AgataPhD

Nowy na Forum
Dzień dobry, Witam
Nazywam się Agata i jestem studentką drugiego roku Szkoły Doktorskiej Politechniki Wrocławskiej na kierunku Inżynieria Mechaniczna. Temat mojej rozprawy dotyczy metod obliczania/szacowania prędkości kolizyjnej pojazdu na podstawie głębokości jego deformacji. Praca obejmuje pojazdy z silnikami alternatywnymi, czyli zarówno pojazdy elektryczne, jak i hybrydowe czy napędzane wodorem. Obecnie stosowane metody obliczeniowe były tworzone dla pojazdów z silnikami spalinowymi i wykazują znaczne różnice przy stosowaniu ich do pojazdów nowszej generacji.

W moich badaniach skupiam się na próbie określenia, które parametry konstrukcyjne nowszych pojazdów wpływają na te różnice i w jakim stopniu. Ma to na celu ustalenie, jakie zmiany należy wprowadzić do dotychczas stosowanych metod obliczeniowych, aby możliwie najbardziej zminimalizować wspomniane błędy obliczeniowe.

Stąd też moja obecność na forum. Otóż poszukuję uszkodzonych, zdeformowanych samochodów do badań. Chodzi o deformacje w wyniku zderzenia z jakąś przeszkodą (innym pojazdem, budynkiem, drzewem itp).
Jeśli ktoś z was posiada taki samochód i mógłby go udostępnić do wykonania zdjęć i pomiarów to zapraszam do kontaktu. Same zdjęcia takiego uszkodzonego pojazdu również się nadadzą, jednak aby były przydatne w mojej pracy to potrzeba ich sporo (aby wykonać chmurę punktów).

Od razu zaznaczam, że żadne dane identyfikacyjne pojazdu czy właściciela nie będą przeze mnie zbierane, ani tym bardziej rozpowszechniane. Ewentualne widoczne znaki identyfikacyjne pojazdu będą usuwane ze zdjęć. Będę jednak potrzebować zgodę na ewentualną publikację wybranych zdjęć w mojej pracy naukowej.

Także jeśli ktoś jest w stanie i chce mnie wspomóc, to zapraszam do kontaktu. 🙂

Pozdrawiam
Agata
 

Kuba

Zadomawiam się
Cześć, może warto odwiedzić Tesla Body Shop-y?
Tam pewnie znajdziesz kilka Tesli, może spotkasz właściciela i się zgodzi udostępnić pojazd.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Raczej kontaktuj sie z firmami ktore naprawiają, oni są twoją grupą docelową. Poszukaj w necie body shopy tesli. Zakładam ze oficjalne salony typu mercedez czy VAG nie będą z tobą rozmawiać z obawy na korporacyjne obostrzenia. Ale wiele bodyshopów to są raczej mniejsze firmy i moze sie dogadasz :)
 

6a8

Posiadacz elektryka
Nie wiem jak pozostałe body shopy, ale np PGD obsługuje różne marki - potencjalnie więcej zróżnicowanego materiału w jednym miejscu. Dodatkowo, nie wiem czy to by Ci się przydało bo próg wejścia jest w niektórych przypadkach wysoki, ale w nowszych samochodach są już "czarne skrzynki" które powinny być źródłem interesujących danych do takich badań.
Jak dojdziesz do końca - pochwal się, myślę że wśród nas ( forumowiczów ) znajdą się chętni do zapoznania się z taką pracą.
 

AgataPhD

Nowy na Forum
Dzięki za info o body shopach, rozeznam się w temacie i może coś się faktycznie uda.
Co do czarnych skrzynek to są obowiązkowe dopiero od niedawna i nie wszystkie starsze modele je mają.
Pytam tutaj, bo czasem do celów odszkodowania właściciele posiadają dużo zdjęć uszkodzeń.
Do końca jeszcze daleka droga, ale nie widzę problemu podzielić się wynikami. Wszystkie rozprawy doktorskiej są publikowane i ogólnie dostępne 😉
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Cześć. Są tu Koledzy po „przygodach”, więc może coś mają.
Generalnie zgodnie z sugestiami wyżej, Tesla współpracuje w zakresie napraw nadwozi z tzw bodyshops, więc tam warto zapytać.
 
Top