Elektrykiem po Buspasach i nie tylko. Ustawy, regulacje prawne itd

Olecki

Pionier e-mobilności
Właśnie też się nad tym zastanawiałem w kontekście Ronda Rataje w Poznaniu. Jeździł już ktoś po wewnętrznym pasie ronda? :D Tam jest sygnalizacja dla autobusów.
Jeśli masz oznaczenie dla autobusów dotyczy to tylko autobusów. Jeśli wszystkich to masz oznaczenie DOP a nie BUS. Tak np. oznaczyli w Warszawie na Puławskiej i można na legalu jechać prosto z pasów do skrętu jak autobusy.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ja się raz zapuściłem :-D ale podobnie jak na przykład przy skręcie z Szelągowskiej w Garbary albo przecięciu Niestachowskiej z św. Wawrzyńca (w strone Dąbrowskiego) - chyba nie warto. Mam wrażenie, że te światła są jakoś tak skonstruowane, że czujnik sygnalizacji świetlnej dla autobusów (do którego się stosuję będąc na bus pasie) wykrywa tylko większe pojazdy. Bo jak ja podjeżdżam to czasem stoję i czekam kilka kolejek a później widzę jak podjeżdża autobus i im się sygnalizacja zmienia prawie, że od razu...
Oni chyba sami wymuszają to zmianę czymś w autobusie....
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Jeśli masz oznaczenie dla autobusów dotyczy to tylko autobusów. Jeśli wszystkich to masz oznaczenie DOP a nie BUS. Tak np. oznaczyli w Warszawie na Puławskiej i można na legalu jechać prosto z pasów do skrętu jak autobusy.
A to rozumiem ze prawo o ruchu drogowym kłamie? (Art. 148a)
Do dnia 1 stycznia 2026 r. dopuszcza się poruszanie się pojazdów elektrycznych, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, oraz pojazdów napędzanych wodorem, o których mowa w art. 2 pkt 15 tej ustawy, po wyznaczonych przez zarządcę drogi pasach ruchu dla autobusów.
Było już o tym, nawet w tym wątku….
 

Olecki

Pionier e-mobilności
A to rozumiem ze prawo o ruchu drogowym kłamie? (Art. 148a)
W jakim sensie ma kłamać? Jeśli masz buspas oznaczony DOP to nie ma problemu, jeśli masz buspas + prawoskręt oznaczony DOP to też nie ma problemu, jeśli masz buspas + prawoskręt oznaczony BUS to w prawo mogą skręcić tylko autobusy.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
W jakim sensie ma kłamać? Jeśli masz buspas oznaczony DOP to nie ma problemu, jeśli masz buspas + prawoskręt oznaczony DOP to też nie ma problemu, jeśli masz buspas + prawoskręt oznaczony BUS to w prawo mogą skręcić tylko autobusy.
Ja sie nie zgadzam.
Nas dotyczy BUS a nie DOP.
 

daniel

Señor Meme Officer
W jakim sensie ma kłamać? Jeśli masz buspas oznaczony DOP to nie ma problemu, jeśli masz buspas + prawoskręt oznaczony DOP to też nie ma problemu, jeśli masz buspas + prawoskręt oznaczony BUS to w prawo mogą skręcić tylko autobusy.
Z tego co rozumiem to nie musi być żadnego dopisku. Te dopiski, typu DOP, EV, wymyślają miasta, żeby "ułatwić", a wprowadzają zamieszanie. Jedyne co miasto może ograniczyć to minimalną ilość osób w aucie od której można jechać danym pasem.
Wątpliwości zostają tylko przy tym jakiej sygnalizacji się słuchać. Wszyscy mają z tym problem, motocykliści również.
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
W jakim sensie ma kłamać? Jeśli masz buspas oznaczony DOP to nie ma problemu, jeśli masz buspas + prawoskręt oznaczony DOP to też nie ma problemu, jeśli masz buspas + prawoskręt oznaczony BUS to w prawo mogą skręcić tylko autobusy.
No ale skąd w ogóle bierzesz tę interpretację skoro właśnie zacytowałem Ci artykuł prawa o ruchu drogowym, który w żadnym miejscu nie wspomina nic o DOP. Rozumiem, że może to być Twoja własna interpretacja przepisów?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
No ale skąd w ogóle bierzesz tę interpretację skoro właśnie zacytowałem Ci artykuł prawa o ruchu drogowym, który w żadnym miejscu nie wspomina nic o DOP. Rozumiem, że może to być Twoja własna interpretacja przepisów?
Akurat to Ty interpretuje aż sobie jak chcesz przepisy. Buspas to jedna sprawa a to kto może z niego zjeżdżać w dany skręt to zupełnie inny temat. Oczywiście o ile sam buspas nie prowadzi w prawo ale generalnie buspasy wytyczane są do jazdy na wprost.
 
Top