Sama ładowarka 100kw to koszt około 200k-250k, przyłącze o tej mocy to też duży koszt i około 14-18 miesięcy czekania.
Sensowniejszym wydaje się ładowarka 100k ale ze zwykłym przyłączem np 22kw a energia zgromadzona w akumulatorach o pojemności 150-200kWh, dodatkowo wszystko np wsparte panelami, które są na zadaszeniu, czyli taki carpot. Mamy więc miejsce na 1-2 samochody. Koszt takiego przedsięwzięcia szacowałem na 500-600k ale to bardzo luźne obliczenia. Dodatkowo należałoby ułatwić płatności i dorzucić terminal płatniczy online a nie karty czy logowania przez apkę.
Wadą braku mocnego przyłącza jest to że po 2-3 dużych bateriach szybkość ładowania spada do tych 22kWh.
Zaleta to panele, oraz możliwość dobijania magazynu w tańszym prądzie.
Edit: dla przykładu pierwsze z brzegu:
Szybka stacja ładowania DC AXON PAY 100 to szybka moc, najwyższa jakość oraz płatność na miejscu. Zapraszamy do kontaktu!
electricmobility.store
Stacja eFlex DC to szybka ładowarka o mocy 100 kW z dwoma gniazdami prądu stałego (CHAdeMO i CCS) z opcjonalnym wyjściem AC typu 2 o mocy do 22 kW, którą można skonfigurować tak, aby spełniała różne potrzeby klientów w Europie i Ameryce Północnej. Obsługuje wszystkie trzy złącza ładujące się...
bestchargers.pl
najdroższa część to magazyn energii ale pewnie dałoby się coś zbudować.