Hak Tesla Juniper- nacisk pionowy

Koshotzkee

Zadomawiam się
Cześć. Wozicie na bagażniku rowery o wyższej jak dopuszczalna masa 72 kg nacisku pionowego? Ja zamierzam wozić 4 rowery, które razem ważą ok 80 kg (wraz z platformą Thule 926) i tak się zastanawiam Czy nie strach?
 

eimi

Pionier e-mobilności
myślisz że te 72kg to im wróżbita Maciej wywróżył i jest to wartość losowa?
Kolega chce tylko odrobinę zmniejszyc współczynnik bezpieczeństwa który założyli
 

eimi

Pionier e-mobilności
w kraju który ma drogi dobrej jakość można się odważyć, w kraju który ma dziury, koleiny, progi i z tych 80kg zrobi się 200kg wjeżdzając w dziure....
Myślisz że tego nie policzyli?
Ja bym nie przekraczała 72kg. Ale tam jest na pewno spory margines bezpieczeństwa.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Zależy od prędkości i nawierzchni. Jakby nie bujało to mógłbyś spokojnie 100% więcej załadować ale dynamiczne mocno daje w kość. Dodatkowo większy bagażnik ma dalej środek ciężkości i moment się mocno zwiększa. Tesla chyba podaje dla 30cm od kuli maksymalne obciążenie.
Ja np jechałem po autostradzie przez Niemcy z wypożyczonym bagażnikiem 155( ograniczenie w trybie przyczepy) a gdy go kupiłem to okazało się że w instrukcji piszą maks 130.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
To jest ciekawa kwestia, bo TM3HL i TM3PHL mają podaną różną wartość nacisku pionowego, mimo tego, że hak jest identyczny i nadwozie też. Performance ma sztywniejsze zawieszenie, więc teoretycznie powinno lepiej znosić obciążenie takim bagażnikiem na haku, a wartość nacisku pionowego ma o połowę mniejszą (całe 25 kg), zgodnie z nią, to po założeniu bagażnika rowerowego nie ma już limitu na jakikolwiek rower poza dziecięcym "bobikiem". Pytanie zatem, po kiego grzyba komuś taki hak ? Ja wożę swojego Speca Turbo Levo (21 kg), ze świadomością, że jestem poza limitem. Jak dotąd nic nie odpadło.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
To jest ciekawa kwestia, bo TM3HL i TM3PHL mają podaną różną wartość nacisku pionowego, mimo tego, że hak jest identyczny i nadwozie też. Performance ma sztywniejsze zawieszenie, więc teoretycznie powinno lepiej znosić obciążenie takim bagażnikiem na haku, a wartość nacisku pionowego ma o połowę mniejszą (całe 25 kg), zgodnie z nią, to po założeniu bagażnika rowerowego nie ma już limitu na jakikolwiek rower poza dziecięcym "bobikiem". Pytanie zatem, po kiego grzyba komuś taki hak ? Ja wożę swojego Speca Turbo Levo (21 kg), ze świadomością, że jestem poza limitem. Jak dotąd nic nie odpadło.
Rowery na przyczepke ;)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Performance ma sztywniejsze zawieszenie, więc teoretycznie powinno lepiej znosić obciążenie takim bagażnikiem na haku,
Odwrotnie. Z miękkim zawieszeniem będzie łagodniej, jeśli tylko skoku wystarczy, a ten znów może się szybciej zmniejszać gdy obciążamy miękkie auto
 
Last edited:
Top