Bronek

Pionier e-mobilności
W krótkim postoju Tesle wygrywają, Mercedes zaś trzyma dluzej plateu i szyb iej sie naladuje do określonej duzej pojemnosci itp. Dla cierpliwych lubiących wiedzieć więcej niz potrzeba
Na marginesie potwierdza sie z innego filmu tego youtubera, że TXp przy 140km/h pali ok 27 kWh/100km
A w miescie moze zejście ponizej 19.

 

cooler

Pionier e-mobilności
@Bronek - jeżeli 27 kWh/100km przy dzisiejszej pogodzie w okolicach 0 to muszę przyznać że to rewelacja.
Ja miałem takie zużycie (realne, z TeslaMate, auto raportowało 25) przy 0-1stC na trasie z MOP Olsze - IONITY na A1 do IONITY Kaszewo przy A1.
A biorąc pod uwagę 100kWh baterię wychodzi zasięg większy niż w Model 3.
Masz jak to sprawdzić? 50km w jedna i 50km powrót (w nocy) przy GPS-owym 140kmph?
Jaki masz rozrzut pomiędzy tym co auto raportuje jako zużycie od ostatniego ładowania po dłuższej trasie a tym co auto raportuje jako dodane do baterii?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Kompletnie na to nie patrzę i tego nie robiłem. Tylko przypadkowo. Nic to nie zmieni i niczego mi nie daje, to wręcz męczące takie analizy i tak nie będę zmieniał stylu jazdy. Nie po to kupiłem autoco zapierdziela jak rakieta aby jeździć na kropelce. Jeżdżę troche bardziej dynamicznie niż ICE bo nie warczy.
Nie te samochody, kupiłem dla zabawy nie ekonomi. Ekologie sobie przywłaszczyłem później
Mam akurat 45-50 km na s6 Koszalin Kołobrzeg. Może w weekend? Nie śledzę, takich rzeczy, bo mi to do niczego nie potrzebne.
Czasem coś tam przez przypadek sprawdzę jak np to że mój licznik przed evse podaje nawet o ułamki mniej niż Tesla gdy się ładuje. Nie wiem skąd inni mają 10% straty?

To ten Niemiaszek gada że mu wychodzi 27kwh /100km przy 140 km/h, co by się pokrywalo z moimi mniej dokladnymi obserwacjami na trasie ale w normalnej jeździe mieszanejm
nie stalej a szybkirj 110-160km/h tu miałem ok29- 30 kWh ale to zalezy od przyśpieszania i uksztaltowania trasy. Nie jeżdżę płynnie chyba ze na AP.
Nie widzę sensu takich laboratoryjnych wręcz pomiarów przy stałych prędkościach, bo to i temperatury, zmienne poziomy na trasie i same trasy, wiatr itp są różne. Tyle zmiennych a ja nie jestem laborantem.
Orientacyjnie owszem ale czy 25 czy 28 kwh te 3 kWh to to chistereza " tolerancji czy auto oszczędne czy nie.
I tak Tm3 mniej pali od Leafa 2 i te samochody mniej palą od Merca i Audi, to wiem bo jeździłem.

X to wielka buda i u mnie za caloksztalt ma w tej pogodzie ok 26 kWh na ok 2 tys km jazdy. To o ok 4-5 kWh wiecej jak moja Tm3 LR. Tylko X 95 kWh pojemnosci netto baterii
X przy mojej jeździe po mieście jara o te wlasnie 3 - 4 kWh wiecej jak Tm3 tak na oko. Ale wystarczy że mnie chwilę poniesie i ch.. b... strzelił z tymi pomiarami.
Tu mi pokazuje powyżej 540 km przy 100% ale autostradowo może i 350km pojedzie kwestia czy lato czy zima jakim stylem ten dystans pokonamy itp
Ale popróbuje
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Kompletnie na to nie patrzę i tego nie robiłem. Tylko przypadkowo. Nic to nie zmieni i niczego mi nie daje, to wręcz męczące takie analizy i tak nie będę zmieniał stylu jazdy. Nie po to kupiłem autoco zapierdziela jak rakieta aby jeździć na kropelce. Jeżdżę troche bardziej dynamicznie niż ICE bo nie warczy.
Nie te samochody, kupiłem dla zabawy nie ekonomi. Ekologie sobie przywłaszczyłem później
Mam akurat 45-50 km na s6 Koszalin Kołobrzeg. Może w weekend? Nie śledzę, takich rzeczy, bo mi to do niczego nie potrzebne.
Czasem coś tam przez przypadek sprawdzę jak np to że mój licznik przed evse podaje nawet o ułamki mniej niż Tesla gdy się ładuje. Nie wiem skąd inni mają 10% straty?

