EV6 vs. Ioniq 5 vs. TM3 SR+ - co wybrać w abonamencie?

6cesco

Nowy na Forum
Cześć!

przymierzam się do zakupu samochodu elektrycznego, a właściwie to do wzięcia go w najmie z dopłatą u jednego z leasingodawców. Oferta na 3 lata/45 tys. km jest następująca:
- Hyundai Ioniq 5 72 kWh rwd za 1549 pln/mc
- Kia EV6 77.4 kWh awd za 1919 pln/mc
- Tesla Model 3 SR+ za 1999 pln/mc
wszystkie oferty bez wpłaty własnej, z wliczonym pakietem ubezpieczeń, autem zastępczym itd. Przynajmniej na papierze mam za tę kwotę bezproblemowe i (prawie) bezkosztowe użytkowanie samochodu.

Samochód ma mi zastąpić ICE, czyli codzienne jeżdżenie po Warszawie, weekendowe wypady do Zakopanego, czy na Suwalszczyznę, wypady z rowerami w Góry Świętokrzyskie, no i kilka razy do roku dłuższa podróż (w zimę na narty Alpy, w lato zazwyczaj Chorwacja). Osiągi nie są dla mnie (już) priorytetem. Wyjeździłem się szybkimi samochodami i nie jest to coś co by mnie szczególnie jarało…

Na papierze najlepiej wypada Hyundai - jest zdecydowanie najtańszy, ma dużą baterię i szybkie ładowanie. Problem w tym, że ma też duże zapotrzebowanie na prąd, a w Polsce nie działa ich usługa do ładowarek - odpowiednik Kia Charge, więc pytanie czy jego użytkowanie rzeczywiście wyjdzie najtaniej przy okazyjnych wypadach w trasę.

Tesla to jedyny samochód, którym miałem okazje jeździć z tej trójki (w wersji Performance). Wrażenia z jazdy jak najbardziej na plus, trochę drażniło mnie sztywne zawieszenie (przypominające mi m-pakietowe zawieszenie z BMW 1 i 3) i kiepskie wykończenie, ale największym minusem modelu 3 jest to, że jest sedanem - nie wiem czy po złożeniu kanapy wszedłby mi rower, tak samo nie ma chyba rękawa na narty. Pytanie też jak wersja SR+ wypadłaby pod katem zasięgu w porównaniu do Hyundaia i Kii. Niestety, ale LR nie łapie się na dopłaty i rata jest niewspółmiernie droga do różnicy w cenie.

Kia EV6 podoba mi się najbardziej (na razie na zdjęciach). Na początku października lokalny dealer ma mieć egzemplarz do jazd testowych, to się przejadę.

Co byście wybrali biorąc pod uwagę cenę raty, realny zasięg, koszty prądu w trasie i praktyczność? A może lepiej wybrać coś innego - np ze stajni VW?
 

Cav

Pionier e-mobilności
rwd
To i tak za dużo na moje potrzeby, więc nie chciałem już dmuchać kosztów.
Generalnie chciałem zamówić ec4, ale się skończyły....
 

Cav

Pionier e-mobilności
Jakoś będę musiał przeżyć to ryzyko.
Dlatego wolałbym np. e-soula, ale się nie opłaca bo arval go nie ma w ofercie.
Reszta ciekawych aut też już ma rwd, więc nie ma wyboru.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Mają wspólną cechę - podobają mi się.
Wielkości Ioniqa nie potrzebuję, dlatego do końca nie jestem zdecydowany na ten zakup.
Ale pozostałe parametry ma dokładnie takie jak bym chciał, no i przy racie za wynajem rzędu 1600 netto (co po odliczeniu włączonego w nią ubezpieczenia, oznacza realnie 1200 zł netto), grzechem byłoby nie skorzystać.
Soul wychodzi drożej.
 

solik

Pionier e-mobilności
Zaleta Ioniq jest to RWD bo w eSoul tak samo jak w eKona mieli przodem.. a szkoda miec 204km i nie moc ich uzyc

eSoul to tez kawal klocka, on na zdjeciach tylko tak niepowaznie wyglada :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wiem wiem, ale to jednak segment b-suv vs d-suv. Zupełnie jak segment b vs d (polo vs passat).

Z RWD zgadzam się w 100%, mocne EV w wersji FWD nie mają żadnego sensu. Tylko Cav cały świat przekonywał jaki to RWD zły i powoduje, że zimą wpadasz w poślizg prosto pod tira. A teraz jeździ smartem RWD i kupuje Ioniqa 5 RWD :>
 

Cav

Pionier e-mobilności
Bo rwd jest zły, z samej natury - dla mnie ważniejsze jest nie jak przyspiesza (bo nawet z poślizgiem będzie wystarczająco na wyścig spod świateł, na którym i tak mi nie zależy), tylko jak się prowadzi na śliskim.
A wtedy jedyny ratunek to esp, ale nie o to chodzi w motoryzacji, żeby elektroniką naprawiać problemy, które samemu się stworzyło zupełnie niepotrzebne i które gdzie indziej po prostu nie występują.
Przy fwd auto się nie chce obracać, gdy przegniesz z gazem, co najwyżej kołami zamieli i to wszystko.

Soul to zdecydowanie C-suv, a nie B, nawet pomimo tego że jest nieco krótszy niż typowy przedstawiciel tego segmentu.

No a jeżdżę głownie CHR, a nie smartem, w smarcie głównie klimę naprawiam od pół roku.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Jak to policzyles ze ci wyszlo 8 tys?



arval ma wlasna ubezpieczalnie greenval, na zadnym dokumencie z innego auta ICE nie ma wzmianki o stawkach ubezpieczenia, przy zwrocie pojazdu po 3 latach bylo pare uszkodzen (pozyczylem samochod komus) i zrobilem to z AC, rozeszlo sie
Dostałem info od sprzedawcy, że ten zapis dotyczy tylko konsumentów, a nie firm.
 
Top