Fabryczny hak holowniczy a zakupiony później Tesla Y Juniper

Z własnego doświadczenia, auto z fabryki z hakiem a i tak na SKP musze jechać po zaświadczenie. Wpis w dowodzie załatwia rejestrator z Leasing Santander Multi Rent przy okazji wydania 3 tablicy na bagaznik rowerowy. Opłata w Santanderze za czynności w urzędzie 240+VAT i koszty tablicy.
 

Marcel232

Fachowiec
Z własnego doświadczenia, auto z fabryki z hakiem a i tak na SKP musze jechać po zaświadczenie. Wpis w dowodzie załatwia rejestrator z Leasing Santander Multi Rent przy okazji wydania 3 tablicy na bagaznik rowerowy. Opłata w Santanderze za czynności w urzędzie 240+VAT i koszty tablicy.
Tesla z hakiem fabrycznym. W dokumentach do rejestracji nie było wzmianki o haku więc nie chcieli go od razu przy rejestracji wpisać). Po paru miesiącach podjechałem do SKP (diagnosta nawet nie chciał auta/haka oglądać), kwit wystawił i z tym do rejestracji. U mnie nie ma żadnych kolejek więc cała sprawa załatwiona w 30minut.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Tak. A dokładniej mam wbite "bagażnik". Z tego co wiem robią tak wtedy gdy jest wydana trzecia tablica rejestracyjna (poprosiłem o to w zleceniu rejestracji do leasingu). Przecież jeśli hak jest fabrycznie zamontowany to nie mają czego sprawdzać..
Aaaaaaa, to lepiej uważaj na policję, jak będziesz ciągał przyczepę. Z tego co piszesz, możesz jak najbardziej bagażnik na hak powiesić, ale jeśli chcesz legalnie przyczepę ciągać, to musisz mieć wpis "hak" w dowodzie. Bagażnik to bagażnik (3 tablica), hak to hak. Ja mam i hak i 3 tablicę i mam oba wpisy. No i musiałem całą procedurę przejść (z SKP).

Faktycznie jest możliwość, żeby dostać przy rejestracji wpis "hak" (trzeba przedstawić CoC). Tyle, że większość leasingów robi to jako dodatkową czynność już po odebraniu auta (tj. wizyta na SKP, dostarczenie dowodu i dopiero wtedy mamy wpis).

Ciekawe, czy znajdzie się ktokolwiek, komu leasing już przy pierwszej rejestracji załatwił wpis "hak" do dowodu.
 

SpaJder

Zadomawiam się
  1. Jeśli hak jest zamontowany fabrycznie (przez producenta) i uwzględniony w homologacji pojazdu, informacja o haku powinna być wpisana do dowodu rejestracyjnego już przy pierwszej rejestracji auta. W takim przypadku właściciel nie musi podejmować dodatkowych działań.
  2. Jeśli hak został zamontowany przez dealera lub w serwisie po zakupie, ale przed rejestracją auta, dealer powinien zadbać o odpowiednie badanie techniczne i przekazać stosowne zaświadczenie do wydziału komunikacji. Wtedy również wpis pojawi się w dowodzie przy pierwszej rejestracji.
  3. Jeśli hak został zamontowany po rejestracji auta, właściciel musi:
    • wykonać dodatkowe badanie techniczne w stacji kontroli pojazdów,
    • uzyskać zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania,
    • udać się do wydziału komunikacji w celu wpisania haka do dowodu rejestracyjnego.

Pytanie do osób, które przerabiały temat na sobie - czy jest tak jak opisane powyżej?

Pracownik Tesli twierdzi, że w obydwóch przypadkach (bez względu czy hak zamontowany fabrycznie czy domontowany później) po rejestracji muszę się udać na stację diagnostyczną aby uzyskać odpowiednie zaświadczenie i wrócić do Wydziału Komunikacji.
Słowa te potwierdziła pani z Wydziału Komunikacji (Będzin). Ponoć wynika to z prawa i nie ma możliwości wpisania haka przy rejestracji.

Czyli jeśli chodzi o formalności i koszty jeden i drugi zakup wydają się dla mnie identyczne?

Dopytuję ze względu na ewentualny zakup z inventory.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Pracownik Tesli twierdzi, że w obydwóch przypadkach (bez względu czy hak zamontowany fabrycznie czy domontowany później) po rejestracji muszę się udać na stację diagnostyczną aby uzyskać odpowiednie zaświadczenie i wrócić do Wydziału Komunikacji.
Słowa te potwierdziła pani z Wydziału Komunikacji (Będzin). Ponoć wynika to z prawa i nie ma możliwości wpisania haka przy rejestracji.

