EVSE - jaka jest jego rola przy ładowaniu?

Smart451

Nowy na Forum
Mam Smarta 451 ED w wersji europejskiej. Jest w nim ładowarka jednofazowa nie za silna ale jak na tę baterię to mi zupełnie wystarcza. Przez noc zawsze się naładuje. Mam też oczywiscie EVSE na wtyczkę 230V i rozumiem jest rodzaj zabezpieczenia. Pytanie mam takie: czy gdybym chciał, co się raczej szybko nie zdarzy, naładować auto na mieście ze słupka z gniazdem typ-2 to czy mogę zastosować też to moje evse + przejściówka z typ-2 na 230, którą posiadam czy nie ma to zupełnie sensu i wystarczy po prostu kabel typ-2 żeńsko-męski?
Jaka jest rola EVSE w takiej sytuacji? Proszę o wyjaśnienie i poradę.
 

Phitherek_

Posiadacz elektryka
Z tego co wiem (jeszcze nie miałem okazji praktykować), to do słupka wystarczy kabel typ-2 - typ-2, gdyż w takim wypadku to słupek pełni rolę EVSE.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Mam Smarta 451 ED w wersji europejskiej. Jest w nim ładowarka jednofazowa nie za silna ale jak na tę baterię to mi zupełnie wystarcza. Przez noc zawsze się naładuje. Mam też oczywiscie EVSE na wtyczkę 230V i rozumiem jest rodzaj zabezpieczenia. Pytanie mam takie: czy gdybym chciał, co się raczej szybko nie zdarzy, naładować auto na mieście ze słupka z gniazdem typ-2 to czy mogę zastosować też to moje evse + przejściówka z typ-2 na 230, którą posiadam czy nie ma to zupełnie sensu
Nie ma.
Możliwości takiej też nie ma.
i wystarczy po prostu kabel typ-2 żeńsko-męski?
Wystarczy.
A wręcz to jedyna opcja.,
Jaka jest rola EVSE w takiej sytuacji?
Żadna.
Rolę evse pełni wtedy elektronika w stacji/słupku do którego się podłączasz.
 

Smart451

Nowy na Forum
A jeszcze pytanie pokrewne w sprawie ładowania. Czy ladując mniejszym prądem i nieco wolniej rzeczywiscie wpływam na wydłużenie żywotniści baterii czy to legenda bo bateria ma zywotniść w cyklach ładowania? czy są jakieś wiarygodne badania w tej sprawie?
 

Cav

Pionier e-mobilności
W sensie nie ma badań, czy nie ratujesz baterii?
Bo mój Smart ma niezbyt wystrzałową baterię, mimo 6 lat tylko.....
Jedno z dwóch - albo ładowanie wysokim prądem zepsuło krańcowe ogniwa (ładowarka 22 kW, ponoć tylko jedno ogniwo jest kiepskie), albo utrzymywanie jej przy wysokim naładowaniu w ciepłym klimacie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A jeszcze pytanie pokrewne w sprawie ładowania. Czy ladując mniejszym prądem i nieco wolniej rzeczywiscie wpływam na wydłużenie żywotniści baterii czy to legenda bo bateria ma zywotniść w cyklach ładowania? czy są jakieś wiarygodne badania w tej sprawie?
Wolniej lepiej, ale straty moga byc i 25%
Ja smarta laduje 2,7kW bo tak mi najprosciej z teslowego evse, ale mozna szybciej.
Bardziej by cierpiala bateria jak bys ladowal z CCS 50kW i wiecej… ale w smarcie nie da sie szybciej :)
 

Smart451

Nowy na Forum
W sensie nie ma badań, czy nie ratujesz baterii?
Bo mój Smart ma niezbyt wystrzałową baterię, mimo 6 lat tylko.....
Jedno z dwóch - albo ładowanie wysokim prądem zepsuło krańcowe ogniwa (ładowarka 22 kW, ponoć tylko jedno ogniwo jest kiepskie), albo utrzymywanie jej przy wysokim naładowaniu w ciepłym klimacie.
mój też ma 6 lat i zawsze był ładowany z gniazdka, podobno, bo jestem 2 włascicielem. stan baterii nadal jest bdb i chciałbym ten stan przedłużyc w miarę możliwości
Czasem pojawiała mi się pokusa ładowania na mieście ale jakoś psychologicznie wolę nie ryzykować. Oczywiście wiem, że ładowarka i tak nie przepuści dużej mocy ale tak sobie kminię. Może to głupie?
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
mój też ma 6 lat i zawsze był ładowany z gniazdka, podobno, bo jestem 2 włascicielem. stan baterii nadal jest bdb i chciałbym ten stan przedłużyc w miarę możliwości
Czasem pojawiała mi się pokusa ładowania na mieście ale jakoś psychologicznie wolę nie ryzykować. Oczywiście wiem, że ładowarka i tak nie przepuści dużej mocy ale tak sobie kminię. Może to głupie?
Ładuj ze słupków bez stresu.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A jeszcze pytanie pokrewne w sprawie ładowania. Czy ladując mniejszym prądem i nieco wolniej rzeczywiscie wpływam na wydłużenie żywotniści baterii czy to legenda bo bateria ma zywotniść w cyklach ładowania? czy są jakieś wiarygodne badania w tej sprawie?
Przy mocach ładowania rzędu 7-11kW nie ma żadnej różnicy w trwałości baterii. Dopiero przy wysokich prędkościach ładowania można mówić o wpływie prędkości ładowania na żywotność baterii.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Wolniej lepiej, ale straty moga byc i 25%
Ja smarta laduje 2,7kW bo tak mi najprosciej z teslowego evse, ale mozna szybciej.
Bardziej by cierpiala bateria jak bys ladowal z CCS 50kW i wiecej… ale w smarcie nie da sie szybciej :)
To już zależy od ładowarki.
Mój ma 22 kW.
 
Top