Elektryk za "45k" ładniejszy od Dacii ;)

Halczyn

Zadomawiam się
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Myślę że nie o wygląd to chodzi, choć nad nim rozprawiamy. To autko ma ogromny potencjał w zakresie elektryfikacji transportu w Polsce.
Obstawiam że dzięki niemu ludzie w Polsce przekonają się do EV I w końcu ceny używek nie będą takie podłe.
Mogę nawet przyjąć zakład o jednego dolara ;)
Póki co śpieszmy się nabywać używki, póki tanie.
 

Thekonik

Zadomawiam się
Ja tam rozważam zakup. Szukałem czegoś w sumie najtańszego co by dupe wozilo 😉 skalanialem się ku dacii spring jak była wyprzedaż rocznika za 78k, ale czekałem na nowy program co tam wymyśla. I w sumie daia mi się podobała, ale za te kilka tysięcy więcej wolę większą baterie i inne szmery bajery, pomimo, że wygląd mi tutaj nie siedzi za bardzo :)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ja tam rozważam zakup. Szukałem czegoś w sumie najtańszego co by dupe wozilo 😉 skalanialem się ku dacii spring jak była wyprzedaż rocznika za 78k, ale czekałem na nowy program co tam wymyśla. I w sumie daia mi się podobała, ale za te kilka tysięcy więcej wolę większą baterie i inne szmery bajery, pomimo, że wygląd mi tutaj nie siedzi za bardzo :)
To nie jest kilka tys więcej, to jest kilka tys więcej TERAZ i niewiadomo ile więcej straty w przyszłości.
To zapewne będzie nieodsprzedawalne.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
W innym wątku założyłem się o dolara że ten trend się odwróci. Obyśmy tego dożyli 🤪
 

Froggy

Posiadacz elektryka
Leapmotor T03 (made in Poland)
Na razie to tylko montaż SKD w Tychach, z zestawów z Chin - pewnie będą też jakieś elementy z Polski dorzucane (opony, wycieraczki), ale na razie to tyle.
Miała być też produkcja, ale na razie nie wiadomo co z tym będzie, bo "Stellantis zmiennym koncernem jest".
Assembled in Poland raczej
SKD to długa tradycja "polskiej motoryzacji".
W latach 70-tych przyjeżdżały tak do nas Fiaty (127p, 128p, 131p, 132p, a nawet kilkanaście do kilkudziesięciu 130p) - "polonizacja" większości modeli polegała na przyklejeniu znaczków z "p" i dokręceniu kół.
 

Thekonik

Zadomawiam się
To nie jest kilka tys więcej, to jest kilka tys więcej TERAZ i niewiadomo ile więcej straty w przyszłości.
To zapewne będzie nieodsprzedawalne.

Ok. Tyle co wg. Ciebie kupić do normalnego jeżdżenia? Myślałem o insterze również, ale to jest 30k więcej przy zakupie, a zresztą też również jest to niensprzedawalne. Zresztą wszystkie elektryki są nie sprzedawalne na ten moment. Albo tracisz na nim 60 procent przez 5 lat.
Ten wychodzi po dotacji za około 50k więc w sumie po 10 latach mógłby wyzionąc ducha i nie było by szkoda. Tak wiem jakie to ma zastosowane kompromisy i z nimi się liczę. Uważam że do 115k (tyle inster z pompą i średnim wyposażeniem) nie ma żadnej alternatywy. Nastepne co widzę to kone, ale to jest ponad 2 razy więcej niż to auto.

U mnie ma się tłuc kilkadziesiąt km po mieście codziennie.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Ani T03 ani Instera nie widziałem na oczy natomiast Inster to bardziej ambitny projekt. Poza tym Hyundai ma już swoją renomę i ją monetyzuje.
Wg testu na YT, T03 jest ponoć głośny w środku - ciekawe czy tak jak Spring. Nowy Spring jest na pewno poprawiony w stosunku do starego co nie zmienia faktu, że są to auta po prostu małe w środku. Co do pompy ciepła to nie kruszył bym o nią kopii. Grzałka oporowa pobierając nawet poniżej 1,5kW zagrzewa sensownie auto.
 

Najnowsze dyskusje

Top