Holiday Update - spekukacje

inter

Pionier e-mobilności
Ale wiesz jak wygląda sterownik tych świateł? To może być klasyczny problem szyny gdzie obliczenia przerzuca się na jednostkę centralną, gdzie ta jednostka w teorii ma zapas mocy. W innych samochodach może być tak, że sam sterownik zintegrowany z lampą wykonuje niezbędne operacje a szyną lecą tylko polecenia, w Tesli może być inaczej. (uwaga, spekuluję)
Dobrze że spekulacje. Pokaz świateł był możliwy, a działanie już nie? Projektory DLP działają podobnie tylko tam luster jest cała masa. A sławetne czujniki Tesla Vision, potrzebuje wiele więcej mocy, a działa. Dochodzi teraz 360 stopni z wizualizacją, to brak mocy?
 

inter

Pionier e-mobilności
Pokazy są statyczne a nie w trakcie jazdy gdzie masa innych czujników (np kamery) zapycha szyny. Tak to widzę.
Nie oszukujmy się, matrycowe światła w Tesli są bardzo skromne. Co musiało by Audi zdobić, żeby obsłużyć swój rozbudowany system gdzie jest – 1,3 mln pikseli w reflektorze.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie lubię matrycowych i automatycznych u innych.
To bywa masakra. Wlascicielom się podobają (sam mialem w kilku ), bo to luzik - ale niestety działają czasem/czesto dobrze, to niestety czasem też źle!
Mniej bylo oślepiania gdy ludzie ręcznie zmieniali, teraz walą matrycami lub jak Tesla automatycznymi po lusterkach i po oczach o wiele częściej.
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
Nie lubię matrycowych i automatycznych u innych.
To bywa masakra. Wlascicielom się podobają (sam mialem w kilku ), bo to luzik - ale niestety działają czasem/czesto dobrze, to niestety podobnie i czasem źle!
Mniej bylo oślepiania gdy ludzie ręcznie zmieniali, teraz walą matrycami lub jak Tesla automatycznymi po lusterkach i po oczach o wiele częściej.
nie znam się na matrycach, nigdy nie miałem auta z matrycami ale bardzo często jestem oślepiany przez takie auta. lekki łuk na drodze i auto za mną nie wycina tej wiązki co trzeba i wali po lusterkach
 

tomA

Posiadacz elektryka
Nie lubię matrycowych i automatycznych u innych.
To bywa masakra. Wlascicielom się podobają (sam mialem w kilku ), bo to luzik - ale niestety działają czasem/czesto dobrze, to niestety czasem też źle!
Mniej bylo oślepiania gdy ludzie ręcznie zmieniali, teraz walą matrycami lub jak Tesla automatycznymi po lusterkach i po oczach o wiele częściej.
Ja w mojej BMW miałem lasery LED i muszę przyznać że mega dobrze działały. nikt nigdy nie mrugał... A matrixy to faktycznie zdarzało się...
 

camel

Posiadacz elektryka
Ja w mojej BMW miałem lasery LED i muszę przyznać że mega dobrze działały. nikt nigdy nie mrugał... A matrixy to faktycznie zdarzało się...
Ja w arteonie mam matrix ledy i działa to rewelacyjnie, nikt nie zamrugał. Dlatego jestem zachwycony kosmiczną technologią rodem z spacex, gdzie nie potrafią nawet ogarnąć włącz/wyłącz długie i nie strzelić w oczy komuś z naprzeciwka. Ostatnio pod przedszkolem nie wiedzieć czemu się włączyły :D może safety feature!
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Co do świateł w Tesli to się zgadzam, mogliby to w końcu poprawić, ale co do BMW czy VW to z tym mruganiem... Ja już przestałem mrugać, bo teraz samochody zaczynają się dzielić na dwie klasy: te które oślepiają i te których nie widać. Połowa nowych samochodów oślepia jadących z przeciwka, bo wiara ufa tylko swoim kosmicznym technologią zamiast samemu pomysleć.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Ja w arteonie mam matrix ledy i działa to rewelacyjnie, nikt nie zamrugał. Dlatego jestem zachwycony kosmiczną technologią rodem z spacex, gdzie nie potrafią nawet ogarnąć włącz/wyłącz długie i nie strzelić w oczy komuś z naprzeciwka. Ostatnio pod przedszkolem nie wiedzieć czemu się włączyły :D może safety feature!
a dlaczego przed przedszkolem nie miałyby się włączyć bo nie rozumiem? automatyczne długie też mnie w wielu autach innych producentów oślepiają. a jak ktoś mnie oślepia jadąc za mną to jak mam mu zamrugać żeby wiedział?
 

jni

Nowy na Forum
Ja w arteonie mam matrix ledy i działa to rewelacyjnie, nikt nie zamrugał. Dlatego jestem zachwycony kosmiczną technologią rodem z spacex, gdzie nie potrafią nawet ogarnąć włącz/wyłącz długie i nie strzelić w oczy komuś z naprzeciwka. Ostatnio pod przedszkolem nie wiedzieć czemu się włączyły :D może safety feature!
Przed TMY miałem Arteona przez 5 lat. Przede wszystkim to nie są matrix ledy, a sterowanie wiązek światła odbywa się za pomocą mechanicznych przesłon, które fizycznie blokują część światła, a nie wyłączają poszczególne jego segmenty. Samo w sobie to nic złego, chociaż możliwości przesłon są ograniczone, natomiast, to że Arteonom nikt nie mruga to nie jest prawda, mnie mrugano wielokrotnie, podobnie jak wielu osobom na polskim forum Arteona.
 
Top