Elektryk dla rodziny z dzieckiem do 70k Euro.

Tomasz M

Nowy na Forum
Cześć, potrzebuję pomocy dotyczącej wyboru auta elektrycznego. Zgodnie z polityką firmy w ktorej pracuje przechodzimy na auta elektryczne.

Do wyboru mam auto z poniższej listy z możliwością konfiguracji do maksymalnej ceny katalogowej 70 000 euro:

  • Audi Q4 e-tron
  • Skoda Enyaq
  • VW ID.4
  • VW ID.7
  • Mercedes EQA
  • BMW iX1
  • BMW i4
W mojej sytuacji życiowej mam żonę i małe dziecko oraz średnio raz lub dwa razy w miesiącu jeździmy na trasie Berlin - Warszawa, ewentualnie Berlin - Toruń.

Kluczowy dla mnie jest zasięg auta oraz wielkość bagażnika. Które auto byście polecili z powyższej listy i w jakiej konfiguracji?

Przy okazji: które funkcje w ramach konfiguracji auta wydłużają najbardziej czas produkcji i które Waszym zdaniem są kluczowe przy użytkowaniu auta elektrycznego?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czy istnieje szansa, aby przejechać z Berlina do Warszawy na jednym ładowaniu na autostradzie, czy może z uwagi na ładowanie do 80% zawsze trzeba będzie rozplanować podróż na 2 ładowania?
Jest to do zrobienia na jedno ładowanie, pod warunkiem że wyjedziesz z Berlina naładowany do 100%. Wtedy pierwszy odcinek jedziesz ok. 350km i drugi ok. 220km. To wszystko pod warunkiem, że pogoda będzie sprzyjająca. Zimą na dwa ładowania.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Nie o promień skrętu mi chodzi a o gabaryty - długość i szerokość.

Zgoda, prawie 18cm robi różnicę (także pewnie w miejscu na nogi z tyłu):

1730125740832.png
 

Classic08110

Zadomawiam się
Z tej listy wybrałbym Q4 55. 4x4. Bo takim jeździłem. Dopiero co był lifting tego modelu.
Wygodnie się wsiada i wysiada, auto jest wyżej zawieszone. W tym na tylną kanapę. Co wcale nie jest oczywiste w innych pojazdach...
Dla mnie, wręcz szokująco obszerne w środku, mimo małych wymiarów na zewnątrz.
Wózek zmieści się w bagażniku. Fotelik na tylnej kanapie. Nie trzeba się schylać przy pakowaniu nosidełka albo fotelika na tylnej kanapie.
Fizyczne przyciski min. od klimy.
Ekran po środku rozsądnej wielkości. Brak telewizora to dla mnie plus.
Akceptowalny komfort jazdy - w sensie, że nie deska - jeździłem na 21" - Na mniejszych będzie jeszcze wygodniej i większy zasięg. Bezpiecznie się prowadzi w zakrętach i po dziurawych drogach.
W normalnej wersji jest wycieraczka tylnej szyby.
Auto ma, chyba, te same silniki co najnowszy id7.
Jest opcja tapicerki z skórą nappa. A nie ceratą.
head-up
Grzane fotele, kierownica oraz przednia szyba
Akceptowalny tempomat z asystentem pasa ruchu - jeśli musisz korzystać.
175kW - około 28 min ładowania średnio od 10 - 80 %
Około 250 - 300 km na autostradzie i + 400 po mieście i okolicy. Tu dużo zmiennych ma wpływ.
Warte przymierzenia się.
Audi oferuje chyba największe rabaty na nowe ?
Dla mniej najbardziej przypomina w użytkowaniu spalinowóz. - Zaleta - W sensie, że nie udziwnione nie potrzebnie.
Uważam, ze wśród ev - bardzo nie doceniane auto. Chociaż to może kwestia tego, że drogi katalogowo.
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Hmm, Audi Q4 e-tron 55 quattro jest tak samo przestronne w środku jak Enyaq czy ID.4 (czy nawet ID.3) bo to ta sama platforma MEB z tym samym rozstawem osi 2765mm. ID.7 z kolei to 'inna bajka' z rozstawem 2971mm. Więc szkoda w ogóle rozmawiać o obszerności innych z listy na tylnej kanapie.

Nie wspominam nawet o zasięgu SUVa i 4x4 w Audi bo średnie (wg EV database) 395km nawet się nie umywa do średniego 520km w ID.7

Audi każe sobie za wszystko dodatkowo płacić, bo w standardzie 55 quattro niewiele jest z ww. dodatków. Nie zauważyłem tej skóry nappa (jest kombinacja skóry / ekoskóry z dopłatą od 11 do 19 tyś. zł), grzana kierownica - 900zł, tempomat - 1500zł, adaptacyjny tempomat w pakiecie Technology (z matrycowymi LEDami itp) za jedyne 8660 zł, HUD w pakiecie MMI Pro za 5300zł (standard w ID.7 Pro S). Więc jeśli ten e-tron w podstawie to 283 800 zł to za ww. dodatki wyjdzie powyżej limitu 70 tyś. euro (nie uwzględniam rabatów).
 

