Czasem coś tam przez przypadek sprawdzę jak np to że mój licznik przed evse podaje nawet o ułamki mniej niż Tesla gdy się ładuje. Nie wiem skąd inni mają 10% straty?
jako ze mam podobny poziom naładowania(31%) i tego jak obierałem auto(35%) to u mnie wychodzi tak:
samochód pokazuje 2110km 23.1W/km (energia zużyta podczas jazdy)
i statystyki ładowania 654kWh 30.1W/km (rozumiem ze to jest energia dodana do baterii i dostepna do zuzycia)
EVSE pokazuje 703,5kWh 33.3W/km (energia pobrana z sieci)
Dlaczego te różnice?
23.1 vs 30.1 to styl uzytkownia, auto stoi na zewnatrz, jest zima robie dużo tras po kilka km + 5 dni w tygodniu przygotowywanie auta do jazdy z baterri. Czyli na każde 100km 7kWh wyssane na postoju
30.1W vs 33.W na to mają wpływ 2 rzeczy:
- wolne ładowanie, im wolniejsze tym wiecej energii jest bezpośrednio zuzywane przez auto a nie z baterii
- ładowanie na mrozie, chyba bateria musi być powyżej 0 żeby sie ładować, wiec w zimowe noce dużo idzie na podgrzenie baterri (problem pewnie nie występuje w ogrzewnym garażu)
Teraz jest cieplej to troche spadło, zobacze jak bedzie latem