Efektywność ładowania - jest szansa osiągnąć ponad 85 % ?

Michal

Pionier e-mobilności
Z czego te dane?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dziwne, mam bardzo dużo ładowań po parę godzin gdzie efektywność mam pod 98%.
Moc ładowania to 9kW, czyli 13A przy ładowarce 3 fazowej Tesli.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Skąd Tessie bierze dane o tym ile energii dostarczyła ładowarka?
 

Michal

Pionier e-mobilności
Która wartość się zgada? Added, czy Used? Co się pokazuje jak klikniesz to ( i )? Tam powinien być jakiś opis tych wartości.
Tak samo Efficency. Pytasz nas, a sam sprawdziłeś co tam jest napisane?
Zobacz jak ja to sprawdzałem i jak dokładnie policzyłem, że przy ładowaniu trójfazową cegłą w domu z mocą 5 kW mam 5,42% start:
Dlatego zastanawia mnie skąd Ty bierzesz te 16% straty.
 

STMS

Posiadacz elektryka
wydawało mi się to jasne - jedno to pobrana energia z sieci a drugie załadowane do akumulatora wg TESLI
efektywność to stosunek jednego do drugiego

pobrana energia DC zgadza się z fakturą z ORLEN charge a AC zgadza się z raportowaniem przez ładowarkę ZENCAR
jutro postaram się jeszcze naładować na AC ORLENu - pewno też się zgodzi ale sprawdzę

niestety ilości energii w AKU nie jestem w stanie sprawdzić inaczej niż wierzyć temu co raportuje TESLA - nie mam powodu aby w to nie wierzyć ...

strata na ładowaniu akumulatora wiadomo, że muszą być ale aż 15 % ?
wydaje mi się za dużo :censored:
 

Attachments

  • Xnip2023-04-09_11-18-27.jpg
    Xnip2023-04-09_11-18-27.jpg
    53,1 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Xnip2023-04-09_11-18-34.jpg
    Xnip2023-04-09_11-18-34.jpg
    35,8 KB · Liczba wyświetleń: 12

Olecki

Pionier e-mobilności
Z tego co się orientuję to Tesla nie liczy jako 'doładowanej' energii którą zużyjesz podczas ładowania na inne rzeczy jak podgrzewanie baterii/kabiny, zasilanie komputera, wyświetlacza, itp. Pewnie stąd wychodzą takie rozbieżności w obliczeniach choć rzeczywiste straty są sporo mniejsze.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Ale ja w podanym przykładzie podałem dokładnie obliczenia z prądu ładowania + napięcia vs dane podane przez auto. Mi wyszło ~5% przy ładowaniu AC z cegły mocą 5kW. Z tego co się orientuję, ładowanie wyższymi mocami powoduje jeszcze mniejsze straty.
Jedyne co przychodzi mi do głowy, to działający w twoim przypadku wartownik ale on bierze ~250W, więc w stosunku do 11kW, to też są jakieś grosze (~2,5%). Na pewno nie powinno się to zbliżać do 15%.
Nie rozumiem skąd Tessie bierze informacje o zużytej energii.
 

STMS

Posiadacz elektryka
Z tego co się orientuję to Tesla nie liczy jako 'doładowanej' energii którą zużyjesz podczas ładowania na inne rzeczy jak podgrzewanie baterii/kabiny, zasilanie komputera, wyświetlacza, itp. Pewnie stąd wychodzą takie rozbieżności w obliczeniach choć rzeczywiste straty są sporo mniejsze.
może być ale w tym przypadku 3 kWh z 20 kWh zeszły na komputer itd - podgrzewania nie używałem

rozumiem większe zużycie na DC przez podgrzewanie baterii ale na AC przy tak niskiej mocy ... ?

nadal wydaje mi się trochę dużo


to jest z AC

1681033113608.png
 

Michal

Pionier e-mobilności
Dokładnie na DC to luz - może pójść 2 kWH na grzanie baterii. Ale przy AC nie, to wygląda na jakiś błąd danych.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to, że da się sprawdzić napięcie oraz prąd ładowania, z tego wyliczyć moc, liczyć ją w czasie ładowania otrzymać z tego zużytą energię i porównać z tym co auto raportuje jako doładowaną energię.
Tylko z tym jest taki problem, że to napięcie jest podawane na jednej z faz i jeśli masz duże różnice pomiędzy fazami, to będzie pokazywało głupoty.
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Na AC też może sporo zjeść, wszystko zależy od warunków. Do 7kW może ciągnąć na grzanie nawet przez 20 minut, jak się podłączysz z bardzo zimna baterią. Na efektywność największy wpływa na to ile auto zużyje podczas ładowania:
- grzanie baterii
- grzanie kabiny
- elektornika(wartownik, kamery)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
11kW to już jest wolne ładowanie i nie ma sensu go zmniejszać. Zmniejszamy tylko gdy infrastruktura w danym miejscu nie pozwala na tyle, albo np chcemy ładować w 100% z PV. W trakcie ładowania pracują pompki obiegowe, w zimę auto się wychładza itp. To wszystko przekłada się na słabszą efektywność przy malutkiej mocy.
 

Pyo_trek

Posiadacz elektryka
Czy sama ładowarka podłączona do auta, ale po zakończeniu ładowania pobiera coś na swoje potrzeby?
 
Top