ëC4 - pierwsze zimowe jazdy i zasięgi

Norbert

Posiadacz elektryka
po dzisiejszych jazdach Tofik dostanie ksywkę "Panikarz"

wieczorem sprawdzałem GOM - 68km - no to styknie na dziś
rano: -2, ogrzanie wnętrza, obie szyby elektryczne - i GOM wskazuje 48km - no chyba dam radę
po drodze myślałem czy nie zjechać gdzieś na ładowarkę i łyknąć parę elektronów ale przypomniałem sobie o Car Scanerze - włączyłem i ten pokazuje ponad 25% SOC - eee, no to spoko - wjeżdzam na autostradę i zapinam 115kmh

dojechałem do pracy z 10km na GOM-ie ale SOC na CS-sie pokazywał 18% i faktycnie ostatnie kilometry licznik GOM-a spadał coraz wolniej
Aktywna ochrona użytkownika :) pewnie przy +10 czy 15 wynik na liczniku byłby inny. W TMS po ostatniej nocy ubyło 5% na blacie :) bo było chłodniej niż zwykle.
 

hubert787

Zadomawiam się
po dzisiejszych jazdach Tofik dostanie ksywkę "Panikarz"

wieczorem sprawdzałem GOM - 68km - no to styknie na dziś
rano: -2, ogrzanie wnętrza, obie szyby elektryczne - i GOM wskazuje 48km - no chyba dam radę
po drodze myślałem czy nie zjechać gdzieś na ładowarkę i łyknąć parę elektronów ale przypomniałem sobie o Car Scanerze - włączyłem i ten pokazuje ponad 25% SOC - eee, no to spoko - wjeżdzam na autostradę i zapinam 115kmh

dojechałem do pracy z 10km na GOM-ie ale SOC na CS-sie pokazywał 18% i faktycnie ostatnie kilometry licznik GOM-a spadał coraz wolniej
To ja mam dokładnie takie same doświadczenia z Corsidłem. Muszę kiedyś sprawdzić ile pokaże car scanner przy 0% lub blisko zera.
 

p0li

Pionier e-mobilności
no to ostatni wpis przed łikendem i idę się lenić :)

w zeszłą niedzielę zrobiliśmy sobie wycieczkę do Bremy - pogoda łądna ale temperatury w okolicach zera z tendencją minusową
Tofik zatankowany pod korek, 4 osoby na pokładzie jedziemy -
start o 12:00 i do pokonania 145km - jedziemy landówkami więc do 100kmh max - dojeżdżamy o 14:14
na starcie GOM pokazuje 298km zasięgu po dotarciu 80km - czyli zeszło 218km przy realnie pokonanych 145km - no trochę słabo

powrót - GOM 304km ale SOC był w okolicach 86% - dystans powrotny 146km bo wracamy autostradą więc i prędkość podskoczyła do 125kmh
na 6km przed domem pojawiły się kreseczki ale jeszczce nie było oszczędzania - 2km dalej ikonka baterii zmieniła się na pomarańczową, wyskoczył komunikat o małęj ilości energii w baterii i na ekranie multimediów uruchomiła się nawigacja z kręgiem aktualnego zasięgu i mapą wszystkich ładowarek w okolicy !!! (fajne to :)) odpaliłem CSa i okazało się że w baterii siedzi jeszcze 11kWh więc pogwizdując dojechałem do domu i podłączyłem panikarza do EVSE.


Gdyby ktoś nie miał co robić z nadmiarowymi elektronami to polecam wycieczkę do Bremy do Muzeum Nauki - jest tam obecnie sezonowa wystawa o temacie Kosmos - z ciekawostek można pomacać skałe z księżyca lub marsa


a zamiast tradycyjnych fotek zegarów z zużyciem wklejam fotkę mojej łysej pały na stacji kosmicznej :)
 

Attachments

  • signal-2022-03-06-163151.jpeg
    signal-2022-03-06-163151.jpeg
    422,8 KB · Liczba wyświetleń: 23

JareG

Pionier e-mobilności
(...)
a zamiast tradycyjnych fotek zegarów z zużyciem wklejam fotkę mojej łysej pały na stacji kosmicznej :)
Zużytej łysej pały.. ;) 🤣 aż w róż poszła.. :D

Pozdrawiam
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
a dziś relaksująco pojechałem sobie z pracy do domu praktycznie równiutko 90kmh - cytrynian wykazał się dość niezłym zużyciem a mianowicie 12,9kWh/100km wg komputera

licząc z SOC - na 38km zużył 10,1% więc jeśli 1% to jest 0,43kWh to wciągnął na tym dystansie 4,43kWh a na 100km - 11,7kwh

więc jeśli bateria ma 43kWh netto to można na niej z tą prędkością pokonać 367km - cyzli mniej wiecej wiadomo jak trzeba jeździć żeby uzyskać zasięgi opisane w folderach reklamowych :D

ps. temperatura powietrza wynosiła 16°C a baterii na kocu trasy - 19°C
 

KrzysztofFly

Moderator
Dzisiaj wybraliśmy się naszą e-C4 nad morze do Łeby, dystans w jedną stronę w zależności od trasy 165/170 kilometrów. Pogoda słoneczna, temperatura od kilkunastu do dwudziestu kilku stopni. Start z baterią doładowaną na 100%, prognozowany zasięg 354km
domstart.png
Dojazd do Łeby, stan naładowania 57%, prognozowany zasięg 214km, zużycie 11,7kWh/100km, przejechane 169km.
łebalicz.png
łebast.png
Powrót do domu, w akumulatorze pozostało jeszcze 10%, prognozowany przebieg 40km, zużycie w drodze powrotnej 12,1kWh/100km.
domlicz.png
domst.png
Łącznie przejechane 335km, oczywiście bez doładowywania akumulatora, trasa w obie strony pokonana w trybie Normal, z włączoną rekuperacją w tryb B. Po chwili postoju, przewidywany zasięg wzrósł nawet do 46km.
Zrzut ekranu 2022-06-05 213024.png
Dane trasy, z HA wyglądają tak;
Zrzut ekranu 2022-06-05 213148.png
Zużycie na powrocie w aplikacji jest wyższe, od wskazania na ekranie, wydaje mi się, że prawdopodobnie ze względu na zużycie prądu przez klimatyzację którą uruchomiłem zdalnie przed odjazdem, aby schłodzić wnętrze samochodu.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Taka średnia może wyjść równie dobrze przy próbie utrzymywania 70 jak i 90 km/h....
Choć spalanie sugeruje tą pierwszą wartość.....
 

p0li

Pionier e-mobilności
Dane trasy, z HA wyglądają tak;
View attachment 5421
Zużycie na powrocie w aplikacji jest wyższe, od wskazania na ekranie, wydaje mi się, że prawdopodobnie ze względu na zużycie prądu przez klimatyzację którą uruchomiłem zdalnie przed odjazdem, aby schłodzić wnętrze samochodu.

Bardzo łądne zużycie - zazdraszczam bo w życiu takiego nie osiągnę z dwóch powodów
1 - masz nowszy model z inną przekładnią główną i pompą ciepła (bardziej oszczędną)
2 - wszędzie koło mnie są autostrady - więc ciężko jechać 90kmh :) - a to bije na zużycie dość szybko
 
Top