Infrastruktura EV w Wielkiej Brytanii

nabrU

Pionier e-mobilności
Ale to są raczej wielorodzinne ?

Sorki miało być 'budynki mieszkalne' - poprawiłem w oryginalnym poście. Na zdjęciu jest akurat mix jednorodzinnych i wielorodzinnych.

Zielona szafeczka i czarne słupeczki, ale chyba trzeba mieć własne kabeleczki.

O ile kojarzę to EVSE to Easee One więc kabelek swój musi być

A jakie są zasady rozliczania ( operator, zarządca, ... )?

Nie wiem, sądzę że swój licznik u operatora.

 
Last edited:

qb4hkm

Posiadacz elektryka
Wyglda jakby w szafeczce kazdy mial swoj licznik? Czyli nie tyle przygotowanie elektrycznie pod montaz tylko nawet EVSE, bardzo spoko. U nas jak zwykle od d... strony. Jak masz evse z tej samej parafii to mozna najczesciej je spiac zeby moc przylacza dzielily...
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Jak sądzę, zależy to od dewelopera.
Wiem, że niektórzy instalowali tylko osobną rozdzielnicę dla EV z przyłączem / okablowaniem, a właściciel sobie instalował EVSE jakie chce. Co ne jest takie złe bo ja na przykład nie chciałbym TWC Tesli zainstalowanego przez developera :p, za które i tak policzą mi pewnie jak za zboże w cenie domu.

Jak masz evse z tej samej parafii to mozna najczesciej je spiac zeby moc przylacza dzielily...

Nie zadziała to tak, bo przyłącza są na każdy lokal osobno. Druga sprawa nie ma takiej potrzeby bo to nie ładowanie DC.
 

qb4hkm

Posiadacz elektryka
Jak sądzę, zależy to od dewelopera.
Wiem, że niektórzy instalowali tylko osobną rozdzielnicę dla EV z przyłączem / okablowaniem, a właściciel sobie instalował EVSE jakie chce. Co ne jest takie złe bo ja na przykład nie chciałbym TWC Tesli zainstalowanego przez developera :p, za które i tak policzą mi pewnie jak za zboże w cenie domu.



Nie zadziała to tak, bo przyłącza są na każdy lokal osobno. Druga sprawa nie ma takiej potrzeby bo to nie ładowanie DC.
Czesto jest problem z przydzialem mocy, to co bys wolal 3kw na sztywno czy mozliwosc podebrania przydzialu mocy od sasiadow i mozliwosc 11kw jak oni akurat nie laduja? Wiadomo ze jak masz mocy 11kw kazdemu to jest spoko ale nierealne jesli chodzi o hale garazowe raczej.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Większość domów w UK to zasilanie jednofazowe więc to zasadniczo będzie 7kW i tyle (jak znam życie) będzie tam na stałe na każdy dom (mowa o budownictwie jednorodzinnym).

W wielorodzinnym też raczej sztywne 7kW chyba, choć co do tego typu mieszkań to nie mam wiedzy.
 

qb4hkm

Posiadacz elektryka
U mnie jest ponad 400 miejsc postojowych na 2 poziomach hali garażowej. Przy takiej skali musi to być jakoś sensownie rozwiązane w przyszłosci i pewnie będzie ale już po tym jak każdy sobie zamontuje wallbox z innej parafii.
Interesowałem się ostatnio systemami do podziału mocy w wielostanowiskowych instalacjach np. w biurowcach. Moja wątpliwość była jak to dzielić? Komunistycznie każdemu po równo(najczęstsze rozwiązanie, im więcej aut się podłącza tym mniejsza moc) czy jak inaczej(EVSE/WB nie ma świadomości o SoC podłączonego auta). Najciekawsze rozwiązanie to odpalanie ładowania z appki i tam wpisujesz typ auta, procenty baterii, godzinę odjazdu i system wtedy daje Ci odpowiednią moc żeby wyjechać naładowanym.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@qb4hkm Im wiecej pojazdów tym lepiej się to samo rozłoży, wystarczy żeby sumy nie przekroczyć. Auto które mało potrzbuje szybko doładuje i przestanie brać. 3kW na auto powinno średnio wysatarczyć(~100km/ dzień przy 8h ładowabniu). Słyszałem że współdzielniach dostaje się zgode ale jest się zobligowanym do przjejścia na centralny system jeśli taki kiedys powstanie
 

marco_25

Posiadacz elektryka
@qb4hkm Im wiecej pojazdów tym lepiej się to samo rozłoży, wystarczy żeby sumy nie przekroczyć. Auto które mało potrzbuje szybko doładuje i przestanie brać. 3kW na auto powinno średnio wysatarczyć(~100km/ dzień przy 8h ładowabniu). Słyszałem że współdzielniach dostaje się zgode ale jest się zobligowanym do przjejścia na centralny system jeśli taki kiedys powstanie
Zaptec Pro (to nie jest reklama) ma to bardzo dobrze rozwiązane dla budynków mieszkalnych z dużą ilością punktów ładowania. Na pewno nie jest jedynym rozwiązaniem które da radę w przypadku 100+ punktów ładowania w garażach podziemnych.
 
Top