HW 4.0 i nowe kamery już w TMY

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Rozmawiałem dzisiaj z infolinią. Podobno z tasmy w Berlinie zjeżdża juz HW4 w Y. I tutaj mój dylemat. Mam YLR za 250 k z hakiem. Mogę zamawiać, ale czy nie warto zaczekać?
Ja wezmę ten z hakiem a ty poczekaj :)
 

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Śmiało, ale to niestety za późno ;) jak będzie kolejna to dam znać 😉
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Były przypuszczenia, że Y z HW4 posiada radar, ale tsk niestety nie jest.
 

Attachments

  • Screenshot_20230604_072219_YouTube.jpg
    Screenshot_20230604_072219_YouTube.jpg
    747 KB · Liczba wyświetleń: 55

ducarider

Posiadacz elektryka
ma tylko dwie kamery z przodu. Sprawdzają się moje przypuszczenia. Upgrade HW4 nie wiadomo czy jest lepszy, natomiast wiadomo, że będzie tańszy. Taka jest polityka formy, którą rozumiem. Ta sama funkcjonalność ale obniżenie kosztów produkcji. Podobno w nowej trójce już nie ma drewnopodobnych paneli w środku.
 

heiker

Zadomawiam się
Rozmawiałem z Teslą PL, czekają na samochody z HW4. które podobno właśnie wyruszają z fabryk. Pewnie dlatego dziś wystawili na sprzedaż wszystkie swoje auta demo z HW3. Spodziewana przez nich poprawa przy HW4, to lepiej działające Tesla Vision (lepiej obliczające odległość do przeszkody dzięki wyższej rozdzielczości kamer).

Czy warto czekać? Moim zdanie warto, jeździłem TMY z HW3 bez USS i było słabo... błąd pomiaru często w zakresie +/-70 cm. Więc liczę, że rzeczywiście przy HW4 będzie lepiej. Dodatkowo kamery będą miały inną warstwę chroniącą przed oślepieniem (z 'czerwonymi' soczewkami zamiast 'zielonych'), więc to też pewne ulepszenie.

Jeśli ktoś myśli o TMY na koniec 2024, to może rozważać Project Juniper:
- nowy wygląd lamp przód/tył
- dodatkowa kamera w przednim zderzaku
- wentylowane fotele (przynajmniej te przednie)
- dodatkowy wyświetlacz przed kierownicą, podobnie jak w TMS/TMX (podobno....)
- brak świateł przeciwmgielnych z przodu
- brak manetki kierunkowskazów i włącznika wycieraczek - przeniesione na kierownicę w postaci przycisków
- brak manetki zmiany kierunku jazdy - przeniesione na ekran i panel dotykowy pod ładowarką telefonu.

Czekać?... czy nie czekać.....
 

Michal

Moderator
Jeśli ktoś myśli o TMY na koniec 2024, to może rozważać Project Juniper:
- nowy wygląd lamp przód/tył
- dodatkowa kamera w przednim zderzaku
- wentylowane fotele (przynajmniej te przednie)
- dodatkowy wyświetlacz przed kierownicą, podobnie jak w TMS/TMX (podobno....)
- brak świateł przeciwmgielnych z przodu
- brak manetki kierunkowskazów i włącznika wycieraczek - przeniesione na kierownicę w postaci przycisków
- brak manetki zmiany kierunku jazdy - przeniesione na ekran i panel dotykowy pod ładowarką telefonu.
Spekulacje - gwarantuję Ci, że w Tesla PL nie mają pojęcia jakie będą zmiany.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Co warto wg mnie, a co to lipa
Warto by bylo :
1 kamera w zderzaku na 100 %!
2 wentylacja foteli przednich lub tylko kierowcy (kobitki nie lubią być dmuchane na zimno)
3. Zmiana kierunku na ekranie i auto wybór (95% się on sprawdza)
Reszty może z tej listy nie być lub nawet jest to utrudnienie jeśli chodzi o kierunkowskazy
Wyświetlacz z przodu psu na budę i tylko dla nowych potencjalnych posiadaczy ma duże znaczenie.
Praktycznie jako martwy jest nieprzydatny. Po kiego mi 2x nawigacja?
I oby nie zrobili tak jak w S czy X gdzie brakuje kilku fajnych rzeczy na głównym ekranie
 

Jaro_bwo

Zadomawiam się
Top