Honda E-NP1

Tomas

Nowy na Forum
Jestem w trakcie dopinania importu na użytek własny Hondy e-NP1.
Co sądzicie o tym modelu ?
Jest to moj pierwszy elektryk ,nie bardzo się znam na przyłączach ładowarki itd .Czy to ze zdjęcia jest jest dostosowane do naszych standardów? Uprzedzam odpowiedzi ,brak gwarancji mnie nie odstrasza :)
Mam na celowniku jeszcze MG Mulan ale to na koniec roku .
Pozdrawiam wszystkich .
 

Attachments

  • IMG_2796.jpeg
    IMG_2796.jpeg
    249,3 KB · Liczba wyświetleń: 55

Bandtio83

Zadomawiam się
Jestem w trakcie dopinania importu na użytek własny Hondy e-NP1.
Co sądzicie o tym modelu ?
Jest to moj pierwszy elektryk ,nie bardzo się znam na przyłączach ładowarki itd .Czy to ze zdjęcia jest jest dostosowane do naszych standardów? Uprzedzam odpowiedzi ,brak gwarancji mnie nie odstrasza :)
Mam na celowniku jeszcze MG Mulan ale to na koniec roku .
Pozdrawiam wszystkich .
To że coś wygląda podobnie nie znaczy że będzie działać tak samo. Gdy pojawiały się nowe auto i redaktorzy mieli problemy z ładowaniem DC to czasami okazywało się że dostawca jeszcze nie dodał tego auta, więc nawet gdy uda się to przerobić czy będzie to działać?
 

p0li

Pionier e-mobilności
Jestem w trakcie dopinania importu na użytek własny Hondy e-NP1.
Co sądzicie o tym modelu ?
Jest to moj pierwszy elektryk ,nie bardzo się znam na przyłączach ładowarki itd .Czy to ze zdjęcia jest jest dostosowane do naszych standardów? Uprzedzam odpowiedzi ,brak gwarancji mnie nie odstrasza :)
Mam na celowniku jeszcze MG Mulan ale to na koniec roku .
Pozdrawiam wszystkich .
auto troch emalo znane w .pl
ze zlacz winika ze masz GB/T i Type2 - tym pierwszym raczej niegdzie nie naladojesz w .pl (nie wiem czy sa przejsciowki - ale jak nawet to tylko z ChaDeMo)
a co do MG - to jeszcze sie wstrzymaj - tak z 10 lat najlepiej (no chyba ze lubisz wyrzucac pieniadze)
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Jestem w trakcie dopinania importu na użytek własny Hondy e-NP1.
Co sądzicie o tym modelu ?
Jest to moj pierwszy elektryk ,nie bardzo się znam na przyłączach ładowarki itd .Czy to ze zdjęcia jest jest dostosowane do naszych standardów? Uprzedzam odpowiedzi ,brak gwarancji mnie nie odstrasza :)
Mam na celowniku jeszcze MG Mulan ale to na koniec roku .
Pozdrawiam wszystkich .
Nie wyglada to na europejskie zlacza.
Wiec na trasie nigdzie sie nie naladujesz, a w domu musisz miec dedykowana ladowarke.
A swoja droga, zarejestruja Ci to w Polsce jak nie ma homologacji ?
 

Attachments

  • IMG_7388.png
    IMG_7388.png
    436 KB · Liczba wyświetleń: 23

vwir

Pionier e-mobilności
auto troch emalo znane w .pl
ze zlacz winika ze masz GP/t i Typ 2 - tym pierwszym raczej niegdzie nie naladojesz w .pl (nie wiem czy sa przejsciowki - ale jak nawet to tylko z ChaDeMo)
a co do MG - to jeszcze sie wstrzymaj - tak z 10 lat najlepiej (no chyba ze lubisz wyrzucac pieniadze)
Ten "typ2" to nie typ2. Wiem, że wygląda jak jego żeńska strona (ta od strony ładowarki, a nie auta), ale tak naprawdę to też chińskie GB/T. Innymi słowy: żadne złącze w tym aucie nie jest standardowe.
 

p0li

Pionier e-mobilności

p0li

Pionier e-mobilności
a tu jeszcze z ChaDeMo

 

krzyss

Pionier e-mobilności
no tu tez trzeba przejsciowke ale jut "glupia" - latwa do znalezienia z ajakies 100$
jak sie auto spodoba - mozna zmienic gniazdo
Kazda przejsciowka to potencjalne problemy.
Tak jak z typ1 na typ2… nie zawsze to dzialalo.
Ogolnie to auto dla mnie patrzac na potencjalne problemy powinno kosztowac 90-100kzl wtedy bym ryzykowal, oczywiscie o ile rozmawiamy o aucie dookola komina :)
 

p0li

Pionier e-mobilności
Ogolnie to auto dla mnie patrzac na potencjalne problemy powinno kosztowac 90-100kzl wtedy bym ryzykowal, oczywiscie o ile rozmawiamy o aucie dookola komina :)
tez za duzo
przegladam ostatnio oferty eC4 (pod katem - ile bym musial wydac zeby kupic) i za 27tys € mozna kupic nowe auto z placu z przebiegiem 0km, gwarancja itp, itd (produkcja 2021 - tu jest haczyk)
z przebiegiem do 10000km mozna uzywki wyrwac za 25tys€

wolalbym jednak tu pieniadz zostawic bo producent na miejscu, sprawdzony i nie ma problemu z czesciami
 

krzyss

Pionier e-mobilności
tez za duzo
przegladam ostatnio oferty eC4 (pod katem - ile bym musial wydac zeby kupic) i za 27tys € mozna kupic nowe auto z placu z przebiegiem 0km, gwarancja itp, itd (produkcja 2021 - tu jest haczyk)
z przebiegiem do 10000km mozna uzywki wyrwac za 25tys€

wolalbym jednak tu pieniadz zostawic bo producent na miejscu, sprawdzony i nie ma problemu z czesciami
Zdecydowanie wolal bym takiego eC4
Gdyby Honda miala zwyklego CCS to bym bral honde.
Doswiadczenie mowi ze kazdy kto kupi EV chce nim jezdzic wszedzie, nie tylko po miescie.
 

