Elektryk za "45k" ładniejszy od Dacii ;)

Halczyn

Zadomawiam się

Ev3

Pionier e-mobilności
Ok. Tyle co wg. Ciebie kupić do normalnego jeżdżenia?
Po mieście, czy gdzieś dalej też?

Na dziś - tylko wynajem czegoś od Stellantisa, ze kilka stówek miesięcznie promocjach.
Tylko trzeba taki (tj. w promocji) egzemplarz znaleźć - a to nie jest łatwe.
Myślałem o insterze również, ale to jest 30k więcej przy zakupie,
Od 20 raczej.
Pewnie niedługo będą rabaty.
a zresztą też również jest to niensprzedawalne. Zresztą wszystkie elektryki są nie sprzedawalne na ten moment. Albo tracisz na nim 60 procent przez 5 lat.
60 procent to raczej przez 3 lata.
Choć zapewne po zakończeniu dotacji się to nieco zmieni.
Ten wychodzi po dotacji za około 50k więc w sumie po 10 latach mógłby wyzionąc ducha i nie było by szkoda. Tak wiem jakie to ma zastosowane kompromisy i z nimi się liczę. Uważam że do 115k (tyle inster z pompą i średnim wyposażeniem)
Pompa w takim aucie jest zbędna, różnice są za małe, a czas jazdy za krótki.
U mnie ma się tłuc kilkadziesiąt km po mieście codziennie.
Ale na raz, czy dużo krótkich odcinków?
 

testowy

Zadomawiam się
Uważam że do 115k (tyle inster z pompą i średnim wyposażeniem) nie ma żadnej alternatywy. Nastepne co widzę to kone, ale to jest ponad 2 razy więcej niż to auto.
Na otomoto pojawiają się oferty od dealerów Renault - 5 z baterią 40kWh za 115k. Ma pompę na wyposażeniu.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
To nie jest kilka tys więcej, to jest kilka tys więcej TERAZ i niewiadomo ile więcej straty w przyszłości.
To zapewne będzie nieodsprzedawalne.
Balkan się ze mną zgadza:

 

Thekonik

Zadomawiam się
Po mieście, czy gdzieś dalej też?

Na dziś - tylko wynajem czegoś od Stellantisa, ze kilka stówek miesięcznie promocjach.
Tylko trzeba taki (tj. w promocji) egzemplarz znaleźć - a to nie jest łatwe.

Od 20 raczej.
Pewnie niedługo będą rabaty.

60 procent to raczej przez 3 lata.
Choć zapewne po zakończeniu dotacji się to nieco zmieni.

Pompa w takim aucie jest zbędna, różnice są za małe, a czas jazdy za krótki.

Ale na raz, czy dużo krótkich odcinków?
Ja jeżdze 10 odcinków po 3-6km 🙃
Na razie i tak jest nie do kupienia.
Jakby taki Inster (średnie wyposażenie) był 10k droższy nie było by tematu raczej. A tak to chwilowo jestem w kropce.
Ja zdaje sobie sprawę z wszystkich wad, ale:
1. Tu mam 50k po dopłacie
2. Za coś lepszego w tym segmencie na ten moment trzeba dać 80-90k (a to jest prawie 2x więcej)
3. I przy takim ec3, Renault 5 czy insterze za za 85k po dopłacie to już nie wiele brakuje do leafa, a już właściwie do kony, która uważam za pełne elektryczne auto.
4. Ma to być moje pierwsze EV i w sumie też soraedzic czy to działa więc niekoniecznie ładować 120k.
5. Raczej rozmawiamy o nowym bo za 80k używkę to bym kone szukał. Albo tesle 3
6. Reasumując do 70-80k po dopłacie ja widzę tyłko instera w jako takim wyposażeniu. No i Dacie (która jechałem i było to dla mnie bardzo spoko, leap podobno jeździ o niebo lepiej)
 

Filonski80

Fachowiec
Ja jeżdze 10 odcinków po 3-6km 🙃
Na razie i tak jest nie do kupienia.
Jakby taki Inster (średnie wyposażenie) był 10k droższy nie było by tematu raczej. A tak to chwilowo jestem w kropce.
Ja zdaje sobie sprawę z wszystkich wad, ale:
1. Tu mam 50k po dopłacie
2. Za coś lepszego w tym segmencie na ten moment trzeba dać 80-90k (a to jest prawie 2x więcej)
3. I przy takim ec3, Renault 5 czy insterze za za 85k po dopłacie to już nie wiele brakuje do leafa, a już właściwie do kony, która uważam za pełne elektryczne auto.
4. Ma to być moje pierwsze EV i w sumie też soraedzic czy to działa więc niekoniecznie ładować 120k.
5. Raczej rozmawiamy o nowym bo za 80k używkę to bym kone szukał. Albo tesle 3
6. Reasumując do 70-80k po dopłacie ja widzę tyłko instera w jako takim wyposażeniu. No i Dacie (która jechałem i było to dla mnie bardzo spoko, leap podobno jeździ o niebo lepiej)
Mam podobne przemyślenia jak Ty. Potrzebuję trzeciego auta na codzienne trasy ok 10 - 20 km. Miałem różne przemyślenia i kalkulacje.
Co kupić?

1. Najtańszy jest najem długoterminowy. Taki e-c3 w najmie to koszt od 15 do 20 tys. zł za dwa lata (wliczając podatek od wpłaty własnej sfinansowanej z programu Naszeauto oraz ubezpieczenie, nie wliczając kosztu ładowania). Najem jest bezpieczny, tzn nie naraża budżetu w kontekście szybko rozwijającego się rynku elektryków.

2. Leaf I roczniki 2014 - 2016 - koszt od 20 do 30 tys. zł. Uznana marka.

3. Dacia Spring używana - koszt od 35 do 45 tys zł. Dużo młodsze egzemplarze niż Leaf a niewiele droższe.

4. Nowe auta z najniższej półki - Spring, Inster, Leapmotor. Po dopłacie 30 tys zł to wydatek od 50 do 80 tys. zł

Pewnie skończy się na najmie. A za dwa lata kolejne podejście. Zobaczymy :)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ja jeżdze 10 odcinków po 3-6km 🙃
No to pompa ciepła jest dla Ciebie totalnie nieistotna.
Ja zdaje sobie sprawę z wszystkich wad, ale:
1. Tu mam 50k po dopłacie
I balast na lata.
Jak już, to bierz w wynajem - tylko to się opłaci i nie ma wad nieodsprzedawalności.
Np. za 99 zł/m-c idzie toto wyrwać ponoć.
4. Ma to być moje pierwsze EV i w sumie też soraedzic czy to działa
Tym bardziej omijaj wynalazki, bo się sparzysz, albo sparzysz sie gdy będzie chciał (szybko raczej) wymienić toto na coś normalnego/lepszego.
6. Reasumując do 70-80k po dopłacie ja widzę tyłko instera w jako takim wyposażeniu.
To ja bym się nawet nie zastanawiał.
Chociaż ma być też tańsza wersja e-C3, ale czort wie kiedy.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Mam podobne przemyślenia jak Ty. Potrzebuję trzeciego auta na codzienne trasy ok 10 - 20 km. Miałem różne przemyślenia i kalkulacje.
Co kupić?
Artykuł z zestawieniem na temat:
 
Top