EV6 vs. Ioniq 5 vs. TM3 SR+ - co wybrać w abonamencie?

6cesco

Nowy na Forum
Cześć!

przymierzam się do zakupu samochodu elektrycznego, a właściwie to do wzięcia go w najmie z dopłatą u jednego z leasingodawców. Oferta na 3 lata/45 tys. km jest następująca:
- Hyundai Ioniq 5 72 kWh rwd za 1549 pln/mc
- Kia EV6 77.4 kWh awd za 1919 pln/mc
- Tesla Model 3 SR+ za 1999 pln/mc
wszystkie oferty bez wpłaty własnej, z wliczonym pakietem ubezpieczeń, autem zastępczym itd. Przynajmniej na papierze mam za tę kwotę bezproblemowe i (prawie) bezkosztowe użytkowanie samochodu.

Samochód ma mi zastąpić ICE, czyli codzienne jeżdżenie po Warszawie, weekendowe wypady do Zakopanego, czy na Suwalszczyznę, wypady z rowerami w Góry Świętokrzyskie, no i kilka razy do roku dłuższa podróż (w zimę na narty Alpy, w lato zazwyczaj Chorwacja). Osiągi nie są dla mnie (już) priorytetem. Wyjeździłem się szybkimi samochodami i nie jest to coś co by mnie szczególnie jarało…

Na papierze najlepiej wypada Hyundai - jest zdecydowanie najtańszy, ma dużą baterię i szybkie ładowanie. Problem w tym, że ma też duże zapotrzebowanie na prąd, a w Polsce nie działa ich usługa do ładowarek - odpowiednik Kia Charge, więc pytanie czy jego użytkowanie rzeczywiście wyjdzie najtaniej przy okazyjnych wypadach w trasę.

Tesla to jedyny samochód, którym miałem okazje jeździć z tej trójki (w wersji Performance). Wrażenia z jazdy jak najbardziej na plus, trochę drażniło mnie sztywne zawieszenie (przypominające mi m-pakietowe zawieszenie z BMW 1 i 3) i kiepskie wykończenie, ale największym minusem modelu 3 jest to, że jest sedanem - nie wiem czy po złożeniu kanapy wszedłby mi rower, tak samo nie ma chyba rękawa na narty. Pytanie też jak wersja SR+ wypadłaby pod katem zasięgu w porównaniu do Hyundaia i Kii. Niestety, ale LR nie łapie się na dopłaty i rata jest niewspółmiernie droga do różnicy w cenie.

Kia EV6 podoba mi się najbardziej (na razie na zdjęciach). Na początku października lokalny dealer ma mieć egzemplarz do jazd testowych, to się przejadę.

Co byście wybrali biorąc pod uwagę cenę raty, realny zasięg, koszty prądu w trasie i praktyczność? A może lepiej wybrać coś innego - np ze stajni VW?
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Rowery i TM3 to nie będzie taka łatwa sprawa, rowery bez jakiegoś tam głębszego rozkładania nie wsadzasz do sedana, musiałbyś kierownice rozkręcić tak by ja ułożyć rownolegle do przedniego koła po złożeniu tylnich foteli.
Narty to tez składanie połowy kanapy z tylu.

jeśli chodzi o bagażnik dachowy musiałbyś dowiedzieć się czy daliby Ci auto z nim bo ona na szklany dach i spore ryzyko z zakładaniem bagażnika samemu bo może pęknąć dach.
Ja bym TM3 nie wybierał jako auta na wróżenie nart, rowerów i innych dużych sportowych przedmiotów.
najlepszy byłby hak w TM3 ale Tesla musi zamontować w fabryce i mamo aut z nim jest.
 

6cesco

Nowy na Forum
W moim obecnym aucie, żeby zmieścić rower i tak muszę zdemontować przednie koło, ale nie jest to specjalny problem. Gorzej z nartami - obecnie mam kanapę składaną w proporcji 40:20:40, więc żeby przewieźć dłuższe przedmioty składam tylko środek. Trochę słabo z tym hakiem i bagażnikiem dachowym. Ile kosztuje dodatkowo hak? Czy można go zamontować w serwisie Tesli? Czy naprawdę nie da się zamontować na dachu niczego z Thule?
 

Michal

Moderator
Hej @6cesco, patrząc na ceny ofert, to chyba rzeczywiście najlepiej wypada Hyundai.

Gdybyś miał do wyboru TM3LR albo TMY, to pewnie raczej polecał bym te dwa ale przy tych cenach, to chyba nawet TM3SRP nie wychodzi opłacalnie. To tak jakby Ioniq5 kosztował 154 900 u delera a TM3SRP 199 000.
Z tego co widzę, to Hyundai w najgorszej wersji (z opisu wynika, że nie ma nawet podgrzewania baterii, więc powodzenia życzę zimą - to jest dopiero w pakiecie comfort za 6000) powinien kosztować u delera około 190 000 (już po odjęciu powiedzmy 12 000 zł zniżki), co po dopłatach dałoby min 163 000 zł, więc porównując do TM3SRP, które po dopłatach będzie za min. 173 000, więc nie rozumiem trochę skąd tak duża różnica w ofercie w drugą stronę...

