Gandalf
Pionier e-mobilności
Niestety jakość danych w PlugShare jest co najwyżej taka-sobie, a z przyczyn ideologicznych nie zamierzam za bardzo przyczyniać się do polepszania sytuacji (o tym mógł bym długo, ale w skrócie: ludzie za darmo dostarczają dane, ale już z API za darmo sobie skorzystać nie mogą) Otwarta alternatywa, tj. OpenChargeMap, ma niestety bardzo słaby UI/UX.
W miejscowości, w której byliśmy niedawno na "urlopie" było teoretycznie 6 publicznych stacji ładowania wg. PlugShare.
Bliższe rzeczywistości były dane w OpenChargeMap (ale tylko o 5 stacjach ładowania).
Okazuje się, że ŻADNA nie jest prawdziwą publiczną stacją ładowania. Na szczęście widziałem jedną zafoliowaną przy stacji benzynowej, ale brak informacji kiedy zostanie oddana do użytku.
Na szczęście nie potrzebowałem się ładować, a rozglądałem tylko z ciekawości, więc pokrótce opiszę
1. Stacja ładowania wg. PlugShare była publiczna, a w rzeczywistości tylko dla gości hotelu. Ale wyłączona bo system bilingowy nie działał, teoretycznie można włączyć i się dogadać co do płatności, ale najpierw trzeba by było przestawić samochody, które ją zastawiają.
PlugShare: 0 check-in'ów, 0 zdjęć
OpenChargeMap: nie dodana (może dodam przy odrobinie wolnego czasu, bo jakoś nie widzę sensu)
2. PlugShare twierdził, że publiczna, a publiczna nie jest. Obsługa miła i uczynna, koniec końców tu się ładowałem bo dzięki startowaniu z 90% mogłem ominąć SuperCharger. Wg. PlugShare 1x Type2, Wg. OCM i rzeczywistości 2x Type2
PlugShare: 1 check-in (mój), 0 zdjęć
OpenChargeMap: 1 check-in (mój), 2 zdjęcia (dodane latem 2018)
No ale prośba była by ładować z małą mocą, więc ustawiłem 5A (co nie ma znaczenia bo do jeżdżenia używałem nart, a nie samochodu) - podobno instalacja elektryczna nie daje rady, twierdzą że usprawnią gdy się popyt zwiększy
3. Kolejna niepubliczna do poprawki wg. PlugShare i OCM 1x Tesla Destination, w rzeczywistości dwa Tesla Wall Connectory, ale edytować w PlugShare i tak nie można (locked), całość i tak zamknięta do czerwca.
PlugShare: 1 check-in (negatywny - mój), 1 zdjęcie (ze stycznia 2018)
OpenChargeMap: lokalizacja prawidłowo oznaczona, ale dane do wrzucenia później
4. Niepubliczna, ale ludzie z zewnątrz mogą się podładować (priorytet oczywiście goście) Dane w obu aplikacjach aktualne
PlugShare: 1 check-in (grudzień 2019), 1 zdjęcie (lipiec 2021)
OpenChargeMap: 0 check-in'ów, 1 zdjęcie (wrzesień 2021)
5. Stacja ładowania w miejscu przy wyjeździe z miasta, była oznaczona jako publiczna, ale to przez błędne rozumienie - ludzie nie będący gośćmi hotelu mogą z niej korzystać, ale i tak dopiero za zgodą hotelu (czyli prawidłowe oznaczenie to "access restricted: guests, visitors, customers") PlugShare podawał cenę 0.20 EUR / kWh, a pani w recepcji 0.60 EUR / kWh. Koniec końców zamknęli lokal parę dni przed moim wyjazdem, a stację ładowania okryli czarnym foliowym workiem 😅
PlugShare: 3 check-in w 2021 + mój negatywny, 4 zdjęcia, ale nie licząc mojego to poprzednie - luty 2020
OpenChargeMap: 3 zdjęcia, ale nie licząc mojego to poprzednie - lipiec 2018
6. Stacja ładowania założona przez pionierów w okolicy, ale i tak błędnie oznaczona w PlugShare jako publiczna
PlugShare: 3 check-in'y (nie licząc mojego) z 2017, 5 zdjęć (nie licząc mojego) ostatnie ze stycznia 2018
OpenChargeMap: 0 check-in'ów, 1 zdjęcie z 2017
to zresztą moja "ulubiona" lokalizacja ;-)

An ICE, a car and a ski rack walks into a bar. How much for a pizza? For you - no charge.
No więc różnie bywa z tymi danymi w aplikacjach, bazowanie na check-inach z 2017-2018 to średni pomysł.
Pewnie w większych miejscowościach i w przypadku "sieciówek" jakoś to się jeszcze sprawdza, ale na prowincji elektromobilność dopiero raczkuje. A szkoda, bo to tam potrzeba nam miejsc, z których po udanym wypoczynku wyruszymy z naładowanym nocą samochodem.
