Efektywność ładowania - jest szansa osiągnąć ponad 85 % ?

J123

Zadomawiam się
W przypadku ładowania 3 fazy, średni prąd ok 11A na fazę straty także ok 10% wartości energii dodanej do baterii.
 

Attachments

  • Tch3.jpg
    Tch3.jpg
    190,2 KB · Liczba wyświetleń: 15
  • Tch4.jpg
    Tch4.jpg
    101,6 KB · Liczba wyświetleń: 14

Michal

Pionier e-mobilności
Coś chyba masz zwalone to wyliczanie. Nie możliwe żeby aż 10% było tracone, chyba, że tam dochodziło jakieś przygotowanie do jazdy albo coś w tym stylu.
 

J123

Zadomawiam się
Coś chyba masz zwalone to wyliczanie. Nie możliwe żeby aż 10% było tracone, chyba, że tam dochodziło jakieś przygotowanie do jazdy albo coś w tym stylu.
Nie. Czyste ładowanie. Monitoruję wszystkie parametry pojazdu z API Tesli. Przed EVSE mam licznik MID, reszta to tylko proste obliczenia które łatwo sprawdzić.
 

STMS

Posiadacz elektryka
ładowanie w domu potwierdziło wcześniejsze przypuszczenia - jak dałem 16A wyszło to co w załączniku

ładowarka podała pobranie 14,79 kWh energii - trochę więcej niż TESLA / tessie
efektywność wg pobranej energii raportowanej przez ładowarkę wyniosła 96,5 % - 0,5 różnicy w stosunku do raportu Tessie
 

Attachments

  • Xnip2023-04-13_14-43-29.jpg
    Xnip2023-04-13_14-43-29.jpg
    47,1 KB · Liczba wyświetleń: 19

STMS

Posiadacz elektryka
W jaki sposób jest mierzona ta energia ? przez software/hardware ładowarki ?
 

J123

Zadomawiam się
Wiec proponuję zastosować przed tym urządzeniem licznik energii klasy rozliczeniowej MID i porównać wskazania energii. Wskazania urządzenia ZENCAR są zapewne orientacyjne - bo to nie licznik rozliczeniowy.
Ponadto ja odnoszę stratę do wartości energii zmagazynowanej w baterii a nie pobranej z sieci co matematycznie też podwyższa wynik %.
Zapewne uwzględniając błąd pomiarowy ZENCARa i odniesienie wyniki będą podobne.
 

STMS

Posiadacz elektryka
Wiec proponuję zastosować przed tym urządzeniem licznik energii klasy rozliczeniowej MID i porównać wskazania energii. Wskazania urządzenia ZENCAR są zapewne orientacyjne - bo to nie licznik rozliczeniowy.
Ponadto ja odnoszę stratę do wartości energii zmagazynowanej w baterii a nie pobranej z sieci co matematycznie też podwyższa wynik %.
Zapewne uwzględniając błąd pomiarowy ZENCARa i odniesienie wyniki będą podobne.
mam kupować licznik aby się przekonać, że wyliczenia są poprawne ?

widziałeś wcześniejszy post o ORLENie ?
sądzisz, że Orlen by mi podarował jakieś kWh aby mnie oszukać i mniej zarobić ? ... nie sądzę 🤣

raczej ZENCAR zwyższa pobór niż pomniejsza
 

J123

Zadomawiam się
mam kupować licznik aby się przekonać, że wyliczenia są poprawne ?

widziałeś wcześniejszy post o ORLENie ?
sądzisz, że Orlen by mi podarował jakieś kWh aby mnie oszukać i mniej zarobić ? ... nie sądzę 🤣

raczej ZENCAR zwyższa pobór niż pomniejsza
Jak dla mnie możesz kupować i wierzyć w co tylko Ci się podoba. Ja staram się przekazać dane z wiarygodnych przyrządów pomiarowych i parametrów zwracanych przez pojazd.
Nie bazuje na "raczej" czy domysłach oraz osądach. Takie są dane. Co kto z nimi zrobi to już jego sprawa.
 

