Ford Explorer

safeto

Fachowiec
Odebrany 21 maja
1900 km przejechane
średnia 18 kWh/100
20% autostrada tu około 23-24
60% S tu około 20-21
20% miasto i drogi powiatowe tu nie wiem
Ja jestem pozytywnie zaskoczony ponieważ w lutym jeździłem ID4 było okolice 0 stopni i przy delikatnej jeździe zużywał w okolicach 20 kWh na 19 calowych kołach. Zakładam że w zimę będzie gorzej bo teraz warunki są idealne.
Mnie najbardziej cieszy krzywa ładowani :) nie za szybko ale stabilnie
zużycie będzie jak w id4, ja odebralem swojego w lutym ;)
 

Michal

Moderator
Właśnie orzejezdzalem obok takiego i muszę przyznać, że bardzo dobrze się prezentuje.
 

Lelon

Nowy na Forum
aktualizacja z rodziny: drugim autem hybrydowym (epower nissana) nikt nie chce jezdzic, uparli sie na wyjazd nad morze explorerem :)
u mnie to samo... :)
Jak rodzinka się dowiedziała ze do Wloch to wszyscy zasmuceni
Jedziemy starym autem bo to hybryda (plug in) i nie trzeba bedzie ladowac 4x po drodze


Musze przyznac ze Explorer z kazdym dniem mi się co raz bardziej podoba, od odbioru juz prawie 2 tyg a auto jak na razie tylko zyskuje w moich oczach... Wydaje sie byc swietnym autem jak na razie.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
@Wojtekj23 w Konie jakie średnie prędkości ładowania miałes?
Średnie prędkości ładowania w Konie to pojęcie względne:
Gdy na zewnątrz jest powyżej 26 stopni to do 56% możesz lecieć max 77 kW potem zwalnia do 56 kW a powyżej bodajże 75% znowu zwalnia na tyle że odłączasz i jedziesz dalej bo nie opłaca się stać.
To sytuacja idealna miałem tak może ze 2 razy w upalne lato.
Zazwyczaj latem po podpięciu widziałem jakieś 55 kW jak bateria nagrzała się do 26 stopni tak po 10-20 min to rozpędzał się do 75-77 kW i .....zaraz zwalniał bo miałem już 56%
Ekstremalnie niekorzystny przypadek ruszyłem z baterią 17% podjechał do ładowarki przy -5 stopniach i przez 45 minut nie zobaczyłem więcej niż 24 kW Za mała moc żeby bateria się dała radę podgrzać do kilkunastu stopni żeby przyspieszyć ładowanie.
Reasumują realnie w zakresie 10-75% około 55 kW
Pewnie dlatego mam taką fobię żeby każde następne auto miało podgrzewanie baterii ;)
Z pierwszych obserwacji Ford (VW) potrzebuje około 20 stopni na baterii, żeby ładować się pełną mocą i przy obecnych warunkach pogodowych jeszcze nigdy nie musiałem podgrzewać baterii.
Druga obserwacja po około 3 godzinach jazdy różnymi drogami przy około 15 stopniach na zewnątrz w zakresie 100-20% sam z siebie osiąga optymalną temp. baterii
Jeżdżę dalej obserwuję ;)
 

nabrU

Moderator
Z pierwszych obserwacji Ford (VW) potrzebuje około 20 stopni na baterii, żeby ładować się pełną mocą i przy obecnych warunkach pogodowych jeszcze nigdy nie musiałem podgrzewać baterii.

Optymalna temperatura baterii dla MEB to ok. 35*C. Łatwo to widać np w EVNotify poprzez OBD2.
 
Top