Ford Mustang Mach-E kontra Tesla Model 3

lookash_c

Pionier e-mobilności
To tylko potwierdza moje odczucia: po chwilowej fascynacji wielkimi, mocnymi i wysokimi samochodami typu SUV (bo musiałem wozić 6-cio osobową rodzinę) wróciłem do podstaw:
Samochód który daje frajdę z jazdy ma być:
1) Niski
2) Szeroki
3) Porządna precyzyjna zawiecha (co mija się z "komfortowa" niestety)
4) W miarę lekki (no tu elektryki ssią)
Się nie zgodzę - np. 205 cabrio nawet z dychawicznym 1.1 pod maską daję niesamowitą frajdę z jazdy, permanentny banan :)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Się nie zgodzę - np. 205 cabrio nawet z dychawicznym 1.1 pod maską daję niesamowitą frajdę z jazdy, permanentny banan :)
Akurat każde kabrio spełnia jeden z tych warunków: nisko położony środek ciężkości. Ze względu na brak dachu jest wzmocniona i ciężka podłoga.
W ogóle cabrio to inny biegun auta dla kierowcy, tak jak mówisz: może być 1.0 65KM ale rekompensuje to wrażeniami z jazdy i poczuciem prędkości.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Się czepiacie.
Amerykańskie auto musi tylko umieć jechać prosto.
Skręcać nie potrzebuje.
Zawsze tak było.

P.S.
Ioniq 5 ten test przeszedł dobrze.
Widać w Korei zakręty się zdarzają.
 

ATnet

Posiadacz elektryka
To jest jakieś pitolenie o niczym, i pomimo że Tesla mi nie podchodzi to jedno trzeba im przyznać to oni są prekursorami auta elektrycznego, Mustang to Ford, czyli szału nie ma, jest poprawny. A że są wpadki jakościowe to normalne w dzisiejszych czasach. Jeśli nikomu się nic nie stanie z powodu tych błędów to bym nie fatalizował, cena postępu....
PS. Pojeżdziłem Mustangiem, spodziewałem się więcej za te 300K, fajne auto ale jakby mam wrażenie ze to model Beta, kolejny model będzie wart zachodu...
 

cooler

Pionier e-mobilności
Się czepiacie.
Amerykańskie auto musi tylko umieć jechać prosto.
Skręcać nie potrzebuje.
Zawsze tak było.

P.S.
Ioniq 5 ten test przeszedł dobrze.
Widać w Korei zakręty się zdarzają.
Wydaje mi się że w USA wszystkie bizony i łosie już wystrzelali, resztę biorą na maskę bez strachu, więc co mają omijać na prostej do porzygu autostradzie?
Robienie u nich zawiechy jak na europejskie zawijasy jest ekonomicznie nieuzasadnione. Tym bardziej dziwi świetny wynik Tesli, od razu zrobili wersję na cały świat.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Odświeżam kotlecik, bom się na żywca trochę opatrzył...
A więc.... Jak się nie doczekam na Ske, to se kupię Forda GT. Kawał fury i tyłek wysoko. Start porównywalny do LR 3,
Tylko ta tapicerka pogrzebowa mi nie pasuje i kilka drobiazgów.
Kolorek co by było widać pomarańczowy.. Na razie?
Chciałem się przejechać ale nie mają GT, to lipa. Aby mnie odkleić od Tesli musi być to coś, a RWd tego nie poczuję.
Mercedes nie dał rady mnie ująć, Audi tym bardziej...
Ford 408 tyś, to taniej od Ski ale czy lepiej?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jest też jasna tapicerka (nie pogrzebowa). Do 2021 nie było, od 2022 już jest.

Czy lepiej? Inaczej. Jako samochód jest lepiej. Wszystko w miarę dobrze poskładane, nie odstaje, nie stuka, nie puka, meksykanin płakał jak montował. Generalnie kawał dobrego samochodu. Jeśli chodzi o infotainment to gorzej niż w tesli. Poprawiają, ale opornie. Od sierpnia miałem całe dwie aktualizacje OTA (i to na samym początku). Do dzisiaj mam na kluczyku niedziałający przycisk otwierania frunka (w stanach już dawno mieli OTA, które to uruchomiło). Generalnie pod względem softu jest średnio, żeby nie powiedzieć słabo. Na szczęście ma Android Auto/Carplay. To rozwiązuje 80% problemów.
 

Cup

Fachowiec
Odświeżam kotlecik, bom się na żywca trochę opatrzył...
A więc.... Jak się nie doczekam na Ske, to se kupię Forda GT. Kawał fury i tyłek wysoko. Start porównywalny do LR 3,
Tylko ta tapicerka pogrzebowa mi nie pasuje i kilka drobiazgów.
Kolorek co by było widać pomarańczowy.. Na razie?
Chciałem się przejechać ale nie mają GT, to lipa. Aby mnie odkleić od Tesli musi być to coś, a RWd tego nie poczuję.
Mercedes nie dał rady mnie ująć, Audi tym bardziej...
Ford 408 tyś, to taniej od Ski ale czy lepiej?
Ale emocje tylko przez parę sekund i potem moc jak w zwykłym AWD.
Może tak warto poczekać chwilę jak wyjdzie IONIQ 5 albo 6 w wersji N? Pewnie moc będzie jak w EV6 GT i bez jakiś specjalnych ograniczeń. No i wersje N Hyundaia zbierają bardzo dobre opinie.
HYUNDAI IONIQ 5 N
 

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
Jeśli mogę się wtrącić, akurat tak się przypadkowo zdarzyło że miałem przyjemność wdrażać (szkolić handlowców i doradców) Mustanga Mach E na polski rynek. Protestowałem sobie przy okazji na każdą stronę i kupiłem....




.... teslę model 3 :)

W mustangu podoba mi się że zaprogramowali tak ESP ze pozwala na lekkie zarzucenie "dupą" w czasie ruszania "wiadomo pony car"
Podoba mi się też koncepcja i design.
Ale praca tylnego zawieszenia wybitnie mi się nie podobała. Jest za miękko i buja trochę. Od razu zaznaczam że nie miałem okazji jeździć GT bo jeszcze go wtedy na rynku nie było. Poza tym uznałem że Tesla ma trochę więcej doświadczenia w budowie EV i to z czym dzisiaj borykają się różni producenci, Tesla przerobiła kilka lat temu.
Oczywiście to moje subiektywne zdanie i nie musicie się z nim zgadzać.
 

vwir

Pionier e-mobilności
W mustangu podoba mi się że zaprogramowali tak ESP ze pozwala na lekkie zarzucenie "dupą" w czasie ruszania "wiadomo pony car"
Podoba mi się też koncepcja i design.
Ale praca tylnego zawieszenia wybitnie mi się nie podobała. Jest za miękko i buja trochę. Od razu zaznaczam że nie miałem okazji jeździć GT bo jeszcze go wtedy na rynku nie było. Poza tym uznałem że Tesla ma trochę więcej doświadczenia w budowie EV i to z czym dzisiaj borykają się różni producenci, Tesla przerobiła kilka lat temu.
Oczywiście to moje subiektywne zdanie i nie musicie się z nim zgadzać.
To prawda - mustang ma zakodowane odpowiednie DNA i potrafi zamiatać tyłkiem. Co ja akurat sobie bardzo cenię - nie po to się kupuje mustanga, żeby bić rekordy na nordschleife, tylko żeby się bawić. W GT dosyć mocno zmienili zawieszenie (adaptacyjne, MagneRide), więc spodziewałbym się tam sporych różnic.
 
Top