EV6 2022 Plus 77kwh + wszystkie pakiety tech i Meridian + hak - zamiana lub sprzedaz

zibizz1

Pionier e-mobilności
przecież to ta sama sprężarka

Ale pracuje inaczej bo w trybie grzania delta temperatur często jest większa i moc większa potrzebna.

W Tesli jak startuje pracę przy grzaniu pełną mocą to przypomina mi się start samolotu bo potrafi spowodować ze cale auto drga ale to tylko z kilka razy do roku gdy mi sie zdarzy wsiąść do zmrożonego auta. Ale po kilku minutach juz jest OK
 

poppysmic

Zadomawiam się
przecież to ta sama sprężarka
ale jesli nie masz pompy w specyfikacji no to masz grzalki a do klimy uzywa innej pompy, zakladam, ze duzo mniej wydajnej i to bez funkcji grzania montuja cos, bo taniej i w sumie niepotrzebne.
To, ze dziala inaczej to tez istotne, calkiem inne cisnienie jest przy grzaniu ( wieksze) do tego dziala jakby odwrotnie wtedy.
W sumie nie weryfikowalem tego (moze ktos to zrobi za mnie) ale domniemam, ze nawet jak masz pompe do grzania, to do chlodzenia moze byc inna, ta co ma kazdy nawet jak nie ma pompy, bo zwykla taka pompa z funkcja grzania, tak szybko nie zmieni z grzania na chlodzenie, a w aucie to jakos robi.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
ale jesli nie masz pompy w specyfikacji no to masz grzalki
Jak masz pompę w specyfikacji to też masz grzałki.
I auto chętnie ich używa na początku.
Zoe włączało dopiero przy-20, pewnie dlatego wcześniej wyło jak opętane i nie grzało.
 

poppysmic

Zadomawiam się
co działa odwrotnie - sprężarka ??????????
Układ. To chyba logiczne. Masz skraplacz i parownik i przy chlodzeniu i przy grzaniu raz jedno raz drugie pelni ta funkcje. Przeplyw czynnika jest w druga strone. Tak to dziala przy splicie, w tym przypadku zapewne tak samo.
 

poppysmic

Zadomawiam się
Jak masz pompę w specyfikacji to też masz grzałki.
I auto chętnie ich używa na początku.
Zoe włączało dopiero przy-20, pewnie dlatego wcześniej wyło jak opętane i nie grzało.
Tego nie wiedzialem, a na pewno jestes tego pewien? Bo ewidentnie widze, ze przy braku pompy cieplo mam duzo szybciej niz przy pompie, bez jest to praktycznie do minuty, a z pompa do 3min sie rozkreca, nawet dluzej.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Poważnie taki z tym problem? Cupra nie generuje jakiś hałasów. Działa dość cicho. Na tyle, że nikt nigdy nie wychwycił dźwięków czy to na postoju czy już tym bardziej w środku.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Tego nie wiedzialem, a na pewno jestes tego pewien?
Miałeś zoe, to wiesz jak grzało, ono właśnie nie używało grzałek.
Bo ewidentnie widze, ze przy braku pompy cieplo mam duzo szybciej niz przy pompie
A co znaczy dużo szybciej?
Bo u mnie ciepło leci po stu metrach.
Nie ma opcji, żeby pochodziło to z pompy ciepła, za szybko.
, bez jest to praktycznie do minuty, a z pompa do 3min sie rozkreca, nawet dluzej.
Może być różnica w mocy tychże grzałek.
Albo jakieś sterowanie w tym aucie z pompą skopali.

Względnie Ty mówisz o warunkach w których sama pompa wystarczy, a nie o mrozie.

No i przy -10 to byś się w ogóle nie doczekał na to grzanie z samej pompy, to już by nie były pojedyncze minuty...
Używam klimy do grzania chaty, widzę jak jej idzie przy mrozach - a na pewno jest mocniejsza od tej w samochodzie.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
a na pewno jest mocniejsza od tej w samochodzie
Nie byłbym taki pewien ;)
Domowy split 5kW ma 1,66kW mocy elektrycznej i 6.8kW grzewczej i 5.5 kW chłodniczej (buczy w nocy na ścianie sypialni)
Pompa ciepła gruntowa 10kW mocy grzewczej i 2,28kW mocy elektrycznej (taka głośna lodówka)
A pompa ciepła w samochodzie elektrycznym ma minimum 2kW mocy elektrycznej a podobno i 4kW może wziąć

Moim zdaniem głównie od sterowania zależy i taktyki. Czy lepiej dac czadu na start i wspomóc sie grzałkami czy lepiej wolniej a efektywniej mniejsza mocą
 
Last edited:
Top