Michal

Pionier e-mobilności
W przypadku ładowania 3 fazy, średni prąd ok 11A na fazę straty także ok 10% wartości energii dodanej do baterii.
Na wykresie masz napis, że to było ładowanie jednofazowe :p
1681408932646.png

Jak weźmiesz prąd ładowania (11 A) i pomnożysz razy napięcie (zakłądam 240 V, bo jak świeci słońce to pewnie tyle miałeś), to wychodzi:
11A x 240 V ~ 2,64 kW :p
To też zgadza się z wykresem na którym przez 6,5 godziny doładowałeś te 16 kWh => wychodzi z tego średnia moc 2,5 kW.
Przy ładowaniu trójfazowym musiałbyś mieć prąd ~4A

Kto tu bazuje na domysłach? :D

Środa popielicowa już była żebyś posypał głowę (nie wiem nie znam się)? :ROFLMAO:
 
Last edited:

J123

Zadomawiam się
Na wykresie masz napis, że to było ładowanie jednofazowe :p
View attachment 10064
Tu tak ale mierzyłem i mierzę dalej różne warianty 1 fazowe i 3 fazowe.
Poniżej dzisiejsze ładowanie stałym prądem 3 fazy 10A.
Straty to 8,46% wartości energii dodanej do baterii.
Pomiar energii wejściowej: LUMEL NMID30-2
Energia dodana do baterii: API Tesla
Dane zbieram w sposób ciągły na własnym serwerze bazując na autorskim skrypcie w pythonie. TSDB Prometheus, wizualizacja Grafana.
EVSE bazuje na moim sterowniku wiec mogę tam oprogramować wszystko co potrzebuję.
Robię to z ciekawości prywatnej i zawodowej.
 

Attachments

  • ch3f10A.jpg
    ch3f10A.jpg
    154,5 KB · Liczba wyświetleń: 9

Michal

Pionier e-mobilności
No to chyba ten Twój sterownik jest taki se :p Ja bym nie kupił, bo u mnie na Teslowym EVSE mam 5,42% strat i to przy prądzie 7 A.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ludzie dajcie już spokój z tymi stratami na ładowaniu w domu. To są grosze. 🫣
Bawcie się jazdą, albo jakiś film pooglądajcie, książkę poczytajcie.., 👍
 

STMS

Posiadacz elektryka
Ludzie dajcie już spokój z tymi stratami na ładowaniu w domu. To są grosze. 🫣
Bawcie się jazdą, albo jakiś film pooglądajcie, książkę poczytajcie.., 👍
nie do końca - jest różnica między 15% a 4% strat - grosze to mogą być na jednym ładowaniu a jak ładowania 25 kWh x 70 w roku to już zaczynają być wymierne straty z nieświadomości

niby nic a 200 zł rocznie zapłacisz za nieświadomość
 

STMS

Posiadacz elektryka
Jak dla mnie możesz kupować i wierzyć w co tylko Ci się podoba. Ja staram się przekazać dane z wiarygodnych przyrządów pomiarowych i parametrów zwracanych przez pojazd.
Nie bazuje na "raczej" czy domysłach oraz osądach. Takie są dane. Co kto z nimi zrobi to już jego sprawa.
widzę, że wiara to Twoja silna strona i prawda najprawdziwsza "nie na domysłach" ... uważasz, ze Twoje mierniki są lepsze niż ORLENu itd

faktycznie dyskutować z Twoją wiarą nie ma sensu
 

SylB

Zadomawiam się
Zmieniłem, sposób ładowania na max-a :), wygląda, że to faktycznie jest oszczędniejsze bo generuje mniejsze straty.
Ja ładuję na cegle, którą dostałem w zestawie i nie wiem dla czego max to 13A ?
Przy 13A, napięcie spada do 233V.
 

STMS

Posiadacz elektryka
przez przypadek w trakcie jednego wyjazdu musiałem ograniczyć prąd 3F do 10 A - czyli moc ok 7kW leciała
jak się okazało pokazało mi efektywność jeszcze lepszą o 1 % bo aż 97 %

jak ograniczałem dalej 7A , 5A to efektywność już znacząco spadała

w domu też przestawiłem wallconectora na testy na 10 A i faktycznie efektywność wzrosła do 97 %

będę tak ładował od teraz - czyli 3 fazy po 10 A
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja najczęściej ładuje w domu w zakresie 8-10 A.
Chyba że staram się bawić w łapanie słońca, to moc wg aktualnie najwyższej produkcji.👍
 

danielm

Pionier e-mobilności
przez przypadek w trakcie jednego wyjazdu musiałem ograniczyć prąd 3F do 10 A - czyli moc ok 7kW leciała
jak się okazało pokazało mi efektywność jeszcze lepszą o 1 % bo aż 97 %

jak ograniczałem dalej 7A , 5A to efektywność już znacząco spadała

w domu też przestawiłem wallconectora na testy na 10 A i faktycznie efektywność wzrosła do 97 %

będę tak ładował od teraz - czyli 3 fazy po 10 A
tak tylko że auta typu tesla podczas ładowania nie śpią czyli żrą prąd, czyli im wolniej ładujesz tym dłużej tym więcej prądu pobierze auto na nicnierobienie
 
Top