Z tego co widzę to rozpatrujesz Arval - ich znając, Ioniq5 jest tylko "wabikiem" i jak będziesz chciał się na niego zdecydować to sie okaże, że nie ma już takiego auta w ofercie, bo już się "wyprzedało"... No i jako, że jesteś już napalony, to i tak kupisz od nich droższe... Tak to już jest z arvalem - słyszałem już o dwóch takich próbach naciągania :p
Mam nadzieję, że ktoś się w końcu na nich uweźmie i zgłosi do UOKiK za takie praktyki.

Aha - jeśli chodzi o rower, to u mnie w TM3LR jeden spokojnie wchodzi po złożeniu tylnych siedzeń i zdjęciu przedniego koła ale bez potrzeby obkręcania kierownicy.
 
Last edited:

Szatan

Posiadacz elektryka
Ja mam problem by włożyć spacerówkę i rower woom 3 z kołami 16’’ do TM3.

haka nie można ‚dołożyć’ w serwisie, on musi być zamontowany w fabryce.

ja bym brał SUVa z jak największa bateria na takie sportowe Voyaje.

nie wiem jak często i dużo będziesz korzystać z wożenia rowerów i nart bo jeśli kilka razy do roku to pewnie da się przeżyć. TM3 w najtańszej wersji już jest bardzo dobrze wyposażona i u konkurencji musisz dokupywać pakiety a tu już prawie wszystko jest
 

Michal

Moderator
Ale serio - podgrzewanie baterii dopiero w pakiecie, to już jakiś żart chyba... Przecież ktoś sobie kupi taką najtańszą wersję i będzie później łaził po mieście i opowiadał wszystkim znajomym, że te elektryki to taaaaaka lipa... No i już widzę jak zimą wyciągnie te 300kW... z resztą latem też, bo jak nie ma grzania baterii, to chłodzenia pewnie też nie ma...
 

solik

Pionier e-mobilności
Arval wspolpracuje z Hyundaiem od wielu lat w usludze Hyundai Abonament stad tez maja auta policzone po lepszych cenach bo ich biora po prostu duzo.

Ja mam teraz od nich elektryka na testy wg strony gdzie oferuja taka opcje i wszystko bylo tak jak na stronie. Oferte na Tesle tez dostalem w formie PDF zgodna z tym co tam wypisali, aktualnie oczekuja na finalny ksztalt umow w sprawie doplat bo juz nawiazali wspolprace z BOŚ Bankiem jako jedni w sumie z pierwszych firm.

Ev6 jeszcze nie ma wiec mozna wrozyc jaki to jest samochod albo obejrzec test Bjorna Ioniq5 i EV6 i sobie wyrobic opinie. Ioniq 5 mozna juz sie przejechac w wiekszosci salonow wiec zamiast gdybac pojechalbym na jazde.

PS. Tesla jechales poliftem 2021 ze jakosc wykonania ci przeszkadzala?

Tu masz tabelke porownujaca m.in SR+ i Ioniq 5:


na dole wybierz Range itp


Ioniq 5 AWD przy 90km/h = 461 km
przy 120km/h = 289 km

Tesla SR+ MIC przy 90km/h = 443 km
przy 120km/h = 313 km


biorac pod uwage ze Ioniq ma baterie wieksza o prawie 20 to jego zuzycie jest slabe.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
W dłuższe trasy jeździsz na tylnej kanapie na pusto (lub z dziećmi), czy z dorosłymi osobami? W EV6 posadzenie dorosłej osoby na tylnej kanapie to raczej tylko za karę i na pewno nie na długich dystansach. U mnie właśnie z tego powodu odpadła. Ma bardzo nisko tylną kanapę, przez co kolana są wysoko. Jeśli jeździsz z dziećmi na tylnej kanapie to żaden problem, jeśli z dorosłymi to nie polecam.
 

Michal

Moderator
Arval wspolpracuje z Hyundaiem od wielu lat w usludze Hyundai Abonament stad tez maja auta policzone po lepszych cenach bo ich biora po prostu duzo.
Uwierzę jak zobaczę :)
Dokładnie tak samo mówili bratu o Peugeot 3008 w cenie 500/mc tańszej niż 2008 - biorą dużo i dlatego tanio, ale akurat się skończyły :)
 
Last edited:

lookash_c

Pionier e-mobilności
Ioniq 5 AWD przy 90km/h = 461 km
przy 120km/h = 289 km

Tesla SR+ MIC przy 90km/h = 443 km
przy 120km/h = 313 km

biorac pod uwage ze Ioniq ma baterie wieksza o prawie 20 to jego zuzycie jest slabe.
Weź też pod uwagę gabaryty aut - "plaskaty sedan" vs "nadmuchany krosołwer". Fizyki pan nie oszukasz! ;-)
 
Top