · Liczba wyświetleń: 37
  • 20240209_161040.jpg
    20240209_161040.jpg
    307 KB · Liczba wyświetleń: 32
Top