Elektryk dla rodziny z dzieckiem do 70k Euro.

Tomasz M

Nowy na Forum
Cześć, potrzebuję pomocy dotyczącej wyboru auta elektrycznego. Zgodnie z polityką firmy w ktorej pracuje przechodzimy na auta elektryczne.

Do wyboru mam auto z poniższej listy z możliwością konfiguracji do maksymalnej ceny katalogowej 70 000 euro:

  • Audi Q4 e-tron
  • Skoda Enyaq
  • VW ID.4
  • VW ID.7
  • Mercedes EQA
  • BMW iX1
  • BMW i4
W mojej sytuacji życiowej mam żonę i małe dziecko oraz średnio raz lub dwa razy w miesiącu jeździmy na trasie Berlin - Warszawa, ewentualnie Berlin - Toruń.

Kluczowy dla mnie jest zasięg auta oraz wielkość bagażnika. Które auto byście polecili z powyższej listy i w jakiej konfiguracji?

Przy okazji: które funkcje w ramach konfiguracji auta wydłużają najbardziej czas produkcji i które Waszym zdaniem są kluczowe przy użytkowaniu auta elektrycznego?
 

p0li

Pionier e-mobilności
z tej listy to id7
z dodatkow to oczywoscie grzane siedzienia, moze przednia szyba, hud i autopilot (lane assisstent + aktywny tempomat) - moze jeszce android auto czy carplay bezprzewodowy, kamery 360 i w sumie to wszystko - reszta to bajery
 

OldSeb

Zadomawiam się
Jestem teoretykiem, więc napiszę na podstawie opinii i testów innych. Ja bym brał BMW i4 albo VW id.7 z tym że jeśli jeździsz sporo po mieście to raczej BMW bo ID.7 to straszna krowa jest. Tyle żę id.7 pewnie uda się wyrwać z lepszym wyposażeniem w tych pieniądzach. Zasięg to raczej stawiaj na drugim miejscu, z dzieckiem i tak będziesz robił częste pauzy a na A2 jest całkiem nieźle z ładowarkami a robi się coraz lepiej za sprawą hub-ów Polenergii.
 

Ironeska

Zadomawiam się
@Tomasz M
Moja żona rodzi pod koniec lutego i na 100% biorę suva. Nie mam zamiaru łamać się w pół za każdym razem jak będę nosidełko/fotelik wkładal/wyciągał z tylnej kanapy w sedanie
Enyaq to taki ulepszony id.4 zachwalany przez Byorna
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ja bym brał BMW i4 albo VW id.7 z tym że jeśli jeździsz sporo po mieście to raczej BMW bo ID.7 to straszna krowa jest.

Widać, że nie jeździłeś żadnym VW na platformie MEB, a te mają rewelacyjny promień skrętu. Owszem ID.7 jest długi, ale ma promień skrętu 10,9m a BMW i4 to 12,5m

Tyle żę id.7 pewnie uda się wyrwać z lepszym wyposażeniem w tych pieniądzach.

Grupa VAG cienko przędzie z kredytami CO2 więc sądzę, że pod koniec roku będą spore obniżki na ich EV (sam tak kiedyś skorzystałem na ID.3)

@Tomasz M
Moja żona rodzi pod koniec lutego i na 100% biorę suva. Nie mam zamiaru łamać się w pół za każdym razem jak będę nosidełko/fotelik wkładal/wyciągał z tylnej kanapy w sedanie
Enyaq to taki ulepszony id.4 zachwalany przez Byorna

Porównanie ID.7 z Enyaq'iem jest kiepskie bo ID.7 to nowa większa bateria (86kWh vs 77kWh) i co za tym idzie (jak również aerodynamicznie) lepsze parametry zasięgowe. Ładowanie maks. 200kW, a Enyaq tylko 135kW. Bagażnik też ciutke większy od Enyaq'a (605l vs 585l).

Skoro zasięg auta i wielkość bagażnika są kluczowe dla @Tomasz M, to ID.7 wciąż wygrywa.
 

qb4hkm

Posiadacz elektryka
Porównanie ID.7 z Enyaq'iem jest kiepskie bo ID.7 to nowa większa bateria (86kWh vs 77kWh) i co za tym idzie (jak również aerodynamicznie) lepsze parametry zasięgowe. Ładowanie maks. 200kW, a Enyaq tylko 135kW. Bagażnik też ciutke większy od Enyaq'a (605l vs 585l).

Skoro zasięg auta i wielkość bagażnika są kluczowe dla @Tomasz M, to ID.7 wciąż wygrywa.
A Enyaq nie dostał w tym roku tej nowej baterii? Jak koledzy piszą Enyaq/id.7 w kombi z tej listy
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Top