Fala uszkodzeń bagażnika

slaveq

Pionier e-mobilności
Doprecyzowując. Pewności nie mam czy wewnątrz jest gaz. Na niemieckim forum piszą o „sprężynie gazowej”. Rozprężenie było oczywistym przejęzyczeniem, można było to wywnioskować z dalszej treści. Niemniej niezależnie od zastosowywanej technologi w siłowniku, efekt jest taki, że gdy jest ciepło klapa zamyka się z większąk siłą, odskakuje, nie zdąży złapać za uchwyt, a siłownik dalej ciągnie.

Przydarzyła Ci się taka sytuacja, czy rozważania mają charakter czysto teoretyczny?
Nic mi się nie wydarzyło po prostu zastanawiam się bo nie jest to jakiś skomplikowany mechanizm w jaki sposób można by sprawić żeby ta klapa nie waliła jak w polonezie. Podregulowałem te śruby o których wspominał jeden z kolegów, nic to nie dało. Podkleję je jeszcze i dodam dodatkową uszczelkę na rantach klapy która może troszkę ją zamortyzuje ale docelowo chyba winę ponosi kombinacja zawiasy plus jeden siłownik.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Ok podregulowałem, jest troszkę lepiej ale wydaje mi się, że faktycznie to jest kwestia oprogramowania. ręcznie jeśli zamykam klapę to ona elegancko i powoli się opuszcza zamyka i dociąga, po prostu muszą wydać łatkę w oprogramowaniu która w ostatniej fazie zamykania zwalnia obroty siłownika i tyle, jest to do zrobienia bez problemu.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Pozwolę sobie wrzucić filmik z tego jak to działa w leafie. Siłowniki nieoryginalne, kupione od skośnookich braci. Z tego co widzę to kultura pracy chińskiego rozwiązania zdecydowanie przewyższa oryginał tesli.

Mają też wersję do tesli (z dwoma siłownikami) no ale jeśli już macie oryginalne to przecież nie będziecie wymieniać. Wspomniany filmik:

Ewidentnie pod koniec jest spowolnienie. Tego właśnie brakuje w tesli. Myślę, że mogliby to zmienić przez aktualizację OTA.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Ewidentnie pod koniec jest spowolnienie. Tego właśnie brakuje w tesli. Myślę, że mogliby to zmienić przez aktualizację OTA.
Dokładnie tak, jeśli ręcznie zamknie się klapę to nie ma żadnego momentu w którym klapa leci sama, przez cały ruch jest bardzo stabilnie więc spokojnie siłownik może zwolnić swój bieg w ostatnim momencie. Mało z tego, śmiem twierdzić że samochód doskonale wie w jakim położeniu jest klapa w danym momencie bo można ją zaprogramować tak aby otwierała się do dowolnej pozycji. Pozycje skrajne są znane więc napisanie kawałka kodu który spowalnia klapę w ostatnich kilku centymetrach a następnie ją delikatnie domyka zajęłoby średnio rozgarniętemu programiście jakieś dwa dni z testami.

Chyba, że sam siłownik nie ma możliwości regulacji prędkości, wtedy że tak powiem dupa blada.

Wysłałem tweeta do Elona:) ma dziś urodziny więc pewnie nie odpowie :).
 
Last edited:
Top