Mindive
Fachowiec
Wrzucam podsumowanie auta po pierwszych 5329 km. Zachęcam dla porządku do wrzucania w podobnym schemacie:
1. Autem jeżdżę od połowy maja, czyli powyższy dystans zrobiłem w 2 miesiące. Auto jeździ 50% autostradą 140 km/h, miasto 25% i drogi międzymiastowe 25% z prędkością 100 km/h.
2. Ładowane w domu przy pomocy oryginalnej cegły skody prądem trójfazowym 11 kW. Tronity pokazuje załadowanie od 03-06-2021 łącznie 617 kWh, z czego 85% z domowego gniazdka - nie używałem apki od samego początku. Auto w codziennym użyciu ładuję co 2-4 dni.
3. Auto podaje średnie zużycie prądu na 19,3 kWh/100 km przy średniej prędkości 54 km/h. 82 kWh, bez pompy ciepła, 19".
4. Problemy:
Jakby ktoś miał jakieś bardziej precyzyjne pytania to piszcie śmiało. Dokupiłem tez kostki do portu OBD wiec mogę podać jakieś statystyki z EVnotify lub OBD11 gdyby kogoś to interesowało.
1. Autem jeżdżę od połowy maja, czyli powyższy dystans zrobiłem w 2 miesiące. Auto jeździ 50% autostradą 140 km/h, miasto 25% i drogi międzymiastowe 25% z prędkością 100 km/h.
2. Ładowane w domu przy pomocy oryginalnej cegły skody prądem trójfazowym 11 kW. Tronity pokazuje załadowanie od 03-06-2021 łącznie 617 kWh, z czego 85% z domowego gniazdka - nie używałem apki od samego początku. Auto w codziennym użyciu ładuję co 2-4 dni.
3. Auto podaje średnie zużycie prądu na 19,3 kWh/100 km przy średniej prędkości 54 km/h. 82 kWh, bez pompy ciepła, 19".
4. Problemy:
- przez kilka dni nie działała aplikacja Skody do sterowania autem - wina operatora sieci Vodafone Polska - awaria dotyczyła wielu aut z grupy VAG.
- auto jest zdecydowanie ciężkie. Czuć to podczas pokonywania zakrętów czy mocnych hamowań. Nie ma pochylania na boki, ale czuć jak cząstki opon zostają na asfalcie Podejrzewam, że częste zjeżdżanie z autostrady poza dozwolonym limitem może mocno zmasakrować opony, zwłaszcza z przodu.
- czarne plastiki palcują się bardzo szybko.
- ekran zawiesza się gdy robi się ciepło i słońce pada bezpośrednio na plecki ekranu - blokuje się warstwa dotykowa ekranu. System działa, ale wymaga resetu. Generalnie system raz w tygodniu się zatnie wymagając resetu.
- użyteczność przycisków kierownicy jest zdecydowanie krokiem wstecz w porównaniu z Passatem B8. Pokrętła są miłe i dają fajny feedback, ale sterowanie tempomatem na dźwigni zamiast na przyciskach na kierownicy to duży krok do tyłu.
- przydałaby się wentylacja foteli - na razie tego nie ma w ofercie, podobno ma się pojawić w 2022 roku. Czasem się przydaje, zwłaszcza jak słońce mocno wali we frontową szybę.
- odblaski na przedniej szybie - nie miałem do tej porty auta, gdzie byłyby one tak widoczne
- auto dość późno hamuje przy jeździe na ACC dojeżdżając do poprzedzającego auta. Działa to zdecydowanie inaczej niż w Passacie. Może to być niekomfortowe dla pasażerów.
- auto jest najprzyjemniejszym środkiem transportu jakie miałem. Bardzo wiele z tych przyjemności płynie z faktu bycia elektrykiem. Platforma MEB jest bardzo przyjemna w jeżdżeniu. Zasięgi bardzo sympatyczne: trasę Wro-Wawa można zrobić bez ładowania przy prędkości 110 km/h spokojnie, przy 120 na styk z wiatrem. Wrocław Karpacz Wrocław bez problemu 90-15%. Auto jest szybsze niż 90% aut spalinowych, jakie spotykam. Witać, że mocy mogłoby być więcej przy wjazdach na autostradę.
- Bagażnik jest bardzo ustawny, bo pudłowaty: klatka na psa wchodzi bez problemu. Siatki po bokach robią mega robotę - nie korzystałem z tego wcześniej, super sprawa. Wchodzi wózek, rower, siaty z zakupami. Bagażnik jest mniejszy od Passata kombi - jest krótszy o 10 cm i jest nieco wyżej.
- Bardzo wygodne auto dla dzieci: siedzą wysoko, siatki w oknach, skóry łatwo się myją. Dzieciak w końcu nie dosięga stopami przedniego fotela
- Auto jest bardzo ciche na autostradzie. Specjalnie nie słychać różnicy czy się jedzie 120 czy 160 km/h.
- Światła nocą są jeszcze lepsze niż rozwiązania poprzedniej generacji AFS czy Top w VW
- Ambient light wygląda obłędnie - niebieskie podświetlenie na koniakowej skórze wygląda bardzo fajnie. Aż żałuję, że tak mało jeżdżę nocą i czekam na sezon zimowy W Pasku ten efekt był zdecydowanie słabszy - miałem wersję bez kolorów z czarną tapicerką, słowem nuda.
- promień skrętu - auto ma promień skrętu o 50 cm większy niż Renault Clio Bajeczka, po parkingu śmiga jak resorak praktycznie zawracając w miejscu. Nie spodziewałem się jak wygodnie się jeździ autem z takim małym promieniem.
- Infortaiment - pomimo zawieszeń jest to najprzyjemniejszy system, jaki do tej pory używałem. Wsiadam, połączenia z Android Auto robią się automatycznie a Spotify lub Audible odpala ostatnią playlistę lub audiobooka. Jednym kliknięciem wybieram "prowadź do domu" trasą z uwzględnieniem korków z google maps. Bardzo duże możliwości dopasowania do swoich potrzeb. W ogóle AA działa fajnie, można mieć nawigację m.in. z ABRP, Google, Automapy (beta), Yanosik (beta), a niektórzy magicy potrafią odpalić nawet YT na starszych wersjach AA. Na razie w tych mapach brakuje mi funkcji uwzględniania buspasów w czasach przejazdów.
- Wnętrze: generalnie komu bym nie pokazał wnętrza to wszyscy są pozytywnie zaskoczeni, że Skoda takie ładne auta zaczęła robić. Mojej małżonce również się podoba, a to najważniejsze
Jakby ktoś miał jakieś bardziej precyzyjne pytania to piszcie śmiało. Dokupiłem tez kostki do portu OBD wiec mogę podać jakieś statystyki z EVnotify lub OBD11 gdyby kogoś to interesowało.