Dźwięk EV podczas jazdy do przodu

Marfan

Nowy na Forum
Cześć Wszystkim,
Zauważyłem, że jadąc powoli przez osiedle, ludzie idący po drodze mnie nie słyszą. Moim zdaniem generowany dźwięk EV jest bardzo słabo słyszalny (o ile w ogóle jest, może to dźwięk z silnika elektrycznego?). Czy można go jakoś podgłośnić?
Dodam, że podczas jazdy na wstecznym generowany dźwięk jest głośny i słyszalny, do przodu praktycznie go nie ma.
Mamy we flocie służbowej sporo EV i inne modele (Enyaq, IoniQ5, Kona, Q6-etron itp.) mają wyraźny dźwięk podczas jazdy do przodu jak i do tyłu.

Jak jest w Waszych Id.3?
 

skolima

Zadomawiam się
Od kwietnia 2019 wszystkie samochody sprzedawane w EU muszą wydawać odgłos minimum 56 dBA (poniżej prędkości 20 km/h, niektóre samochody do 30 km/h wydają ten sztuczny odgłos), maksimum (dodatkowej głośności) 75 dBA. To nie jest bardzo głośno, ale zdecydowanie słyszalne. Może odgłos jest na tyle "dziwny", że ludzie go nie rejestrują jako "samochód jedzie"? Sprawdzałeś jako pieszy?

(czasem ten generator jest na osobnym bezpieczniku, np. w Kia - w niektórych krajach wolno go wyłączyć - może u Ciebie coś się faktycznie rozłączyło?)
 

Marfan

Nowy na Forum
Od kwietnia 2019 wszystkie samochody sprzedawane w EU muszą wydawać odgłos minimum 56 dBA (poniżej prędkości 20 km/h, niektóre samochody do 30 km/h wydają ten sztuczny odgłos), maksimum (dodatkowej głośności) 75 dBA. To nie jest bardzo głośno, ale zdecydowanie słyszalne. Może odgłos jest na tyle "dziwny", że ludzie go nie rejestrują jako "samochód jedzie"? Sprawdzałeś jako pieszy?

(czasem ten generator jest na osobnym bezpieczniku, np. w Kia - w niektórych krajach wolno go wyłączyć - może u Ciebie coś się faktycznie rozłączyło?)
Dzięki za dokładne info.
Jeżeli chodzi i dBA to nie wiem jaka jest wartości i nie mam jak tego zmierzyć.

Jakiś dźwięk słyszę podczas jazdy do przodu w garażu podziemny, ale tylko o po otwarciu okna. Na wstecznym jest słyszalny zawsze i wszędzie, nawet przy zamkniętym oknie.

Jeżeli chodzi o bezpiecznik, to myślę, że jak byłby przepalony to by nie było dźwięku całkowicie, nawet na wstecznym.

Dlatego pytanie do użytkowników, czy słyszą ten dźwięk podczas jazdy do przodu jak i do tyłu, w tym samym stopniu i dobrze go słychać.

W Enyaqu i E-tronie głośność jest taka sama do przodu jak i do tyłu.
 

daniel

Señor Meme Officer
Cześć Wszystkim,
Zauważyłem, że jadąc powoli przez osiedle, ludzie idący po drodze mnie nie słyszą. Moim zdaniem generowany dźwięk EV jest bardzo słabo słyszalny (o ile w ogóle jest, może to dźwięk z silnika elektrycznego?). Czy można go jakoś podgłośnić?
Dodam, że podczas jazdy na wstecznym generowany dźwięk jest głośny i słyszalny, do przodu praktycznie go nie ma.
Mamy we flocie służbowej sporo EV i inne modele (Enyaq, IoniQ5, Kona, Q6-etron itp.) mają wyraźny dźwięk podczas jazdy do przodu jak i do tyłu.

Jak jest w Waszych Id.3?
Mam to samo w Model 3. Do przodu nie ma dźwięku. Czasem nawet koty zaskoczę. Raz podjechałem do jakiegoś na 3 m i dopiero się obrócił do tyłu i na mnie spojrzał, a innym razem przyłapałem jakiegoś jak lizał sobie jajka na środku skrzyżowania.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Ja czasami chciałbym dojebac z głośnika 200dB jak przejeżdżam obok debili z moto i głośnymi wydechami. Oraz obok dwóch gości z Camaro!
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Ludzie słyszą tylko nie wiedzą co słyszą albo mają to w pupie. Ostatnio wyjeżdżałem z miejsca parkingowego, Leaf słynie z głośnego i upierdliwego dźwięku przy cofaniu. Mimo to jakaś starsza prukwa postanowiła wejść mi pod koła i była zszokowana że jak to samochód z zapalonymi światłami cofania i piszczący jak ciężarówka jest w ruchu. Słyszałem że serwis Nissana może zwiększyć głośność tych sygnałów więc może warto dopytać w ASO VW.

Co do kotów to to zgadzam się z tym co napisał @Bronek - mają wyrąbane na wszystko, nie uciekały przed ICE, nie uciekają i przed EV.
 

qb4hkm

Posiadacz elektryka
Ja po przesiadce na BEV zauważyłem że jakoś piesi dziwnie reagują w przypadku kiedy mnie widzą. Jakby się bali przejść przed elektrycznym, zatrzymują się w połowie przejścia, albo nie wchodzą na przejście. Chyba dlatego że w spalinowym wyraźnie słychać czy masz nogę na gazie czy odpuszczony. Raz normalnie się zatrzymałem przed przejściem, koleś na pasach aż się zatrzymał zlękniony i jeszcze mi faka pokazał...
To że mnie nie słyszą jak jadę za nimi a on środeczkiem drogi osiedlowej popyla to normalka.
 

wuja7

Zadomawiam się
Ja po przesiadce na BEV zauważyłem że jakoś piesi dziwnie reagują w przypadku kiedy mnie widzą. Jakby się bali przejść przed elektrycznym, zatrzymują się w połowie przejścia, albo nie wchodzą na przejście. Chyba dlatego że w spalinowym wyraźnie słychać czy masz nogę na gazie czy odpuszczony. Raz normalnie się zatrzymałem przed przejściem, koleś na pasach aż się zatrzymał zlękniony i jeszcze mi faka pokazał...
To że mnie nie słyszą jak jadę za nimi a on środeczkiem drogi osiedlowej popyla to normalka.
Ja kupilem id.3 uzywane i on ma glosnik uszkodzony, wiec jezdze na razie calkiem na cicho. Fajny efekt po spalinie, ale wiem, ze musze go naprawic, bo przepisy wymagaja. Bylem sprawdzic w salonie w nowym jaki to dzwiek i faktycznie niezbyt glosne to to i niewiele raczej daje. Choc na filmach widzialam, ze glosno halasuje. W audi wiem, ze sa glosne bardzo. Nie rozgryziesz bez pol litra ... w tesli nie slyszalem nigdy.
 
Top