Iktorn

Zadomawiam się
Witajcie.
Jak nazwa działu mówi zwracam się do Was o poradę ;)
Obecnie poruszam się Kią Niro HEV i w tym roku chciałbym to auto zmienić. Auto jest używane jako pierwsze w rodzinie, a zarazem jako moje służbowe. Wielkość auta jest wystarczająca zwłaszcza w środku, choć bagażnik mógłby być większy. Przebiegi roczne obecnie w granicach 20 tys. km, trasy do 300-400 km na raz, bardzo rzadko więcej. Moje obecne auto nauczyło mnie jeździć wolniej, przewidywać co się dzieje na drodze, co odpłaca się nizszym spalaniem (na trasie osiągam katalogowe).
Jakie auto ma być - podobnej wielkości (segment D odpada - miałem, dla mnie jest za duży), zawieszenie w Niro dla mnie zestrojone jest optymalnie (nie jest za sztywne).
Możliwości ładowania - mam garaż w bloku, gniazdko 10A.
Z HEV biorę pod uwagę wyłącznie Niro i ew. nową Konę jak dojedzie do Europy. BEV mnie kusi (dźwięk silnika spalinowego zaczyna drażnić + kwestia świadomości), choć cenowo trochę przeraża + kwestia dostępności.
 
Last edited:

eldawido

Zadomawiam się
Zauważyłem jeszcze jedną różnicę w ICE względem BEV.
Przynajmniej w grupie VW/Skoda bezproblemowo działa funkcja pamięci fotela i lusterek powiązana z kluczykiem. W ID4, enyaqu trzeba wybrać pamięć z guzika, a w kia wg dealera pamięć dotyczy tylko fotela ale już nie lusterek.
Wychodzi na to, że auta benzynowe są jednak bardziej dopracowane pod względem oprogramowania, tak bardziej pod użytkownika.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
Może softy poprawili, żeby używało pompy na tyle, na ile się da bez robienia nadmiernego hałasu, a resztę ciepła brało z grzałek...
Tak być powinno od początku.
No ale to Renault....

Jest też opcja, że pompa w ZE50 jest wydajniejsza.
watpie. w ZE50 pompa wyje i tyle. do tego przenosi drgania do srodka. wkrotce mam serwis wiec na pewno to zglosze + upgrade softu . zobaczy co z tego wyjdzie.
z doswiadczenia najlepiej kupowac BEV zima, bo wszystko co "najgorsze" zima wylazi - zasieg, ladowanie, grzanie, rozne dzwieki. i jak ktos zakceptuje na tym etapie, to potem moze byc tylko lepiej :D
odnosnie 1-pedal, cos jak kiedys manual->automat. niby sie da, ale bez tego jakos tak upierdliwie ;)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nissanowi się udało ogarnąć pompę w leafie, to może i renault ogarnie w zoe? W leafie I pompa chodziła za wszelką cenę i w rezultacie przy 3-4 stopniach (większość naszych zim) auto bardzo wolno się rozgrzewało i tylko hałasowało. W temperaturach poniżej zera było dużo lepiej, bo auto załączało grzaki oporowe. W leafie II wcześniej załączają się grzałki oporowe i szybciej robi się ciepło.
 

Cav

Pionier e-mobilności
watpie. w ZE50 pompa wyje i tyle. do tego przenosi drgania do srodka. wkrotce mam serwis wiec na pewno to zglosze + upgrade softu . zobaczy co z tego wyjdzie.
Czyli jak te Renaul zrobiło babola i nie naprawiło.
z doswiadczenia najlepiej kupowac BEV zima, bo wszystko co "najgorsze" zima wylazi - zasieg, ladowanie, grzanie, rozne dzwieki. i jak ktos zakceptuje na tym etapie, to potem moze byc tylko lepiej :D
Dokładnie tak.
Ja po pierwszej zimie sprzedałem ZE40.
Latem świetne auto, ale zimą nieużywalne.
Nie dość że pompa wyła i nie grzała, to jeszcze naładować szybko się nie dało.
Podgrzewania baterii grzałkami toto nie miało, a na zimnej ładowało zazwyczaj 11 kW na ładowarce 44 kW.....
Jak kiedyś chciałem wyjechać za miasto, to auto musiałem przygotowywać dwa dni wcześniej, nie chcąc przymarznąć do ładowarki (bo wtedy wystarczyłoby "tylko" 4h na szybkiej ładowarce poprzedniego wieczora). ;-)
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Z tym one-pedal driving chyba trochę przesadzacie, mam TM3 i mam VW Passata w automacie bez One-pedal driving of course, jeżdżę dużo więcej passatem bo to auto służbowe i nie czuje jakiegoś szczególnego dyskomfortu z powodu konieczności naciskania dwóch pedałów.
Tesla się jeździ dużo lepiej ale to raczej z powodu przyspieszenia prawie o połowę krótszego do setki i sztywnego zawieszenia oraz wygodniejszy foteli.

