Gdzie ten wodór?

Ratt

Posiadacz elektryka
Nawet do pociągów brakuje:

 

Bronek

Pionier e-mobilności
To by miało sens, kwestia skali, bo daje jakieś bilansowanie inwestycji. Ale skoro brakuje paliwa już na poczatku ? A pociąg ma trasę ustaloną to albo to z głupoty , albo z premedytacją lub faktycznie nie warto ?
 

Anderus

Zadomawiam się
We Wrocławiu przy ulicy Obornickiej zaczęła się budowa jednej stacji, ale traktuje to raczej jak ciekawostkę niż realną rozbudowę infrastruktury 😑
 

Anderus

Zadomawiam się
To by miało sens, kwestia skali, bo daje jakieś bilansowanie inwestycji. Ale skoro brakuje paliwa już na poczatku ? A pociąg ma trasę ustaloną to albo to z głupoty , albo z premedytacją lub faktycznie nie warto ?
Zaraz ktoś ci napisze, że "benzyna też nie była na początku powszechna!!!111!!", tylko zapominają, o powszechnym użyciu ropy naftowej w wielu dziedzinach zanim samochody z silnikami spalinowymi były popularne, także najpierw przemysł, a następne można myśleć o napędzaniu pojazdów.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dla jednej linii pilotażowej "sznelcugu" wodorowego już mogli z dwie wydolne stacje na końcach trasy postawić i choć tyle naprodukować gazu aby wystarczyło ? .
To nie są samochody, co się po kraju rozjeżdżają i nie ma reguły gdzie pojadą .
To kolej żelazna, a zboczenie z trasy wbrew rozkładowi nazywa się wykolejeniem.
Więc infrastruktura ograniczona do danych szlaków, powinna być prosta do ogarnięcia . Dlatego to chyba jest kilka innych czynników upadku, a kasa jest podstawą? Drogo i nic nowego dla pasażera, aby za to miał on ekstra dopłacać ?
 
Last edited:

lvlthn

Pionier e-mobilności
Odpowiedź prosta, np. taka mirai ma całkowite zużycie energii na poziomie 90-100kWh/100km
(jakby ktoś pytał, zużycie samego auta to 30-50kWh/100km a reszta energii idzie na produkcję H2)

Po prostu się to nie kalkuluje.

Przy lokomotywach, zużycie jest dużo większe, więc i skala może przerażać.
Dodaj brak możliwości szybkiego, wygodnego i taniego tankowania i problem gotowy.

Nie ma to sensu.
 

Adonis

Zadomawiam się
Wodór cały czas jest w Frankfurt Höchst jako gaz poprodukcyjny.
Np.
RB11 (Bad Soden – Sulzbach – Frankfurt-Höchst – Kelkheim)
RB12 (Königstein – Kelkheim – Frankfurt-Höchst – Frankfurt (Main) Hbf)
RB15 (Brandoberndorf – Usingen – Friedrichsdorf – Bad Homburg – Frankfurt (Main) Hbf)
RB16 (Friedberg – Friedrichsdorf – Bad Homburg)
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
No to mam jeszcze lepsze wieści, bo produkcja H2 z gazu zużywa jeszcze więcej energii(60-80kWh na 1kg H2)

Produkcja "czystego" wodoru to niestety mniej niż 1% na świecie.
Większość wodoru właśnie pochodzi z gazu(SMR) a jest to bardzo energochłonny i brudny proces.
1 tona H2 powoduje wyprodukowanie 7 Ton ekstra CO2 i zużycie absurdalnej ilości energii.

Wychodzi na to, że zamiast 1 toyoty mirai, mogło by jeździć 5 do 8 BEV(!!!) za tą samą energię.


Wodór nie jest zły! Zły jest jego obecny sposób produkcji, magazynowania i użycia.


Dziwię się że Łukasz(pozdrawiam ;) nie zrobił artykułu na ten temat.
Dane są, badania są, wyniki są.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Może nie są tak wygodne jak tony wypracowań kaznodziejów CO2. BTW nieźle nam się klimat ocieplił - jutro jadę ITA -> PL z letnich wakacji i szczęśliwie mam opony całosezonowe bo w AUT opady śniegu. Już kiedyś miałem minusową niespodziankę we wrześniu w Corbierres przy powrocie z wakacji , a jakże, letnich.
 

Michal

Moderator
Może nie są tak wygodne jak tony wypracowań kaznodziejów CO2. BTW nieźle nam się klimat ocieplił - jutro jadę ITA -> PL z letnich wakacji i szczęśliwie mam opony całosezonowe bo w AUT opady śniegu. Już kiedyś miałem minusową niespodziankę we wrześniu w Corbierres przy powrocie z wakacji , a jakże, letnich.
To że w jednym miejscu przez kilka dni pada śnieg we wrześniu, nie zmienia faktu, że średnie temperatury rosną jak głupie. Idę o zakład, że kiedyś było w tym samym miejscu więcej / częściej opady śniegu we wrześniu i niższe średnie temperatury.
 
Top