Gnicie Tesli - gdzie i czy w ogóle?

Fenrise

Pionier e-mobilności
Gdzieś na patofacebooku natknąłem się na stwierdzenie że "Tesla jest zrobiona z aluminium debilu ona nie może zgnić!"

Nie wydawało mi się, ale co ja się tam mogę znać na pojazdach bogów, więc pokopałem trochę i prawda jest dużo bardziej ciekawa. Struktura Tesli (a przynajmniej model 3) jest zbudowana "kanapkowo" ze stalowych elementów o różnych wytrzymałościach, a także bloków aluminiowych (zwłaszcza tył). Lepiej przedstawiają to grafiki:

Tesla-Model-3-structures_front.png
Tesla-Model-3-structures_underside.png

Taki mix różnych stopów i aluminium pozwala na lekkość, sztywność, a zarazem rozsądne koszy produkcji.

Niestety, stal to stal, i w końcu każde zabezpieczenie kiedyś się podda. Więc mimo, że 70% spodu Tesli to płaska płyta baterii, to raz na jakiś czas warto zajrzeć tu i tam, zwłaszcza wnęki kół i okolice. Nie dotyczy oczywiście osób kupujących nowe auto i pozbywające się "starego" co 2-3 lata ;)


Źródło
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Dziwne te statystyki, jak widzę te starsze Dacie na parkingach, to w większości skorodowane, chyba ze ludzie nie dbają bo tanie :)
Nie zrozumiałeś tego zestawienia. To: „ranking pokazujący, które marki oferują obecnie najlepszy poziom fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego”. A jak się ma do życia? No właśnie 🤔
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Gdzieś na patofacebooku natknąłem się na stwierdzenie że "Tesla jest zrobiona z aluminium debilu ona nie może zgnić!"

Nie wydawało mi się, ale co ja się tam mogę znać na pojazdach bogów, więc pokopałem trochę i prawda jest dużo bardziej ciekawa. Struktura Tesli (a przynajmniej model 3) jest zbudowana "kanapkowo" ze stalowych elementów o różnych wytrzymałościach, a także bloków aluminiowych (zwłaszcza tył). Lepiej przedstawiają to grafiki:

View attachment 24958
View attachment 24959

Taki mix różnych stopów i aluminium pozwala na lekkość, sztywność, a zarazem rozsądne koszy produkcji.

Niestety, stal to stal, i w końcu każde zabezpieczenie kiedyś się podda. Więc mimo, że 70% spodu Tesli to płaska płyta baterii, to raz na jakiś czas warto zajrzeć tu i tam, zwłaszcza wnęki kół i okolice. Nie dotyczy oczywiście osób kupujących nowe auto i pozbywające się "starego" co 2-3 lata ;)


Źródło
Model S i X jest z amelinium.
w Y i 3 jest stal, ale drzwi byly ameliniowe i maska a reszta tak jak pokazujesz.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Nie zrozumiałeś tego zestawienia. To: „ranking pokazujący, które marki oferują obecnie najlepszy poziom fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego”. A jak się ma do życia? No właśnie 🤔
dokładnie, to tylko info jak według Szwedów zabezpieczone są auta, a ich korozja to inna sprawa.
Model S i X jest z amelinium.
w Y i 3 jest stal, ale drzwi byly ameliniowe i maska a reszta tak jak pokazujesz.
raczej nie amelinium, przecież by nie pomalowali :ROFLMAO:
 

przemek

Zadomawiam się
Ja po zakupie TMYP we własnym zakresie zabezpieczyłem podwozie woskami. Ze 20 pojemników Wurth i część do profili zamkniętych. Po zdjęciu osłon i odchyleniu plasticzków z kanału na nowym aucie to łatwizna .
Wykonanie auta po zaglądaniu w zakamarki mnie całkowicie satysfakcjonuje. Wszystko albo malowane proszkowo albo zawias amelinium . Na razie po 2 latach nuda i nic nie widać a zaglądałem z ciekawości, wręcz z nudów wycieraczki i filtry kabiny kiedyś ogarnołem :)
 
Top