Efektywność ładowania - jest szansa osiągnąć ponad 85 % ?

Michal

Moderator
Ale ja w podanym przykładzie podałem dokładnie obliczenia z prądu ładowania + napięcia vs dane podane przez auto. Mi wyszło ~5% przy ładowaniu AC z cegły mocą 5kW. Z tego co się orientuję, ładowanie wyższymi mocami powoduje jeszcze mniejsze straty.
Jedyne co przychodzi mi do głowy, to działający w twoim przypadku wartownik ale on bierze ~250W, więc w stosunku do 11kW, to też są jakieś grosze (~2,5%). Na pewno nie powinno się to zbliżać do 15%.
Nie rozumiem skąd Tessie bierze informacje o zużytej energii.
 

STMS

Posiadacz elektryka
Z tego co się orientuję to Tesla nie liczy jako 'doładowanej' energii którą zużyjesz podczas ładowania na inne rzeczy jak podgrzewanie baterii/kabiny, zasilanie komputera, wyświetlacza, itp. Pewnie stąd wychodzą takie rozbieżności w obliczeniach choć rzeczywiste straty są sporo mniejsze.
może być ale w tym przypadku 3 kWh z 20 kWh zeszły na komputer itd - podgrzewania nie używałem

rozumiem większe zużycie na DC przez podgrzewanie baterii ale na AC przy tak niskiej mocy ... ?

nadal wydaje mi się trochę dużo


to jest z AC

1681033113608.png
 

Michal

Moderator
Dokładnie na DC to luz - może pójść 2 kWH na grzanie baterii. Ale przy AC nie, to wygląda na jakiś błąd danych.
 

Michal

Moderator
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to, że da się sprawdzić napięcie oraz prąd ładowania, z tego wyliczyć moc, liczyć ją w czasie ładowania otrzymać z tego zużytą energię i porównać z tym co auto raportuje jako doładowaną energię.
Tylko z tym jest taki problem, że to napięcie jest podawane na jednej z faz i jeśli masz duże różnice pomiędzy fazami, to będzie pokazywało głupoty.
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Na AC też może sporo zjeść, wszystko zależy od warunków. Do 7kW może ciągnąć na grzanie nawet przez 20 minut, jak się podłączysz z bardzo zimna baterią. Na efektywność największy wpływa na to ile auto zużyje podczas ładowania:
- grzanie baterii
- grzanie kabiny
- elektornika(wartownik, kamery)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
11kW to już jest wolne ładowanie i nie ma sensu go zmniejszać. Zmniejszamy tylko gdy infrastruktura w danym miejscu nie pozwala na tyle, albo np chcemy ładować w 100% z PV. W trakcie ładowania pracują pompki obiegowe, w zimę auto się wychładza itp. To wszystko przekłada się na słabszą efektywność przy malutkiej mocy.
 
Top