Finansowanie 0.99%

Iktorn

Zadomawiam się
Ja bym powiedział, że masz 50% szans na dotacji, bo albo będzie albo nie będzie :p
A przy obecnych, dość dynamicznych, cięciach budżetowych pisanie o 99% jest IMO dość odważne.
Przecież dotacje mają lecieć z KPO, które i tak musimy wydać do połowy 2026.
 

eimi

Pionier e-mobilności
W Niemczech jest promocja -6000 EUR na inventory. Tylko że tam LR AWD w promocyjnej cenie z inventory wychodzi tylko ciut taniej (ok 5k przeliczając VAT na nasz) niż u nas bez tej promocji. LR RWD i SR RWD w Niemczech wychodzą dużo korzystniej (20k taniej niż u nas), ale wliczając finansowanie - już nie. Chociaż można by się spodziewać że może do końca roku się pojawi jeszcze jakaś promocja na SR lub LR RWD.

Wg kalkulacji całkowity koszt leasingu na 3 lata wyszedł 0,90%.

W Tesli twierdzą że deklaracje ministerstwa są takie, że wnioski na nowe dotacje będą przyjmowane od stycznia i obejmą samochody sprzedane w drugiej połowie 2024. W BOŚ twierdzą to samo. Nowe warunki nadal nie są znane - tutaj jest ryzyko. Przyjąłem że będą nie gorsze.

Niestety nie pozostawili mi wyjścia z taką ofertą.

Zamówiłem Y LR AWD.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Jakby kogoś interesowały kalkulacje:
1728648504379.png
1728648529028.png

Jeżeli pojawią się dotacje, to wkład własny musi być większy niż kwota dotacji + VAT (lub +50% VAT).

Po nocnym "show" Tesli "We, Robot" gdzie nie było żadnych konkretów, ani żadnej wzmianki o Juniperze, straciłem wiarę że pojawi się lada moment, pewnie odbiory będą dopiero w połowie 2025 lub później. A do tego nie podobają mi się światła które idą przez całą szerokość samochodu i brak dźwigienek. Może za 3 lata jak już będzie trochę na rynku i wyleczy się z pierwszych wad ;)
 
Last edited:

Iktorn

Zadomawiam się
Ja na razie to z kilku części KPO już zrezygnowaliśmy, więc nadal 50%.
Sorry, ale głupoty piszesz. Po pierwsze zmiany w KPO czy innym programie operacyjnym to standard i to niestety trwa. W przypadku dopłat dla EV jest jeszcze kwestia potencjalnej pomocy publicznej, z której do tej pory wyłączone były dopłaty z NFOŚiGW. Rząd negocjował wyłączenie tego spod konieczności notyfikacji pomocy publicznej (długotrwała procedura zatwierdzania dotacji), by szybciej uruchomić środki czy się udało tego niestety nie wiem.
Zapis naszego KPO, które zostało zatwierdzone przez Radę UE 16 lipca 2024 .
Trzecim elementem tej reformy będzie wprowadzenie opłaty rejestracyjnej i opłaty środowiskowej od pojazdów emisyjnych zgodnie z zasadą „zanieczyszczający płaci”. Wpływ tej reformy, w połączeniu z innymi działaniami, na upowszechnienie czystych ekologicznie pojazdów mierzy się w odniesieniu do konkretnej wartości docelowej dotyczącej zwiększenia udziału pojazdów elektrycznych.
W celu promowania dostępności transportu publicznego ustanawia się również konkretną wartość docelową dotyczącą liczby linii autobusowych wspieranych z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.
Inwestycyjnym elementem tego działania jest program dotacji mający na celu zapewnienie wsparcia na zakup pojazdów zeroemisyjnych (kategoria M1). Do uzyskania wsparcia kwalifikują się osoby fizyczne i osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Budżet programu wynosi 373 750 000 EUR i pozwoli na wsparcie co najmniej 40 000 transakcji nabycia.
Jeżeli pojawią się dotacje, to wkład własny musi być większy niż kwota dotacji + VAT (lub +50% VAT).
Zgodnie z zapisami KPO - "W przypadku leasingu lub wynajmu długoterminowego wysokość wsparcia nie będzie mogła przekroczyć wysokości opłaty wstępnej". Tak do tej pory też było. Wpłaciłeś 20k wstępnej, to więcej niż to nie mogłeś dostać.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Masz praktycznie 99% gwarancję że jak teraz kupisz to dotacje dostaniesz w przyszłym roku. Więc na luzie kupuj :) ja kupiłem miesiąc temu.
Ho ho ! A gdzie to kolega wyczytal ? Szklana kula ?
 

dixiluk

Fachowiec
Ho ho ! A gdzie to kolega wyczytal ? Szklana kula ?
1. Zarezerwowali sobie na to kasę z KPO więc muszą ją wydać- nie mają czasu na zmiany.
2. Elektryfikacji, zielona energia itp do lizanie dupy obecnej polityce UE/DE, więc Tusk jak najbardziej pójdzie w tą stronę :) Pewnie z chęcią ograniczyli by dotacje tylko do marek DE, ale raczej nie mogą tego zrobić :) I tak najważniejsze by chińczyków usunąć z gry.
3. Nawet jak by kasy nie wzięli na to z KPO to z powodu opisanego wyżej, i tak dorzucą znów kasę, bo ładnie to wygląda z punktu widzenia UE/DE- tak samo jak fotowoltaika, wiatraki itp.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ale ja nie twierdze ze dotacji nie bedzie.
Moga wprowadzic jakies zapisy ze sie nie zalapiesz, EFL ludziom tez obiecywal dotacje a potem sie wypieli.
Jak jakis leasing uzna ze nie warto w to wchodzic to tez kicha… gwarantowanie ze dostaniesz na 99% kompletnie nie znajac programu to wrozenie z fusow…
 
Last edited:
Top