To ten Niemiaszek gada że mu wychodzi 27kwh /100km przy 140 km/h, co by się pokrywalo z moimi mniej dokladnymi obserwacjami na trasie ale w normalnej jeździe mieszanejm
nie stalej a szybkirj 110-160km/h tu miałem ok29- 30 kWh ale to zalezy od przyśpieszania i uksztaltowania trasy. Nie jeżdżę płynnie chyba ze na AP.
Nie widzę sensu takich laboratoryjnych wręcz pomiarów przy stałych prędkościach, bo to i temperatury, zmienne poziomy na trasie i same trasy, wiatr itp są różne. Tyle zmiennych a ja nie jestem laborantem.
Orientacyjnie owszem ale czy 25 czy 28 kwh te 3 kWh to to chistereza " tolerancji czy auto oszczędne czy nie.
I tak Tm3 mniej pali od Leafa 2 i te samochody mniej palą od Merca i Audi, to wiem bo jeździłem.

X to wielka buda i u mnie za caloksztalt ma w tej pogodzie ok 26 kWh na ok 2 tys km jazdy. To o ok 4-5 kWh wiecej jak moja Tm3 LR. Tylko X 95 kWh pojemnosci netto baterii
X przy mojej jeździe po mieście jara o te wlasnie 3 - 4 kWh wiecej jak Tm3 tak na oko. Ale wystarczy że mnie chwilę poniesie i ch.. b... strzelił z tymi pomiarami.
Tu mi pokazuje powyżej 540 km przy 100% ale autostradowo może i 350km pojedzie kwestia czy lato czy zima jakim stylem ten dystans pokonamy itp
Ale popróbuje
To by byl fajny test !
Ladujesz 100%
Robisz w trasie w miare 100km i ladujesz znow 100%
Ile podaje tesla ze zuzyla, ile podaje tesla ze przyjela, ile podaje podlicznik !
😉
 

Bronek

Pionier e-mobilności
A moze inaczej?
Mam np 80% baterii
Jadę 100km ok 95% bedzie te 140km/h reszta to dojazd Nie mieszkamy, ja i syn, na pasie rozdzielającym S6. A nawrotki i jazdy dla testu nie zrobię bo to paranoja z mojego pkt widzenia.
Spisuje ile Tesla pobrała od ostatniego ładowania lub podczas jazdy z jej ekranu.
I po powrocie ładuję do tych w/w 80% - spisując ile wzięła z licznika i Tesli.
Spiszę dystans przejechany
Podam te dane a Wy Sobie to przeanalizujecie
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Czasem coś tam przez przypadek sprawdzę jak np to że mój licznik przed evse podaje nawet o ułamki mniej niż Tesla gdy się ładuje. Nie wiem skąd inni mają 10% straty?
jako ze mam podobny poziom naładowania(31%) i tego jak obierałem auto(35%) to u mnie wychodzi tak:
samochód pokazuje 2110km 23.1W/km (energia zużyta podczas jazdy)
i statystyki ładowania 654kWh 30.1W/km (rozumiem ze to jest energia dodana do baterii i dostepna do zuzycia)
EVSE pokazuje 703,5kWh 33.3W/km (energia pobrana z sieci)

Dlaczego te różnice?
23.1 vs 30.1 to styl uzytkownia, auto stoi na zewnatrz, jest zima robie dużo tras po kilka km + 5 dni w tygodniu przygotowywanie auta do jazdy z baterri. Czyli na każde 100km 7kWh wyssane na postoju

30.1W vs 33.W na to mają wpływ 2 rzeczy:
- wolne ładowanie, im wolniejsze tym wiecej energii jest bezpośrednio zuzywane przez auto a nie z baterii
- ładowanie na mrozie, chyba bateria musi być powyżej 0 żeby sie ładować, wiec w zimowe noce dużo idzie na podgrzenie baterri (problem pewnie nie występuje w ogrzewnym garażu)

Teraz jest cieplej to troche spadło, zobacze jak bedzie latem
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A moze inaczej?
Mam np 80% baterii
Jadę 100km ok 95% bedzie te 140km/h reszta to dojazd Nie mieszkamy, ja i syn, na pasie rozdzielającym S6. A nawrotki i jazdy dla testu nie zrobię bo to paranoja z mojego pkt widzenia.
Spisuje ile Tesla pobrała od ostatniego ładowania lub podczas jazdy z jej ekranu.
I po powrocie ładuję do tych w/w 80% - spisując ile wzięła z licznika i Tesli.
Spiszę dystans przejechany
Podam te dane a Wy Sobie to przeanalizujecie
Ale 95% baterii i ladowanie do 80% wprowadzi duzy blad pomiarowy…
Oczywiscie wiem ze nie 100% trasy po ekspresowce, wliczamy w to nie wiem 10-20km dojazdu i powrotu.
Taki test od 100% i do 100% bylby miarodajny.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie będę lądował do 100 po jeździe bo potem nigdzie nie jadę. Ekstra testu nie będę robil bo uważam cale te kombinacje za bezsensowne, prakrycznie do niczego nie potrzebne i nic nie dające..
To takie coś w stylu ile piw wypijesz zanim pójdziesz do kibla?
Widzę ze pali o te kilka kWh więcej niż Tm3 bo jest to logiczne, ponieważ jest większa, mocniejsza i szybsza... A cudu ekonomicznego przełomu w ev nie ogłaszali
 
Top