Ile wygląda biznesplan punktu z ładowarką?

daniel

Señor Meme Officer
Nurtuje mnie to pytanie. Jak wygląda opłacalność takiego przedsięwzięcia? Ile kosztuje postawienie, jakie są koszty stałe? Czy prąd kupuje się "normalnie" według zużycia czy są jakieś kontrakty, które pozwalają obniżyć cenę?
Czy ktoś ma jakąś praktyczną wiedzę na ten temat może?
 

daniel

Señor Meme Officer
Jest wachlarz możliwości pomiędzy słupkiem gdzieś koło marketu, a autostradową stacją z solarami, własnymi bateriami, restauracją itd
To żeby zawęzić temat to taka 100kW przy jakimś obiekcie typu stacja paliw, fast food na trasie.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Sama ładowarka 100kw to koszt około 200k-250k, przyłącze o tej mocy to też duży koszt i około 14-18 miesięcy czekania.

Sensowniejszym wydaje się ładowarka 100k ale ze zwykłym przyłączem np 22kw a energia zgromadzona w akumulatorach o pojemności 150-200kWh, dodatkowo wszystko np wsparte panelami, które są na zadaszeniu, czyli taki carpot. Mamy więc miejsce na 1-2 samochody. Koszt takiego przedsięwzięcia szacowałem na 500-600k ale to bardzo luźne obliczenia. Dodatkowo należałoby ułatwić płatności i dorzucić terminal płatniczy online a nie karty czy logowania przez apkę.

Wadą braku mocnego przyłącza jest to że po 2-3 dużych bateriach szybkość ładowania spada do tych 22kWh.
Zaleta to panele, oraz możliwość dobijania magazynu w tańszym prądzie.

Edit: dla przykładu pierwsze z brzegu:

najdroższa część to magazyn energii ale pewnie dałoby się coś zbudować.
 
Last edited:

daniel

Señor Meme Officer
Ciekawe, nie widziałem tego typu ładowarek w Poznaniu. Większość to chyba Delta, którą GreenWay ma w swojej sieci.
 
Sama ładowarka 100kw to koszt około 200k-250k, przyłącze o tej mocy to też duży koszt i około 14-18 miesięcy czekania.

Sensowniejszym wydaje się ładowarka 100k ale ze zwykłym przyłączem np 22kw a energia zgromadzona w akumulatorach o pojemności 150-200kWh, dodatkowo wszystko np wsparte panelami, które są na zadaszeniu, czyli taki carpot. Mamy więc miejsce na 1-2 samochody. Koszt takiego przedsięwzięcia szacowałem na 500-600k ale to bardzo luźne obliczenia. Dodatkowo należałoby ułatwić płatności i dorzucić terminal płatniczy online a nie karty czy logowania przez apkę.

Wadą braku mocnego przyłącza jest to że po 2-3 dużych bateriach szybkość ładowania spada do tych 22kWh.
Zaleta to panele, oraz możliwość dobijania magazynu w tańszym prądzie.

Edit: dla przykładu pierwsze z brzegu:

najdroższa część to magazyn energii ale pewnie dałoby się coś zbudować.
W tym kontekście jakoś mnie nie dziwi że Tesla tyle stawia SuC globalnie, oni mają pewnie koszt na poziomie 50-100k :D
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
W tym kontekście jakoś mnie nie dziwi że Tesla tyle stawia SuC globalnie, oni mają pewnie koszt na poziomie 50-100k :D
Podobno 180kPLN/stanowisko SuC - wyliczone z amerykańskich dotacji (70% kosztów), w których Tesla ubiegała się o $30k/stanowisko
To dane sprzed miesiąca, więc można założyć, ze chodzi o co ładowarki co najmniej 250kW
 
Top