Elektryczny Harley

Giacomo

Fachowiec
Jak ktos ma mozliwosc , to niech obejrzy Long Way Up - to angielski serial telewizyjny, który zadebiutował 18 września 2020 roku, dokumentując podróż motocyklową podjętą w 2019 roku przez Ewana McGregora i Charleya Boormana z Ushuaia w Argentynie przez Amerykę Południową i Środkową do Los Angeles w Stanach Zjednoczonych na elektrycznych Harleyach w towarzystwie Rivianow : https://www.harley-davidson.com/us/en/current/long-way-up.html
 

szczur333

Zadomawiam się
Wiem ze stary post ale miesiac temu kupilem HD ELW z 2020 roku i jak wczesniej mialem pobiezna wiedze to po zakupie zrobilem prawie doktorat - bo dodatkowo kupilem rozbitego troche i musialem ponaprawiac

Dla fanów EV poczatek ciezki. Dlaczego? Bo wygladało to tak, jakby pierwszy raz jezdzili EV wogole a motocykle dostali 5min przed wyprawą.

Jakby przynajmniej zrobili 3-5k km po ameryce i ladowarkach to wiedzieliby duzo wiecej


Nie wątpliwym minusem tego modelu jest słaba i DZIWNA ładowarka pokładowa - mianowicie jest o mocy 1660W i jest ograniczona MOCOWO - nie prądowo.
Jak to dziala w praktyce ? Po podłaczeniu EVSE z gniazdka (jesli nie mamy regulacji) - pobór z automatu leci na te 1660W - w EU to jeszcze pół biedy - bo przy 230V w gniazdku prad bedzie wynosił 7A, nawet jak spadnie do 200V to mamy 8,3A - kable zimne

Przy napieciu 110V juz mamy 14-15A wiec bezpieczniki mogą wywalać - regulacji nie ma w samym moto - trzeba by zrobic evse ktore ma np 5-8A
 

szczur333

Zadomawiam się
naprawilem go za jakies 3k - udalo sie tanio bo prakrtycznie wszsytko kupilem z ebaya UK i nie ze czesci jest duzo, ale mialem mega szczesciei akurat jeden gosc mial praktycznie tylko to co potrzebowalem - co prawda tylne swiatlo/kierunki/mocowanie tablicy mozna kupic od innego moto albo np kit rizomy uzywany - ale caly tyl mi sie fartnal chyba za 400zl - (nowy u HD chyba 3k (same kierunki 1300zl)

tylna wiazka elektryczna org 500zl gdzie wtyczki na ebay + kawalek przewodu i tasma wyszlo mnie duzo ponizej 100zl, a org i tak by nie podeszla bo jest za krotka - (org lampa jest na blotniku) a ja mam pod fotelem (przezyla juz mega ulewe godzinną i nic nie padlo wiec chyba dobrze zrobiłem)

kierownice wyprostalem zamiast kupowac nowa (udalo sie za 100zl to zrobic) (nowa 850zl) - prostowanie nic nie oslabilo (calosc i tak mega sztywna, gruba scianka)


przejechalem juz jakies 3000km

po krótce, porownanie do energici: (długie tez mam ale to wrzuce jak ktos bedzie chciał)

- mniejsza bateria - CZUĆ TO - te 4-5kWh robi jednak roznice w zasiegu
- bufor zero - przy 1% wlaczyl sie turle mode - vmax 25km, jak wybiło 0% zrobilem 2km max i zdechło i nic nie moglem juz zrobic
- na trasy jezdzi sie fajniej bo jest ciszej
- brak wstecznego
- ladowanie wolniejsze, na polenergii na lcd pokazuje moc i ampery - ja tam operuje na A wiec tak wpisalem (peak to 21,2kW realne przy 44% (264x80)

0-44% - 80A
44-45% -75A
45-51% - 70A
51-64% - 54A
64-69% - 49A
69-75% - 44A
75-94% - 30A
94-100% - 20A

napiecie baterii 100% 294VDC (czyli realnie 4,2V ogniwo)
przy 0% nie sprawdzalem, ale bedzie okolicach 240VDC czyli jakies 3,4V ( energica tez przy 0% ma 3,4V ale z ta roznicą ze spokojnie idzie zrobic 20-25km i to z predkosciami 50-80kmh i rozladowac do okolo 3,15V)

70 ogniw szeregowo (energica 80) - HD ma chyba najnizsze napiecie ze wszystkich EV ktore maja CCS)
 

Attachments

  • IMG_4228.JPEG
    IMG_4228.JPEG
    3,9 MB · Liczba wyświetleń: 39
  • IMG_3091.JPEG
    IMG_3091.JPEG
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 40
  • IMG_1157.JPEG
    IMG_1157.JPEG
    3,6 MB · Liczba wyświetleń: 38
  • IMG_1155.JPEG
    IMG_1155.JPEG
    2,9 MB · Liczba wyświetleń: 35
  • IMG_2570.JPEG
    IMG_2570.JPEG
    2,8 MB · Liczba wyświetleń: 38

Bronek

Pionier e-mobilności
Jak stary harleyowiec i posiadacz nawet ale krotko Vroda , to to jest coś do czego musiał bym długo się przyzwyczajać .
Ale gratulacje, brzydki nie jest ale inny
Cofałem Elektre w pelni załadowaną tak z 350 400 kg lekko. Do kosza moze i wsteczny powinien być ale to taki naked i nie taki znów wielki .
Ile waży ?
 
Top