Classic08110

Zadomawiam się
Hmm, Audi Q4 e-tron 55 quattro jest tak samo przestronne w środku jak Enyaq czy ID.4 (czy nawet ID.3) bo to ta sama platforma MEB z tym samym rozstawem osi 2765mm. ID.7 z kolei to 'inna bajka' z rozstawem 2971mm. Więc szkoda w ogóle rozmawiać o obszerności innych z listy na tylnej kanapie.

Nie wspominam nawet o zasięgu SUVa i 4x4 w Audi bo średnie (wg EV database) 395km nawet się nie umywa do średniego 520km w ID.7

Audi każe sobie za wszystko dodatkowo płacić, bo w standardzie 55 quattro niewiele jest z ww. dodatków. Nie zauważyłem tej skóry nappa (jest kombinacja skóry / ekoskóry z dopłatą od 11 do 19 tyś. zł), grzana kierownica - 900zł, tempomat - 1500zł, adaptacyjny tempomat w pakiecie Technology (z matrycowymi LEDami itp) za jedyne 8660 zł, HUD w pakiecie MMI Pro za 5300zł (standard w ID.7 Pro S). Więc jeśli ten e-tron w podstawie to 283 800 zł to za ww. dodatki wyjdzie powyżej limitu 70 tyś. euro (nie uwzględniam rabatów).
Ja nie lubię niskich aut. Kwestia przyzwyczajenia. Od wielu lat mam S-max. Stąd id7 odrzucam z automatu jako nie wygodne w codziennym użytkowaniu - pod względem wsiadania, wysiadania pakowania dzieciaków na tylnej kanapie. Obsługi wnętrza bagażnika. Pod tym względem lepszym jest dla mnie q4.
I tak jak napisałem z tej listy do jazdy zachęciło mnie tylko q4.

Każde z tych aut to kompromis.
Ja przy swoich oczekiwaniach wybrałbym q4.
Przy wszystkich zaletach id7. To za dużo wyrzeczeń na jazdę na strzał. Z Berlina do Warszawy. Dla mnie. Co za różnica jak duży zasięg. I tak rozsądnie będzie się gdzieś po drodze ładować. Gdzie czas ładowania podobny.
Co do wyposażenia i ceny. Nie konfigurowałem id7 w tym budżecie. Będzie wszystko ?

Co wybrać i gdzie iść na kompromis to już rola autora tematu.

Zajrzałem do konfiguratora - sportowe fotele i jest takie coś.
  • skóra Feinnappa logo "S" na oparciach przednich siedzeń, środkowe części siedzeń, boki siedzeń, zagłówki i środkowy podłokietnik obszyte skórą Feinnappa w kolorze czarnym z pikowaniem w romby i kontrastowym szwem szarym Fels lub czerwonym Express
W innych piszą o eko skórze. Tu skóra coś jak nappa.

Nawet o cenę jeszcze nie zapytałem a handlowiec zaproponował rabat 18 % od ceny katalogowej.
Może się zmieści w budżecie :)
Flotowi mają jeszcze większe. Słyszałem, że w Audi to nawet 30 %...
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Ja nie lubię niskich aut. Kwestia przyzwyczajenia. Od wielu lat mam S-max. Stąd id7 odrzucam z automatu jako nie wygodne w codziennym użytkowaniu - pod względem wsiadania, wysiadania pakowania dzieciaków na tylnej kanapie. Obsługi wnętrza bagażnika. Pod tym względem lepszym jest dla mnie q4.
I tak jak napisałem z tej listy do jazdy zachęciło mnie tylko q4.

Każde z tych aut to kompromis.
Ja przy swoich oczekiwaniach wybrałbym q4.

Problem w tym, że to samochód nie dla mnie czy dla Ciebie...

Co wybrać i gdzie iść na kompromis to już rola autora tematu.

I tu się wreszcie zgadzamy. Więc zamiast pisać 'ja' czy 'dla mnie' postaw się w roli OP, który napisał:

Kluczowy dla mnie jest zasięg auta oraz wielkość bagażnika.

z możliwością konfiguracji do maksymalnej ceny katalogowej 70 000 euro

więc przeczuwam, że tu rabaty nie będą miały znaczenia bo to pracodawca (tak mi się zdaje) będzie taki samochód zamawiał.

Zajrzałem do konfiguratora - sportowe fotele i jest takie coś.
  • skóra Feinnappa logo "S" na oparciach przednich siedzeń, środkowe części siedzeń, boki siedzeń, zagłówki i środkowy podłokietnik obszyte skórą Feinnappa w kolorze czarnym z pikowaniem w romby i kontrastowym szwem szarym Fels lub czerwonym Express
W innych piszą o eko skórze. Tu skóra coś jak nappa.

Zwracam honor, tyle że to koszt 19 360 PLN co daje 308 000 PLN czyli powyżej 70k euro. A gdzie jeszcze HUD, podgrzewana kierownica, że o tempomacie nie wspomnę.
 
Top