Fala uszkodzeń bagażnika

Bartosz

Pionier e-mobilności
Te ich roboty... A kontrola jakości nawet jak wyłapie to poprawki więcej trwają niż montaż. Dlatego pewnie gumiak to podstawowe narzędzie korekcji.
Się doigrają, wchodzi konkurencja i brak spersonalizowania FSD, coraz wiecej u mnie powoduje zastanowienia czy aby na pewno trzecim elektrykiem będzie Tesla?
Żal du.pe ściska bo reszta albo droga, albo cienka w obsłudze i jeździe po Tesli.
Zastanawiałem się nad tym problemem. Ludzie wspominają o upale. Obejrzałem sobie tą konstrukcję i doszedłem do następujących wniosków. Jest to wada konstrukcyjna. Pod wpływem ciepła zaznaczone strzałkami na zdjęciu elementy wydłużają się. Podczas zamykania, klapa bagażnika w pewnym momencie niebezpiecznie zbliża się do nadwozia, co widać na filmie, który nagrałem w zwolnionym tempie. Jeżeli fabrycznie klapa bagażnika jest zbyt blisko od nadwozia to zahaczy. Jeżeli dodatkowo śruba zaznaczona kółkiem jest zbyt głęboko wkręcona to klapa wbije się pod element nadwozia i się wygnie. W moim egzemplarzu widać, że ktoś w fabryce lub serwisie próbował zminimalizować ryzyko i przełamał końcówkę klapy, aby zwiększyć dystans, widać to na załączonym zdjęciu w kółku lub co bardzie prawdopodobne ta klapa już jest po przejęciach i była naprawiana. Na tej podstawie stwierdzam, że czym będzie cieplej na dworze tym powinno pojawiać się więcej takich wad. Nie wiadomo tylko jaka będzie tego skala.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Jak pisałem w innym wątku to na początek wyregulowali zbyt blisko, po czym zaczęło łuszczyć. Nie była to wada fabryczna.
Także tę 6 wypadków też mogą być po regulacji klapy bagażnika, a nie z fabryki.
Co zrobili - zaprawkę i ponowną regulację.
Też się nad tym zastanawiałem, czy to nie wina regulacji, chociaż wydaje mi się, że problem może występować w samochodach z fabryki jak i po regulacjach serwisowych. Natomiast prawdziwa przyczyna to wada konstrukcyjna, że tak „miota” tą klapą podczas zamykania 😀 Przypadków jest więcej, ja tego nie wyszukuje jakoś specjalnie, tyle znalazłem w jednym wątku.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Jak pisałem w innym wątku to na początek wyregulowali zbyt blisko, po czym zaczęło łuszczyć. Nie była to wada fabryczna.
Także tę 6 wypadków też mogą być po regulacji klapy bagażnika, a nie z fabryki.
Co zrobili - zaprawkę i ponowną regulację.
PS: apka działa u mnie na Android.
PPS: świst wiatru znikł po wymianie uszczelek przednich drzwi oraz po regulacji wysokości szyb. Teraz żona (bardzo wrażliwa na jakiekolwiek wady Tesli) nie ma nic do powiedzenia jeżeli nie przyspiesz zbyt mocno (tego nie lubi).
U mnie nigdy nie było problemu z nadmiernym hałasem. Żona też nie lubi, gdy gwałtownie przyspieszam i ogólnie szybko, dynamicznie jeżdżę 🙂
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Ale żona lubi jednak jeżdzić jako pasażer i szczególnie chwali płynność jazdy Autopilota. Swojego Yarisa bardzo niechętnie używa :)
Plynnosc jazdy autopilota ??? Jezdziles w korku takim gdzie auta staja i ruszaja ponownie ?
moja zzarpie i gwaltownie hamuje… absolutnie nie nazwal bym tego plynna jazda.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Plynnosc jazdy autopilota ??? Jezdziles w korku takim gdzie auta staja i ruszaja ponownie ?
moja zzarpie i gwaltownie hamuje… absolutnie nie nazwal bym tego plynna jazda.
Dla jazdy w korku miałbym kupić FSD i wtedy narzekać. Podstawowy AP chyba nie jest z reguły przystosowany do miasta.
Mowa idzie o trasie autostradą, 350 km w jedną stronę, takie hamowanie może będzie 1 raz, reszta płynniej niż ja bym to robił.
 

Pyo_trek

Posiadacz elektryka
Też się nad tym zastanawiałem, czy to nie wina regulacji, chociaż wydaje mi się, że problem może występować w samochodach z fabryki jak i po regulacjach serwisowych. Natomiast prawdziwa przyczyna to wada konstrukcyjna, że tak „miota” tą klapą podczas zamykania 😀 Przypadków jest więcej, ja tego nie wyszukuje jakoś specjalnie, tyle znalazłem w jednym wątku.
Uszkodzenia pojawiają się po obu stronach?
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Czy w modelach przed 2021 też był ten problem? Pytam, bo może to wina siłownika do elektrycznego zamykania klapy. Nie wiem czy zawias ma inną konstrukcję czy jest taki sam.
 
Top