vwir

Pionier e-mobilności
Z tym "przegubem kierowniczym" to pojechałeś, ale generalnie fajna sprawa. Tylko jakoś pominęli skręcanie tych kół. Do tego celu nadal pozostaną przeguby homokinetyczne. No i nadal zostaną hamulce, które też pominęli. Pominęli też smarowanie systemu - trzeba go zamknąć i wlać do środka olej. Czyli klasyka: zwiększenie masy nieresorowanej. Ogólnie na prezentacjach wszystko jak zawsze jest ładnie pięknie, ale gdy się wejdzie w szczegóły... Dużo tam widzę niewiadomych. W vectrixie mam podobne rozwiązanie (przekładnia planetarna). No i w vectrixie zastosowali prostę zęby, które hałasują, ale mają jeden plus: nie masz sił poprzecznych. Zastosowanie w takim przypadku zębów skośnych (jak u Hyundaia) powoduje pojawienie się sił poprzecznych na kołach zębatych. Tym większa siła im większy kąt zębów skośnych. Na tak długim ramieniu jakie tam pokazali te siły nie będą wcale takie proste do ogarnięcia.
Ogólnie widzę duuużo miejsc gdzie coś może pójść nie tak. Na pewno nie kupiłbym pierwszego na rynku auta z takim rozwiązaniem. Musiałoby przejść długą drogę testów i udoskonaleń.
 
Last edited:
Top