Elon i jego kamery…

Bronek

Pionier e-mobilności
150 ! Sam tempomat ok ! Nie rozumiem tych 150 i trzymania pasa
Mamy 140 max z ap ,( było do 150 z trzy aktualizacje temu)
Sam tempomat to inna bajka.Albo czegoś nie kumam ?
Kilka razy bawiłem się w ronda i jest to ciekawe doświadczenie dla pobudzenia zmysłów ale ronda to nie u nas. Fsd/AP w Europie to trasy szybkiego ruchu i autostrady , czasem miasta ale nie skrzyżowania , ronda anawet nie wszystkie przejścia dla pieszych - na jednyych staje na inny nie lub ich nie widzi.
To wolna amerykanka i tu trzeba być czujnym i znać te odcinki.To wynik różnorodności przepisów,głupoty urzędników,, innych kierowców, itp.No i Tesli że olala raczej tą ścieżkę "Europejską" zmian.
Ale na normalnych drogach Tesla "robi autonomię" bardzo dobrze. Dla mnie parametry jazdy czyli przyśpieszenie , relacją z samochodem , oprogramowanie, aktualizowanie i autonomia nieupierdliwość serwisowa, prostota w każdym aspekcie jest motywem wyboru Xsa. Nie pikowany skórzany poddupnik czy równe szparki . Na tym poziomie cenowym są wypaśne fury .Testowałem kilka i nie chce mieć powozu z którego wymontowano dyszel i zabrano konia bo wstawiono mu silnik. Autonomia Tesli nawet z brakami wypada na razie najlepiej dla mnie., skoro trasy robię niemal cały czas dłubiąc w nosie.. 3 lata I żyję, nawet niepoobijany. Niemniej jak coś poprawiają to też coś muszą spiepszyć .Postęp jest kolosalny , z 75 aktualizacji naliczyłem i kilkadziesiąt istotnych zmian a tylko za dwie zapłaciłem FSD i Boost
 
Last edited:

pmlody

Pionier e-mobilności
Pojedź 150 na tempomacie to zobaczysz że lata. Nie doczytałeś.

Dzisiaj po zmianie opon poleciałem na rundkę w około komina żeby trochę skalibrować koła i przy okazji pobawić się AP.

Prostą drogą z łukami jedzie pięknie. Za samochodami jedzie pięknie ale ... praktycznie każdy zakręt 90 stopni nie daje rady ... każde rondo .. wali przez nie prosto.
Nagrałem ale nie mam już dzisiaj siły tego obrabiać i publikować. W weekend coś wrzucę.
Mam wrażenie że oczekujesz id danej funkcji czegoś innego niż ona oferuje. Trzymanie pasa to nie jest trzymanie pasa, tylko awaryjne przywrócenie toru jazdy. Od tego jest autopilot a nie aktywny tempomat. Tak samo ronda i zakręty 90, to jest traktowane jak skrzyżowanie i obsługuje to tylko fsd.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Mam wrażenie że oczekujesz id danej funkcji czegoś innego niż ona oferuje. Trzymanie pasa to nie jest trzymanie pasa, tylko awaryjne przywrócenie toru jazdy. Od tego jest autopilot a nie aktywny tempomat. Tak samo ronda i zakręty 90, to jest traktowane jak skrzyżowanie i obsługuje to tylko fsd.
nie obsługuje tego FSD w europie, na skrzyżowaniu i rondzie w europie pojedzie prosto
 

pmlody

Pionier e-mobilności
nie obsługuje tego FSD w europie, na skrzyżowaniu i rondzie w europie pojedzie prosto
Tym bardziej ciężko, żeby auto robiło coś, czego nie umie zrobić.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
:) Kilka razy na pustych rondach próbowałem i nawet z raz czy dwa wjechała i zaczynała dobrze jechać z tym że wolniutko. No ale u nas FSD na takich drogach nie dziala, więc zaraz zgłupiała i na ogół, "czerwona kierownica" plus sygnał i kicha.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Aha czyli wszystko jasne i jednak nie muszę już nic wrzucać.
Skoro ronda nie, skrzyżowania nie, przejścia dla pieszych nie, zakręty 90 stopni nie... ale wszyscy przejechali tysiące kilometrów i samochód sam jechał.
Gdzie wy takie drogi macie co przez tysiące kilometrów nie mają takich rzeczy :).
Wychodzi jednak że autopilot to może na autostradzie albo Skach ... a tak z ciekawości .. ile razy musieliście 2x kliknąć wajchą w dół.
Myślę że przy mojej jeździe z Wawy do Łodzi to pewnie ze 100 razy już bym musiał machnąć ... przecież to nie ma sensu.

Aha zapomniałem, każdą Teslę którą dotychczas mijałem na autostradzie jechała dość wolno prawym pasem .. wtedy rozumiem że nie trzeba się namachać.

Na pocieszenie dodam że po updacie na 2022.28.2 jest lepiej .. i nawet jeden zakręt który wczoraj ostro przestrzeliła .. dzisiaj mocno zwolniła i jakoś pokracznie zaliczyła .. uczy się bestia :cool: .
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Nie rozumiem. Jest 21 wiek. Na youtube milion filmów jak działają funkcje w tesli. Można wypożyczyć auto na dzień lub kilka i zapoznać się z autem. Zobaczyc czy nam pasuje, czy nie. Zanim się wyda 300tysi...
 

viallos

Pionier e-mobilności
Pisałem już nie raz że nie kupiłem tego samochodu dla AP bo jakby dobry nie był to mi nie sprawia frajdy. Z samochodu jestem zadowolony bo jeżdżę sobie nim jak Dieslem .. ale szybciej przyśpieszam .. i nie smrodzę po okolicy.

Wypowiadam się w temacie AP gdyż przez kilka miesięcy czytania tego forum było tyle zachwytów nad AP że aż postanowiłem to sprawdzić.
Moim zdaniem nie ma się czym zachwycać ... najwyraźniej źle zinterpretowałem wasze opisy.
Dla niektórych podłoga jest sufitem .. dla innych sufit podłogą ... czy coś w tym stylu :cool:
 

Michal

Moderator
Gdzie wy takie drogi macie co przez tysiące kilometrów nie mają takich rzeczy :).
Puławską możesz przejechać od Piaseczna pół Warszawy, później Marszałkowska, Andersa, Mickiewicza i jesteś na Bielanach :p
No czepiasz się jak nie wiem... Może zmień nick na czepillos :p

Ja jeżdżę bardzo często na AP, np. dziś z Piaseczna do Alei Krakowskiej cały odcinek Słoneczną bez interwencji. Jak się szuka problemu to się go znajduje, czy coś w tym stylu 💩
Ja mam zabawę z takiej jazdy i nawet jak AP nie daje rady na jakimś odcinku, to w sumie jeszcze ciekawiej, bo można się zastanowić dlaczego i spróbować później licząc na poprawę.
To jest system do jazdy prosto. Prosto jedzie się 99% czasu.
 

Najnowsze dyskusje

Top