Holiday Update - spekukacje

daniel

Señor Meme Officer
Last edited:

slaveq

Pionier e-mobilności
Wczoraj się zagłębiłem trochę w temat świateł matrycowych i jest kilka rzeczy, które mogą blokować całkowicie ich aktywację:

1) ktoś powiedział że HL w ogóle ma dużo gorsze światła złożone z dużo mniejszej liczby segmentów. Dodatkowo stwierdził (nie jestem ekspertem), że szyna po której komunikują się światła nie ma odpowiedniej przepustowości żeby obsługiwać adaptacyjne światła matrycowe.

2) nowe prawo w USA niby jest ale jest na tyle restrykcyjne, że obecnie żadne światła matrycowe nie spełniają wymogów i to jest bloker.

Nie wiem na ile to jest prawda jeśli ktoś obeznany mógłby się wypowiedzieć.
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Prawo USA jest głupią wymówką, FSD działa w USA a u nas nie, bo prawo, więc światła matrycowe mogłyby działać u nas i być wyłączone w USA.
Natomiast jeżeli szyna ma za małą przepustowość to jest problem ciężki do przeskoczenia bez zmian sprzętowych.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Prawo USA jest głupią wymówką, FSD działa w USA a u nas nie, bo prawo, więc światła matrycowe mogłyby działać u nas i być wyłączone w USA.
Natomiast jeżeli szyna ma za małą przepustowość to jest problem ciężki do przeskoczenia bez zmian sprzętowych.
To dodam nie jest wymówka tesli tylko ludzi z amerykańskiego forum tesli. Ponoć z tego co napisali nadal nie ma świateł które te wymogi spełniają. I wydaje mi się, że fsd działa bo jak to z prawami bywa w niektórych aspektach są mniej restrykcyjne w innych bardziej.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Plotki chodzą, że od 16 rusza deployment, pewnie falami :)

To dodam nie jest wymówka tesli tylko ludzi z amerykańskiego forum tesli. Ponoć z tego co napisali nadal nie ma świateł które te wymogi spełniają. I wydaje mi się, że fsd działa bo jak to z prawami bywa w niektórych aspektach są mniej restrykcyjne w innych bardziej.
W USA z Matrixami jest kłopot, ale w EU to kwestia chcenia.

Elon woli, żeby Tesla miała fajne melodyjki po zamknięciu auta i nową grę, ale za to globalnie, niż matrixy na osobnym branchu.

Ale dlaczego nie chce mieć globalnie działających wycieraczek? Niech tylko spadnie w końcu deszcz w Texasie, to pożałuje!
 

inter

Pionier e-mobilności
Prawo USA jest głupią wymówką, FSD działa w USA a u nas nie, bo prawo, więc światła matrycowe mogłyby działać u nas i być wyłączone w USA.
Natomiast jeżeli szyna ma za małą przepustowość to jest problem ciężki do przeskoczenia bez zmian sprzętowych.
Z tą słabą przepustowością, to słaba wymówka. Samochody z działającymi matrycami, ma dokładnie takie same CAN jak Tesla.
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Z tą słabą przepustowością, to słaba wymówka. Samochody z działającymi matrycami, ma dokładnie takie same CAN jak Tesla.
Ale wiesz jak wygląda sterownik tych świateł? To może być klasyczny problem szyny gdzie obliczenia przerzuca się na jednostkę centralną, gdzie ta jednostka w teorii ma zapas mocy. W innych samochodach może być tak, że sam sterownik zintegrowany z lampą wykonuje niezbędne operacje a szyną lecą tylko polecenia, w Tesli może być inaczej. (uwaga, spekuluję)
 
Top