Dzindybry

TMRexx

Tesla Model 3 LR 2023
ciekawe, sam sie zastanawiałem nad nim tyle ze hybryda, kolega ma i w sumie raz był w serwisie bo mu sie światło "zawiesiło" ;)
To też była hybryda. 5 razy kierunkowskazy przestały działać, ciągle jakiś sterownik się palił, awarie adblue też kilka razy, tydzień czy dwa po planowanym przeglądzie miska olejowa odpadła na autostradzie i niby od tego się silnik zatarł, próbowali wmówić że kamień uderzył, mój prawnik szybko ich utemperował odpowiednim pismem. Trzeszczące plastiki, CarPlay po jakimś czasie się zawieszał. A potem jeszcze teść po 70-ce wjechał do rowu po ciemku. Na szczęście była gwarancja niepodnoszenia stawki z AC, bo naprawy kosztowały 80 tys. Ogólnie nie polecam, ja innego auta niż Tesla już więcej nie kupię.
 

pablito1991

Nowy na Forum
@mikeB możesz zdradzić co skłoniło cię do wyboru wersji AWD względem bazowej RWD lub long range ?

Stoje przed podobnym wyborem i z mojej perspektywy chyba największy ból to brakujące wyposażenie.

Celowałem w Long Range RWD ale okazało się że boczki drzwi obszyte są jakimś słabej jakości materiałem zamiast alkantary i system audio jest okrojony (brak subwoofera i 9 głośników). Wspomnę że coś takiego nie ma miejsca w stanach, tylko u nas w europie.

Popycha mnie to w stronę AWD chociaż wystarczyłby mi ten napęd na jedną oś, uważam że i tak jest szybki. Tym bardziej że od wersji RWD Long Range to już tylko 10k różnicy.

Co jeszcze mogłoby mnie utwierdzić w przekonaniu że AWD będzie lepszym wyborem ? Lepsze sterowanie ? Bezpieczeństwo na śniegu / mokrej nawierzchni ? Lepsza wartość rezydualna auta przy odsprzedaży ?

Opinie innych forumowiczów również mile widziane :)
 

umcus

Pionier e-mobilności
Przy tym kursie euro cena powinna już być obniżona o 20 tys, tym bardziej, że robią rabaty na Model 3 po 15 tys mimo tego, że płynie z Chin koszt transportu i UE nałożyła 18% cła na import Tesli. Jak rynek nasyci się Ykiem to w ciągu najbliższych tygodni powinni ostro ciąć ceny, bo po pierwsze mają z czego, a po drugie nie wyrabiają targetów.
Jak na razie, to z produkcją Y nie wyrabiają się na zakrętach. Skończyły się czasy, gdzie AWD mogłeś mieć niemal od ręki. Zobaczymy.
Tego nie wiesz. Może akurat nie będzie miała tego będzie beznadziejnego szklanego dachu, więc dla wielu będzie lepszą wersją.
No i tu zdania są podzielone. Dla jednych to plus, dla drugich minus. Mnie to jest obojętne, jako kierowca nie mam zbyt wielu okazji gapienia się w niebo, ale jak już się gapię, to fajnie jest ;) Poza tym, wygląda na to, że dach to może być jedna z paru rzeczy, na których zaoszczędzą.

A skoro już offtop idzie pełną gębą (sorry @mikeB), to moim zdaniem w Tesli bardzo brakuje czegoś wymiarami zbliżonymi do ID3. Małego, zgrabnego crossovero-suvika. Takie coś, w cenie -30/40kpln od ceny TM3 to mógłby być niezły hicior. Ale ja się nie znam, Elon przecież chyba wie co robi (hehe).
 

Młody

Follow the White Rabbit
A potem jeszcze teść po 70-ce wjechał do rowu po ciemku. Na szczęście była gwarancja niepodnoszenia stawki z AC, bo naprawy kosztowały 80 tys. Ogólnie nie polecam, ja innego auta niż Tesla już więcej nie kupię.

Teslą by nie wjechał?
 
Top