Huawei Wallbox FusionCharge AC AP022N-EU

GrzegorzFa

Zadomawiam się
Ja mam teraz wolny 3-f Growat 4kW ale być może zdecyduję się na 1-fazowy Huawei.
Chyba można wstawić licznik dedykowany

Licznik energii DTSU666-FE​

i wtedy może być każdy falownik.
 

Jusand

Posiadacz elektryka
To jest wersja licznika z Ethernet, więc powinien go widzieć bezpośrednio. Trzeba sprawdzić w instrukcji tam były schematy i opisy konkretnych konfiguracji. Ja mam licznik po Rs485, więc puszczam go jako wirtulany licznik z falownika po Modbus TCP.
Edit.
Faktycznie potrzebny jest tylko ten licznik.
Ja miałem od początku falownik Huawei, dlatego trochę mnie zmyliło, że może pracować z każdym.
 
Last edited:

TomekBombek

Nowy na Forum
Panowie jak wygląda kwestia przewodu do tej ładowarki trzeba dokupić, czy np.Tesla daje taki w zestawie. Druga sprawa czy to jest kompatybilne z Teslą, głównie chodzi mi o to ładowanie z PV?
 

nabrU

Moderator
Panowie jak wygląda kwestia przewodu do tej ładowarki trzeba dokupić, czy np.Tesla daje taki w zestawie.

Tesla dodaje kabel Type 2 / Type 2 wraz z samochodem więc będzie OK.

Druga sprawa czy to jest kompatybilne z Teslą, głównie chodzi mi o to ładowanie z PV?

Tu nie ma znaczenia jaki samochód EV ładujesz z PV. Samochód nie wie co jest źródłem prądu z EVSE (czy to prad ze słońca czy z sieci) więc będzie to działać z Teslą jak i z innymi EV, które do tego EVSE podłączysz.

P.S. Zdajesz sobie sprawę, że maks z tego EVSE przy Tesli to 11kW przy 3 fazach?
 

TomekBombek

Nowy na Forum
Dziękuję za szybką odpowiedź. Chyba tak, ładowarki w Tesli ładują z maksymalną mocą 11kW. Dobrze rozumuje?
Dopiero się wdrażam w temat i rozważam co będzie najlepsze do mojej instytucji PV opartej na falownikach Huawei i systemie zarządzania domem, opartym na HA. Czy iść w rozwiązanie producenta falownika czy może kombinować z API Tesli do HA i z oryginalnym TWC?
 

Jusand

Posiadacz elektryka
Ja mam taki zestaw (falownik+ wallbox) i dobrze mi się sprawdza lądując zarówno Teslę jak i e208.
 

Lukt21

Nowy na Forum
Ja mam taki zestaw (falownik+ wallbox) i dobrze mi się sprawdza lądując zarówno Teslę jak i e208.
Witam serdecznie.
Czy ktoś z forum miał problem z ładowaniem tym wallboxem?
Nie chce mi ładować Volvo XC60 T6 Plug-In, wallbox sygnalizuje gotowość do ładowania i samochód też ale ładowanie się nie rozpoczyna, próbowałem już wszystkiego łącznie z kontaktem z technikiem Huawei i nic. Dodam, iż samochód ma ładowarkę pokładową 2-fazową o mocy 6,4kW, nie posiadam też licznika energii huawei- ale wiem, że nie jest wymagany. Poza tym samochód ładuje się bez problemu na publicznych stacjach ładowania z pełną mocą.
Podejrzewam jakiś problem z komunikacją między samochodem a wallboxem.
Pozdrawiam.
 

Jusand

Posiadacz elektryka
Witam serdecznie.
Czy ktoś z forum miał problem z ładowaniem tym wallboxem?
Nie chce mi ładować Volvo XC60 T6 Plug-In, wallbox sygnalizuje gotowość do ładowania i samochód też ale ładowanie się nie rozpoczyna, próbowałem już wszystkiego łącznie z kontaktem z technikiem Huawei i nic. Dodam, iż samochód ma ładowarkę pokładową 2-fazową o mocy 6,4kW, nie . też licznika energii huawei- ale wiem, że nie jest wymagany. Poza tym samochód ładuje się bez problemu na publicznych stacjach ładowania z pełną mocą.
Podejrzewam jakiś problem z komunikacją między samochodem a wallboxem.
Pozdrawiam.
Rozumiem że aplikację masz skonfigurowana bez żadnej autoryzacji RFID czy bluetooth. Ja mam tak ustawioną że jak zaczyna ładowanie od razu w zależności czy wybiorę opcję ładowania z nadwyżek czy bezpośrednio.
 

GrzegorzFa

Zadomawiam się
Witam serdecznie.
Czy ktoś z forum miał problem z ładowaniem tym wallboxem?
Nie chce mi ładować Volvo XC60 T6 Plug-In, wallbox sygnalizuje gotowość do ładowania i samochód też ale ładowanie się nie rozpoczyna, próbowałem już wszystkiego łącznie z kontaktem z technikiem Huawei i nic. Dodam, iż samochód ma ładowarkę pokładową 2-fazową o mocy 6,4kW, nie posiadam też licznika energii huawei- ale wiem, że nie jest wymagany. Poza tym samochód ładuje się bez problemu na publicznych stacjach ładowania z pełną mocą.
Podejrzewam jakiś problem z komunikacją między samochodem a wallboxem.
Pozdrawiam.
Ja mam dwa auta Renault ZOE i Tesla Model 3 ale mam też licznik. Ładowanie z pełną mocą 11kW idzie bez problemu w obu. W Tesli ładowanie z PV też startuje bez zarzutu i praktycznie tyle ile jest mocy z PV wtłacza do auta. Natomiast Zoe po pierwsze jak podłączę i uruchomię ładowanie przed zadaną mocą z PV (1,4 kW na start) załącza się za każdym razem, tak w momencie np. kiedy PV ma moc 3kW i podłączam auto czasami muszę kilka razy uruchamiamiqć i przerywać proces ładowania. To ładowanie z PV chyba tylko odbywa się jednofazowo. Dwa zrzuty: ten pierwszy to Zoe 400W mniej i drugi to Tesla.
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2025-04-12 o 17.49.56.png
    Zrzut ekranu 2025-04-12 o 17.49.56.png
    158,5 KB · Liczba wyświetleń: 5
  • Zrzut ekranu 2025-04-12 o 17.50.47.png
    Zrzut ekranu 2025-04-12 o 17.50.47.png
    137,2 KB · Liczba wyświetleń: 5
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
Ja mam teraz wolny 3-f Growat 4kW ale być może zdecyduję się na 1-fazowy Huawei.
Chyba można wstawić licznik dedykowany

Licznik energii DTSU666-FE​

i wtedy może być każdy falownik.
To licz sie z ograniczeniami, 1F max 3600W.
Na ali są po 80 zł.
 
Top