Tomas

Nowy na Forum
Nie wyglada to na europejskie zlacza.
Wiec na trasie nigdzie sie nie naladujesz, a w domu musisz miec dedykowana ladowarke.
A swoja droga, zarejestruja Ci to w Polsce jak nie ma homologacji ?
Proszę mi wybaczyć jeśli pisze głupoty ,ale samochody elektryczna do niedzieli nie były moją bajką.
Zarejestrowanie opanowane przez Niemcy ,co do złącza to posiadam Fotowoltaike wiec planuje go ładować głównie w domu .Auto ma służyć do przemieszczania się wokół domu ,jakieś krótkie trasy do 200 -300 km .Tak naprawdę dojazd do firmy to jakieś 70 km każdego dnia .Fakt ładownie i korzystanie z istniejących szybkich ładowarek jest na dzień dzisiejszy nie możliwe .Jest przejściówka za 1800$ to jakiś kosmos ,dziś zobaczymy co będzie za rok .Nawet nie sprawdziłem czy są jeszcze na rynku dostępne komercyjne p takiej niskiej mocy .Nie ukrywam że kusi mnie cena , gwarancją jakoś się nie przejmuje :) .Wspólnik kupił za miliony monet zaraz jak wyszedł nowy Mercedes GLE. mówimy tu o silniku spalinowyvm ,i miesiąc przed utrata gwarancji okazało sie ze musza wymienić pompę wody .Wiązało sie to z rozebraniem połowy auta wyciągnięciem silnika i rozebraniem go w połowie .Wiec nawet niby tym najlepszym zdarzają sie wpadki ,podchodzę do tego że mało prawdopodobne aby coś tam się zlego zdarzyło .Ładowarka w Chinach to koszt około 200$.
 
Last edited:

Tomas

Nowy na Forum
Nie można. To znaczy domowy wallbox może sobie mieć 22kW, ale to auto nie łyknie z niego więcej niż 7kW i to tylko i wyłącznie na jednej fazie.
Kompletnie się na tym nie znam myślałem o 11 kw ,dom nowy instalacja chyba 3 fazy .W sumie kolega ma Kia EV 6 i też ładuje ja tylko w domu z foto.Wszytkie uwagi poszerzają moją wiedzę wiec dzięki za spostrzegawczość .
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeśli zamontujesz wallboxa 11kW to ta honda pociągnie z niego zawrotne 3,6kW. Spowodowane jest to faktem, że wallbox 11kW jest trójfazowy (3 x 3,6kW). Tymczasem to auto ma ładowarkę pokładową jednofazową, więc wykorzysta jedynie 1 x 3,6kW.
EV6 to inna bajka, bo ma wbudowaną ładowarkę trójfazową, więc idzie pełne 3 x 3,6kW.
Żeby nie było - to nie musi być jakimś ogromnym problemem. Przez noc i tak naładujesz na ponad 100km jazdy (8h ładowania mocą 3,6kW daje ponad 28kWh).
 

Tomas

Nowy na Forum
Jeśli zamontujesz wallboxa 11kW to ta honda pociągnie z niego zawrotne 3,6kW. Spowodowane jest to faktem, że wallbox 11kW jest trójfazowy (3 x 3,6kW). Tymczasem to auto ma ładowarkę pokładową jednofazową, więc wykorzysta jedynie 1 x 3,6kW.
EV6 to inna bajka, bo ma wbudowaną ładowarkę trójfazową, więc idzie pełne 3 x 3,6kW.
Żeby nie było - to nie musi być jakimś ogromnym problemem. Przez noc i tak naładujesz na ponad 100km jazdy (8h ładowania mocą 3,6kW daje ponad 28kWh).
Podsumowując nie ma ładowarki ,która ładuje z mocą 11 Kw podłączona do domowej instalacji tak ?Dostałem coś takiego czy to lipa jeśli chodzi o lądowanie ?
 

Attachments

  • IMG_2906.png
    IMG_2906.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 10
  • IMG_2907.png
    IMG_2907.png
    344,6 KB · Liczba wyświetleń: 8
  • IMG_2908.png
    IMG_2908.png
    367,7 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • IMG_2909.png
    IMG_2909.png
    292,6 KB · Liczba wyświetleń: 8
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
Poczytaj to forum, wszystko znajdziesz.
Ładowarkę AC masz w aucie i to od niej zależy jaką mocą maksymalnie naładujesz.
EVSE popularnie nazywane ładowarką, nawet w wersji 22 kW nie umożliwi ładowania z mocą większą niż pozwala auto. Specyfikacja mocy EVSE mówi tylko ile maksymalnie to urządzenie jest w stanie mocy przepuścić.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Podsumowując nie ma ładowarki ,która ładuje z mocą 11 Kw podłączona do domowej instalacji tak ?Dostałem coś takiego czy to lipa jeśli chodzi o lądowanie ?
W tym aucie takiej nie ma. Jakie masz zabezpieczenie przedlicznikowe? Jaką moc przyłącza?
 
Top