Czyli jeśli chodzi o formalności i koszty jeden i drugi zakup wydają się dla mnie identyczne?

Dopytuję ze względu na ewentualny zakup z inventory.
Teoretycznie istnieje możliwość wpisania haka już podczas rejestracji wykorzystując CoC. Jednak to jest jak z Yeti. Nikt nigdy tego nie potwierdził, że udała mu się ta sztuczka.
Praktycznie jest tak, jak opisałeś - zawsze trzeba się udać na badanie dodatkowe, żeby uzyskać wpis "hak" w dowodzie.

Co do kosztów, kiedyś hak był tańszy po zakupie samochodu, jednak ostatnio podobno jest tak, że w sklepie jest tańszy o prawie 500 zł, ale jak przychodzi do płatności, to cena się zmienia na taką samą jak przy zamówieniu razem z samochodem - czyli procedura i koszty są takie same, tyle że przy zamówieniu już po zakupie, po prostu będziesz musiał poczekać na montaż z miesiąc czy dwa.
 

SpaJder

Zadomawiam się
Co do kosztów, kiedyś hak był tańszy po zakupie samochodu, jednak ostatnio podobno jest tak, że w sklepie jest tańszy o prawie 500 zł, ale jak przychodzi do płatności, to cena się zmienia na taką samą jak przy zamówieniu razem z samochodem - czyli procedura i koszty są takie same, tyle że przy zamówieniu już po zakupie, po prostu będziesz musiał poczekać na montaż z miesiąc czy dwa.
Nawet nie chodzi już o te 500 zł czy o to, że będę musiał zaczekać miesiąc czy dwa na hak (bo nie potrzebuję go natychmiast). Chodzi o to, że sporo wydłużył się czas oczekiwania na Y a można zastanowić się nad zakupem "od ręki" z inventory.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Co do kosztów, kiedyś hak był tańszy po zakupie samochodu, jednak ostatnio podobno jest tak, że w sklepie jest tańszy o prawie 500 zł, ale jak przychodzi do płatności, to cena się zmienia na taką samą jak przy zamówieniu razem z samochodem - czyli procedura i koszty są takie same, tyle że przy zamówieniu już po zakupie, po prostu będziesz musiał poczekać na montaż z miesiąc czy dwa.
W sklepie Tesli teraz już jest 6500 zł: link
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Pytanie do osób, które przerabiały temat na sobie - czy jest tak jak opisane powyżej?

Pracownik Tesli twierdzi, że w obydwóch przypadkach (bez względu czy hak zamontowany fabrycznie czy domontowany później) po rejestracji muszę się udać na stację diagnostyczną aby uzyskać odpowiednie zaświadczenie i wrócić do Wydziału Komunikacji.
Słowa te potwierdziła pani z Wydziału Komunikacji (Będzin). Ponoć wynika to z prawa i nie ma możliwości wpisania haka przy rejestracji.

Czyli jeśli chodzi o formalności i koszty jeden i drugi zakup wydają się dla mnie identyczne?

Dopytuję ze względu na ewentualny zakup z inventory.
U mnie podczas rejestracji wpisali "bagażnik" - pewnie to po prostu wynik tego, że wystąpiłem o dodatkową tablicę rejestracyjną. Auto zamówione razem z hakiem. Rejestrował PKO Leasing. Ja akurat tylko bagażnika na rowery używam więc mi to wystarczy.

Tak na logikę to czy to nie powinno być tak jak pisał wcześniej @macieeq ? Jeśli odbierasz auto z hakiem, który jest zamontowany fabrycznie to już nic nie trzeba robić?
 

SpaJder

Zadomawiam się
Ja akurat tylko bagażnika na rowery używam więc mi to wystarczy.

Ja też będę używał tylko bagażnik na rowery. Nie jestem pewien czy jednak to wystarczy (wpis "bagażnik" w dowodzie), przynajmniej pani z Wydziału Komunikacji twierdzi inaczej - powiedziała, że powinienem przejść "procedurę wpisu haka do dowodu rejestracyjnego" (a wcześniej udać się do Stacji Kontroli Pojazdów), ponieważ jeśli tego nie zrobię to będę miał problem w razie kontroli Policji oraz przy kolejnym okresowym badaniu technicznym.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Ja akurat tylko bagażnika na rowery używam więc mi to wystarczy.
Nie wystarczy. Masz hak, więc musisz mieć w dowodzie HAK niezależnie czy i jak go używasz.
Brak wpisu może skutkować mandatem, zatrzymaniem dowodu i negatywnym wynikiem badania technicznego.
 
Top