Dziwne np. że camping był bardzo niechętny. Tzn. owszem, gdybym potrzebował to by poratowali (gniazdek u nich bez liku), ale wprost powiedzieli, że na żadnej mapie być nie chcą.
W miejscowości, w której byliśmy niedawno na "urlopie" było teoretycznie 6 publicznych stacji ładowania wg. PlugShare.
Bliższe rzeczywistości były dane w OpenChargeMap (ale tylko o 5 stacjach ładowania).
Okazuje się, że ŻADNA nie jest prawdziwą publiczną stacją ładowania. Na szczęście widziałem jedną zafoliowaną przy stacji benzynowej, ale brak informacji kiedy zostanie oddana do użytku.
Na szczęście nie potrzebowałem się ładować, a rozglądałem tylko z ciekawości, więc pokrótce opiszę
1. Stacja ładowania wg. PlugShare była publiczna, a w rzeczywistości tylko dla gości hotelu. Ale wyłączona bo system bilingowy nie działał, teoretycznie można włączyć i się dogadać co do płatności, ale najpierw trzeba by było przestawić samochody, które ją zastawiają.
PlugShare: 0 check-in'ów, 0 zdjęć
OpenChargeMap: nie dodana (może dodam przy odrobinie wolnego czasu, bo jakoś nie widzę sensu)
2. PlugShare twierdził, że publiczna, a publiczna nie jest. Obsługa miła i uczynna, koniec końców tu się ładowałem bo dzięki startowaniu z 90% mogłem ominąć SuperCharger. Wg. PlugShare 1x Type2, Wg. OCM i rzeczywistości 2x Type2
PlugShare: 1 check-in (mój), 0 zdjęć
OpenChargeMap: 1 check-in (mój), 2 zdjęcia (dodane latem 2018)
No ale prośba była by ładować z małą mocą, więc ustawiłem 5A (co nie ma znaczenia bo do jeżdżenia używałem nart, a nie samochodu) - podobno instalacja elektryczna nie daje rady, twierdzą że usprawnią gdy się popyt zwiększy
3. Kolejna niepubliczna do poprawki wg. PlugShare i OCM 1x Tesla Destination, w rzeczywistości dwa Tesla Wall Connectory, ale edytować w PlugShare i tak nie można (locked), całość i tak zamknięta do czerwca.
PlugShare: 1 check-in (negatywny - mój), 1 zdjęcie (ze stycznia 2018)
OpenChargeMap: lokalizacja prawidłowo oznaczona, ale dane do wrzucenia później
4. Niepubliczna, ale ludzie z zewnątrz mogą się podładować (priorytet oczywiście goście) Dane w obu aplikacjach aktualne
PlugShare: 1 check-in (grudzień 2019), 1 zdjęcie (lipiec 2021)
OpenChargeMap: 0 check-in'ów, 1 zdjęcie (wrzesień 2021)
5. Stacja ładowania w miejscu przy wyjeździe z miasta, była oznaczona jako publiczna, ale to przez błędne rozumienie - ludzie nie będący gośćmi hotelu mogą z niej korzystać, ale i tak dopiero za zgodą hotelu (czyli prawidłowe oznaczenie to "access restricted: guests, visitors, customers") PlugShare podawał cenę 0.20 EUR / kWh, a pani w recepcji 0.60 EUR / kWh. Koniec końców zamknęli lokal parę dni przed moim wyjazdem, a stację ładowania okryli czarnym foliowym workiem 😅
PlugShare: 3 check-in w 2021 + mój negatywny, 4 zdjęcia, ale nie licząc mojego to poprzednie - luty 2020
OpenChargeMap: 3 zdjęcia, ale nie licząc mojego to poprzednie - lipiec 2018
6. Stacja ładowania założona przez pionierów w okolicy, ale i tak błędnie oznaczona w PlugShare jako publiczna
PlugShare: 3 check-in'y (nie licząc mojego) z 2017, 5 zdjęć (nie licząc mojego) ostatnie ze stycznia 2018
OpenChargeMap: 0 check-in'ów, 1 zdjęcie z 2017
to zresztą moja "ulubiona" lokalizacja ;-)

An ICE, a car and a ski rack walks into a bar. How much for a pizza? For you - no charge.
No więc różnie bywa z tymi danymi w aplikacjach, bazowanie na check-inach z 2017-2018 to średni pomysł.
Pewnie w większych miejscowościach i w przypadku "sieciówek" jakoś to się jeszcze sprawdza, ale na prowincji elektromobilność dopiero raczkuje. A szkoda, bo to tam potrzeba nam miejsc, z których po udanym wypoczynku wyruszymy z naładowanym nocą samochodem.
Dziwne np. że camping był bardzo niechętny. Tzn. owszem, gdybym potrzebował to by poratowali (gniazdek u nich bez liku), ale wprost powiedzieli, że na żadnej mapie być nie chcą.