Efektywność ładowania - jest szansa osiągnąć ponad 85 % ?

nnnnn

Pionier e-mobilności
tak tylko że auta typu tesla podczas ładowania nie śpią czyli żrą prąd, czyli im wolniej ładujesz tym dłużej tym więcej prądu pobierze auto na nicnierobienie
Tesla i tak jest efektywna w nic nie robieniu, Opel to szasta energią na prawo i lewo. Zimowe ładowania z granny charger to 24.2kWh/100km przy jeździe i wskazaniu auta na poziomie 19-20kWh.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Tesla i tak jest efektywna w nic nie robieniu, Opel to szasta energią na prawo i lewo. Zimowe ładowania z granny charger to 24.2kWh/100km przy jeździe i wskazaniu auta na poziomie 19-20kWh.
kiedyś było dużo gorzej i vampire drain był spory. teraz jak wartownik wyłączony i nie wybudza się auta aplikacją nie jest źle
 

cooler

Pionier e-mobilności
kiedyś było dużo gorzej i vampire drain był spory. teraz jak wartownik wyłączony i nie wybudza się auta aplikacją nie jest źle
Moja stoi pod domem już 2 tygodnie, parę razy ja wybudziłem, sprawdzałem kamerami co i jak, i jak na razie zużycie ok 3%. Więc dość długo postoi. Można więc uznać że dość oszczędnie.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Moja stoi pod domem już 2 tygodnie, parę razy ja wybudziłem, sprawdzałem kamerami co i jak, i jak na razie zużycie ok 3%. Więc dość długo postoi. Można więc uznać że dość oszczędnie.
pewno robisz tak jak ja - że wartownika włączasz na chwilę aby zobaczyć kamery a nie jest cały czas włączony

wartownik włączony przez 24h zużywa sporo baterii
 

cooler

Pionier e-mobilności
pewno robisz tak jak ja - że wartownika włączasz na chwilę aby zobaczyć kamery a nie jest cały czas włączony

wartownik włączony przez 24h zużywa sporo baterii
Dokładnie tak, nieprecyzyjnie się wyraziłem, SENTRY wyłączone, jak się łącze to włączam na chwilę aby się po okolicy rozejrzeć i znów wyłączam SENTRY. W necie słychać o jakiś gradobiciach więc chciałem zobaczyć czy u mnie OK.
Na Sardynii mam wiatr mistral, do 60km/h, wielkie fale, niezły fun patrzeć na potęgę żywiołów:) Ale znalazłem plażę otoczoną skałami i jak codzień nie wychodziliśmy z wody, która jest cieplejsza niż woda w Termach w mojej okolicy, ma chyba z 35-36 stopni. Strach wychodzić, od razu zimno się robi jak powietrze ma 31 stopni.
Oczywiście wszystkim życzę tak samo udanych wakacji.
 

cooler

Pionier e-mobilności
która jest cieplejsza niż woda w Termach w mojej okolicy, ma chyba z 35-36 stopni. Strach wychodzić, od razu zimno się robi jak powietrze ma 31 stopni.
Oczywiście wszystkim życzę tak samo udanych wakacji.
Mały update dot Sardynii: przeniosłem się w okolice Bosa i tu fale wymieszały wodę i nie jest już tak ciepła. Jak ktoś się wybiera niech się trzyma północy wyspy, w okolicach Badesi woda jest dalej jak zupa
 

jakub_a

Nowy na Forum
@J123 - czy zechciałbyś podzielić się podsumowaniem Twoich pomiarów? Interesuje mnie sprawność ładowania dla 1F i 3F w funkcji natężenia. Pytam, gdyż EVSE, które mam (Zappi v2) niedawno dostało phase autoswitch, co pozwala na ładowanie z mocą od 1.4kw (1f) do 11kW(3f) w zależności od mocy generowanej przez PV. Chciałbym się dowiedzieć, od jakiego poziomu mocy opłaca się oddawać energię do sieci bardziej niż ładować z niską efektywnością (<80%), aby później ją sobie odebrać lądując z max mocą (i efektywnością) np w nocy.
 

Michal

Moderator
Chyba zawsze bardziej "opłaci" Ci się ładować auto zamiast oddawać do sieci i później odbierać.
Dlatego, że nawet ładowanie ze sprawnością 76%, da Ci to samo, co oddawanie do sieci, pobieranie 80% i ładowanie ze sprawnością 95%.
Przy czym "opłaci" to skomplikowany termin, bo jeśli kupiłeś Zappi, to może być tak, że nigdy Ci się nie zwróci wyższa cena jaką zapłaciłeś za ładowarkę. Jednak nie wszystko robimy dla opłacalności i fajnie jest mieć auto naładowane ze słońca ;)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@jakub_a jest wiele zmiennych np temperatura w jakiej ładujesz. Ogólnie to Tesla podczas ładowania nieważne jaka mocą ciągnie z 200W więc dlatego im większa moc AC tym sprawniej.

Po kilku miesiącach ładowania nadwyżką PV dotarło do mnie że np w taryfie G12W nie ma sensu ładować się nadwyżką w drogiej taryfie. Ładuje tak tylko w weekendy a w tygodniu pelna moc
 
Last edited:

Pabloss

Posiadacz elektryka
A ja przyjąłem taki schemat ładowania - bez kombinowania i drogich instalacji (urządzeń). Ciekaw jestem co na to powiecie.
Ładuję się (staram się) jak tylko świeci słońce, ponieważ wytwarzana energia najpierw zużywana jest przez dom, czyli przez odbiorniki, a potem ewentualnie jej nadwyżka przesyłana jest do sieci. Wychodzę zatem z założenia że jak świeci słońce i produkcja na panelach jest najwyższa to w dużej części ładuję samochód ze słońca. W pochmurne dni czy w nocy jeżeli musze ładować auto to energia pobierana jest z sieci z mojej zgromadzonej energii lecz wtedy Tauron zabiera 20%.
 
Top