ëC4 - pierwsze zimowe jazdy i zasięgi

JareG

Pionier e-mobilności
Nie wazne czy 19 czy 20” ceny sa od 450 do 1100zl za sztuke.
Fakt, że ja szukałem tych 20" :) A z nieoryginalnych (ale z normalnym 8mm bieżnikiem) to polecali jakieś chinole..
Tak czy siak, cena opon to tylko jeden powód rezygnacji z zakupu, i to mniej ważny. Pozostaje cena auta używanego, i 'małość' baterii (w porównaniu np. do e-Soul'a).

Pozdrawiam
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Od i3 zaczęła się moje zamiłowanie do elektryków...
A było to tak, że pewnego dnia jadąc do Wawy, dostałem w pociągu mailing, że startuje wypożyczalnia inogy i darmowy kod na pierwsze 15 min... Że delegacja była dwudniowa, to miło wspominam dokładne wieczorne testowanie i3.
Tylko te kiszki 20" mi nie spasowały! Przy dynamicznej jeździe dawały za mocne uślizgi na kostce, na łukach i ostrych zakrętach. Systemy, które wyprowadzają automatycznie z poślizgów robiły wrażenie dużej niestabilności.

i3 fajne, ale przy nim MiniSE jest fantastyczne - i nawet na oponach 16" lepiej robi winkle, a zimowe Hankooki Winter i*cept evo2 W320 kupowałem po 370zł/szt.
 

solik

Pionier e-mobilności
dokladnie, w Mini czlowiek z zyje, i3 to dla juz bardziej stonowanych panow albo dla zonki ; -)

z tymi waskimi kolkami i3 wyglada jak sumo na paluszkach :D

teraz przyszlo mi ladowac i3, coldgate chyba mocno, jezdzilem ponad 40 minut po miescie, zajezdzam na ladowarke 50kw i laduje max 30kw przez bite 30 minut.. a ledwo -1*C na zewnatrz

eC4 nie mial takich coldgate duzych
 

Cav

Pionier e-mobilności
dokladnie, w Mini czlowiek z zyje, i3 to dla juz bardziej stonowanych panow albo dla zonki ; -)

z tymi waskimi kolkami i3 wyglada jak sumo na paluszkach :D

teraz przyszlo mi ladowac i3, coldgate chyba mocno, jezdzilem ponad 40 minut po miescie, zajezdzam na ladowarke 50kw i laduje max 30kw
Zoe ładowałby Ci 11.....
 

hubert787

Zadomawiam się
zrobiłem sobie wczoraj wycięczkę po hebel - 108km w jedną stronę, normalnie kazałbym wysłać ale elektrykiem pojechać to sama przyjemność :)
warunki bregowe:
- auto naładowane na 99%, zimne, startujemy o 11
- temperatura przez cała drogę utrzymywała sie w okolicach 1-3°C, cały czas padał deszcz, za Hamburgiem zaczął padać śnieg
- na kołach nowe całoroczne goodyeary,
- autosrtrada 120km na tempomacie, w Harburgu roboty drogowe, ok 6km ograniczenia do 80kmh

efekt:
- auto przejechało 182km i pokazało jeszcze zasięgu na 26km - po zjeździe z autostrady (i zolnieniu do 90kmh) zasięg wzrósł ponad 30km - ale tego nie liczę
- komputer pokazał zużycie 17,1 kWh - ale jakoś mu nie do końca wierzę :)

generalnie - jak na warunki zimowe źle nie jest ale dupy też nie urywa
Super. Dzięki za test. Jak będzie więcej testów w różnych warunkach, to wielce mile widziane.
 

p0li

Pionier e-mobilności
... a dziś do pracy dojechałem tak

msg654498720-15278.jpg


żeby było zabawniej - ostatnie 2 km trzymał tą 4-kę i nie doszedł do czerwonego pola, parametrów też nie ograniczył więc ciekawi mnie kiedy wskaźnik pokaże "żółwika"

z domu wyjechałem mając na GOM-ie 60km zasięgu, do pracy mam jakieś 44-45 ale po drodze 25km autostrady bez ograniczeń
dziś (jak widać) ograniczyłem się do 117kmh :)
 

Norbert

Posiadacz elektryka
... a dziś do pracy dojechałem tak

View attachment 3729


żeby było zabawniej - ostatnie 2 km trzymał tą 4-kę i nie doszedł do czerwonego pola, parametrów też nie ograniczył więc ciekawi mnie kiedy wskaźnik pokaże "żółwika"

z domu wyjechałem mając na GOM-ie 60km zasięgu, do pracy mam jakieś 44-45 ale po drodze 25km autostrady bez ograniczeń
dziś (jak widać) ograniczyłem się do 117kmh :)
Podobne zachowanie zauważyłem w Konie - niekończące się 4%...
 

hubert787

Zadomawiam się
... a dziś do pracy dojechałem tak

View attachment 3729


żeby było zabawniej - ostatnie 2 km trzymał tą 4-kę i nie doszedł do czerwonego pola, parametrów też nie ograniczył więc ciekawi mnie kiedy wskaźnik pokaże "żółwika"

z domu wyjechałem mając na GOM-ie 60km zasięgu, do pracy mam jakieś 44-45 ale po drodze 25km autostrady bez ograniczeń
dziś (jak widać) ograniczyłem się do 117kmh :)
Z filmu Bjorna wynika że e-C4 i Corsa - e mają bardzo duży dolny bufor. Przynajmniej w tych modelach które on testował, "na dole" powinno chować się około 4kWh.
Stąd normalny użytkownik wykorzystuje na codzień około 40,9 kWh, te 4kWh kryją się na dole, a reszta do 50kWh to górny bufor.

Nieco inaczej jest w Peugeotach i DS, gdzie tej użytkowej energii mamy 45 kWh i dolny bufor jest znikomy.
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
po dzisiejszych jazdach Tofik dostanie ksywkę "Panikarz"

wieczorem sprawdzałem GOM - 68km - no to styknie na dziś
rano: -2, ogrzanie wnętrza, obie szyby elektryczne - i GOM wskazuje 48km - no chyba dam radę
po drodze myślałem czy nie zjechać gdzieś na ładowarkę i łyknąć parę elektronów ale przypomniałem sobie o Car Scanerze - włączyłem i ten pokazuje ponad 25% SOC - eee, no to spoko - wjeżdzam na autostradę i zapinam 115kmh

dojechałem do pracy z 10km na GOM-ie ale SOC na CS-sie pokazywał 18% i faktycnie ostatnie kilometry licznik GOM-a spadał coraz wolniej
 
Top