Na forum o autach elektrycznych ciężko dostać obiektywną opinię czy lepsza hybryda czy elektryk bo większość osób zdecydowało się na elektryka i dlatego tutaj jest. Auta elektryczne podobnie jak spalinowe mają bardzo szeroką game różnych modeli, więc trzeba by dwa konkretne modele porównać Kia Niro to raczej słaby przedstawiciel aut elektrycznych ze względu na fakt, że ma dużo starych rozwiązań i do tego używa tej samej platformy dla ICE, HEV i BEV (chyba że coś się w tej kwestii zmieniło?) więc wyrabianie sobie opinii o elektrykach na podstawie takiego przeciętnego auta jest mało obiektywne.

Auto elektryczne powinno oferować nie tylko oszczędność, ciszę oraz przyjazność środowisku podczas użytkowania ale również fun z jazdy w przypadku aut elektrycznych z napędem na przód to ostatnie słabo wypada. Jak wydać już te kilkadziesiąt tysięcy więcej to moim zdaniem powinna być większa frajda z jazdy.
 

Szatan

Posiadacz elektryka
W Passacie mam podstawowe fotele pół-elektryczne, może w bogatszej wersji jest lepiej ale te co mam są kiepskie. Dla mnie fotele w Tesli są super a miałem poprzednio też wygodne fotele w Mazdzie 6
 

mALEK

Pionier e-mobilności
Na forum o autach elektrycznych ciężko dostać obiektywną opinię czy lepsza hybryda czy elektryk bo większość osób zdecydowało się na elektryka i dlatego tutaj jest.
piszesz tak, jakby kazdy posiadacz BEV mial klapy na oczach i slepo bral BEV. podejrzewam, ze wybor BEV, a "reszta swiata" jest zdecydowanie doglebniej analizowany , niz np. ICE-HEV/PHEV i wydaje mi sie, ze wlasnie takie forum jest najlepszym miejscem do szukania obiektywnej opinii - kazdy z nas tutaj mial do czynienia praktycznie ze wszsytkimi ogolnie dostepnymi rodzajami napedu. w przypadku forum typowo ICE, ogranicza sie do rodzaju paliwa, no moze jeszcze HEV/PHEV i "nie wiem, nie znam sie, ale sie wypowiem"
BEV i ICE/HEV/PHEV, laczy tylko jedno - cztery kola, cala reszta to zupelnie "inny swiat" i to widze jest najwiekszy problem - definiowanie BEV przez pryzmat ICE.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
piszesz tak, jakby kazdy posiadacz BEV mial klapy na oczach i slepo bral BEV. podejrzewam, ze wybor BEV, a "reszta swiata" jest zdecydowanie doglebniej analizowany , niz np. ICE-HEV/PHEV i wydaje mi sie, ze wlasnie takie forum jest najlepszym miejscem do szukania obiektywnej opinii - kazdy z nas tutaj mial do czynienia praktycznie ze wszsytkimi ogolnie dostepnymi rodzajami napedu. w przypadku forum typowo ICE, ogranicza sie do rodzaju paliwa, no moze jeszcze HEV/PHEV i "nie wiem, nie znam sie, ale sie wypowiem"
BEV i ICE/HEV/PHEV, laczy tylko jedno - cztery kola, cala reszta to zupelnie "inny swiat" i to widze jest najwiekszy problem - definiowanie BEV przez pryzmat ICE.
Ja to zrozumiałem raczej tak, że każdy miał rozkminy HEV/PHEV/BEV i skończył na BEV ;)
Ja miałem dwa PHEVy i drugi nie wytrzymał próby czasu - po nie całym roku został wymieniony na BEVa, nie dlatego że był zły, tylko po 40km burczał i mnie to wkurzało.
 
Top