Efektywność ładowania - jest szansa osiągnąć ponad 85 % ?

STMS

Posiadacz elektryka
naładowałem na Orlenie - 11 kW

efektywność faktycznie wzrosła do 96 % i ilość Energii zgadza się z opłatą Orlenu

z tego wniosek jest jak pisaliście wcześniej

jak nie musisz ograniczać prądu ładowania to ładuj AC jak najwyższym czyli 3 x 16 A x 230 V - tak właśnie przestawię ładowarkę domową

1681143718839.png
 

Attachments

  • IMG_0848.jpeg
    IMG_0848.jpeg
    106,7 KB · Liczba wyświetleń: 10

Michal

Pionier e-mobilności
Przy czym jak ja ładuje mocą 5 kW, to wychodzi mi strata na poziomie około 5,5%, więc też bez tragedii.
 

J123

Zadomawiam się
Z moich obserwacji wynika że Tessie nie podaje dokładnie energii dostarczonej do pojazdu oblicza ją na podstawie danych zwracanych przez pojazd. Dokładne obliczenia strat można uzyskać mierząc energie na wejściu do EVSE (licznik energii MID) i odnosząc je do zwracanego w API parametru "energy_added" (zakładając że pojazd mierzy tą wartość poprawnie.
Przykład mojej wczorajszej sesji ładowania na wykresach poniżej.
Energia dodana do baterii: 18,03kW, energia pobrana przez EVSE: 19,94kW
A wiec stracono 1,91KW co odnosząc do energii dodanej do baterii daje ~10,5% strat.
Ładowanie z optymalizacją do PV wiec podaje również histogram prądów dla całej sesji.
 

Attachments

  • Tch1.jpg
    Tch1.jpg
    208,5 KB · Liczba wyświetleń: 20
  • Tch2.jpg
    Tch2.jpg
    96,8 KB · Liczba wyświetleń: 20

J123

Zadomawiam się
a prąd ładowania mały ? 3 fazy ?

ciekawy ten rozjazd - mi ORLEN zgodziło się z dokładnością 0,28 % - u Ciebie rozjazd jest w okolicy 2 %, dużo
Jest na wykresach. Rozkład prądu w sesji jak na histogramie, ładowanie 1P - 1 faza.
 

J123

Zadomawiam się
skakanie co kilka minut - nie sądzę aby PV tak często zmieniało generowaną energię - tu coś jest nie tak :)

wg wykresu masz nawet 21 kWh - na jednej fazie wychodzi ok 90 A ???

tyle to chyba TESLA nie przyjmie ... "chyba"
Źle czytasz histogram. Auto może przyjąć od 6-16A (tesla od 5A). - to oś X.
Oś y to ilość próbek czyli czas (próbki co 30sek) a wiec z histogramu wynika że auto ładowało się w lwiej części 16 A i trochę na 6A zanim wzeszło słońce. Średnio w sesji prawie 13A. Ładowanie schodziło na krótkie okresy do wartości pomiędzy 6 a 16 bo w budynku były chwilowo używane różne odbiorniki.
Pierwszy wykres to energie i straty tam nie ma mocy czy padu - patrz legenda
 

J123

Zadomawiam się
tak czy inaczej z powodów tych skoków masz stratę efektywności - przy stałym dużym prądzie nie będzie takiej

pojedź na ładowarkę AC i sprawdź na 11kW - będziesz miał pewno to samo co ja
Ehh, masz problem z prawidłowym odczytem informacji. Ten najbardziej poszarpany wykres to tylko krocząca kalkulacja straty %. Wynika z czasu integracji energii w Tesli.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Czy ja dobrze rozumiem, że ładowałeś z jednej fazy? Jeśli tak to jest podejrzenie, że taki sposób ma duże straty (@vwir o tym pisał). U mnie przy ładowaniu z trzech faz straty wydają się być około 5%.
 

J123

Zadomawiam się
Czy ja dobrze rozumiem, że ładowałeś z jednej fazy? Jeśli tak to jest podejrzenie, że taki sposób ma duże straty (@vwir o tym pisał). U mnie przy ładowaniu z trzech faz straty wydają się być około 5%.
Tak 1faza. Coz poradzę liczby nie kłamią. Strata % bedzie zależna od odniesienia.
 
Top